سرخط خبرها

سالن‌های سینمایی خراسان رضوی در جایگاه دوم پرمخاطب‌ترین سینما‌های کشور

  • کد خبر: ۱۴۰۷۷۸
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸
سالن‌های سینمایی خراسان رضوی در جایگاه دوم پرمخاطب‌ترین سینما‌های کشور
مسئول گروه سینمایی و سمعی- بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: این استان از ابتدای امسال تاکنون بعد از تهران در شاخص‌های مختلف، بیشترین مخاطب سینما را در بین سایر استان‌های کشور بر اساس ارزیابی موسسه سینما شهر داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، سوسن محمدزاده افزود: بر این اساس فروش سینماهای خراسان رضوی تا ۱۸ آذرماه جاری، ۳۷۴ میلیارد و ۷۴۱ میلیون ریال بوده است که در این مدت یک میلیون و ۲۹۱ هزار و ۴۴۲ مخاطب داشته‌اند.

وی بیان کرد: در این مدت ۱۱ سینما در خراسان رضوی با ۶۲ سالن و هفت هزار و ۹۱۳ صندلی فعال بوده که ضریب اشغال آنها ۱۲.۳۶ درصد از کل صندلی های سینماهای کشور بوده است.

مسوول گروه سینمایی و سمعی – بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به تصمیمات سازمان سینمایی مبنی بر حمایت از سینماداران کشور اشاره و بیان کرد: قرار است تسهیلات بانکی به سینمادارانی که طی ۲ ماه اخیر دچار رکود در فعالیتهایشان شده بودند، در نظر گرفته شود اما مبلغ و زمان پرداخت آن هنوز اعلام نشده است.

محمدزاده همچنین به وضعیت استان در برگزاری رویدادهای سینمایی اشاره کرد و گفت: بر اساس ارزیابی سازمان سینمایی، خراسان رضوی جزو پنج استان برتر کشور در برگزاری رویداد مهر سینمای ایران در مهرماه امسال شناخته شد.

مسوول گروه سینمایی و سمعی - بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اضافه کرد: در آذرماه امسال ۶ پروانه ساخت برای فیلمهای کوتاه خراسان رضوی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صادر شد.

وی "انزوا" به کارگردانی مهدی خانی جارغرق، "ویترین" به اکرم السادات موسوی، "اسکنر زندگی" به کارگردانی سید هاشم قریشی فر، "تولد کاغذی" به کارگردانی سید هادی میرتوانا، "بهت زدگی" به کارگردانی وحید نوروزی، "حامی" به کارگردانی سمانه حسینی را از جمله فیلمهای مزبور برشمرد.

به گزارش ایرنا، موسسه سینما شهر از موسسات وابسته به سازمان سینمایی کشور است که همزمان با پیشرفت تکنولوژی و لزوم به روز رسانی سیستم های نمایش فیلم در کشور و همچنین برنامه ریزی مدیریت سینما برای ساماندهی به سالن های سینما در سراسر ایران و بازسازی و تجهیز سالن های سینما به عنوان متولی تامین تجهیزات اکران فعالیت می کند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->