جزئیاتی جدید از مصوبه شورای عالی فضای مجازی درباره کسب‌وکار‌های اینترنتی (۲۷ تیر ۱۴۰۴) ارائه شکایت جدید ایران از استارلینک به اتحادیه بین‌المللی مخابرات همه چیز درباره نسخه جدید بازی جنگ‌های صلیبی (۲۰۲۵) + سیستم مورد نیاز و گیم پلی واکنش ستار هاشمی به بحث‌های اخیر درباره اینترنت طبقاتی (۲۶ تیر ۱۴۰۴) چرا بحث «اینترنت طبقاتی» در ایران دوباره جنجالی شد؟ + واکنش‌ها و حواشی ۴ مهارتی که کودکان را برای دنیای آینده آماده می‌‌کند بعد از جنجال‌های اخیر xAI دستورالعمل‌های این هوش مصنوعی اصلاح شد در ماه اخیر از حدود ۱۷۰ کشور به زیرساخت‌های کشور حملات سایبری شده است مدیرعامل انویدیا: هوش مصنوعی نحوه انجام ۱۰۰ درصد کار‌ها را تغییر می‌دهد «همراهان» (Companions): قابلیت جدید Super Grok برای مشترکین صحبت‌های جدید سخنگوی دولت درباره ارائه اینترنت آزادتر به خبرنگاران و احتمال رفع فیلتر تلگرام (۲۴ تیر ۱۴۰۴) Sun Day: اپ جدید جک دورسی برای ثبت ویتامین D دریافتی فرد اضافه‌شدن ویژگی‌های جدید به برنامه‌های آفیس ویندوز ۱۰ از سال ۲۰۲۶ متوقف می‌شود ویدئو | وزارت ارتباطات درباره اختلال مسیریاب‌ها: متوجه سختی وارد شده به مردم هستیم! چرا باید برای رسیدن به بهترین پاسخ از چندین هوش مصنوعی استفاده کرد؟ گوگل می‌خواهد ChromeOS و اندروید را با هم ادغام کند ویوو ایکس فولد ۵، سبک‌ترین گوشی تاشدنی کتابی دنیا، معرفی شد + مشخصات اپل آیفون ۱۷ را چه زمانی معرفی می‌کند؟ ماجرای اختلال در دامنه‌های ir چه بود؟ (۲۳ تیر ۱۴۰۴) غم و اندوه فصل تابستان یک حقیقت واقعی است! محققان ایمپلنت هوشمندی ساخته‌اند که به‌طور خودکار در بدن بیماران دیابتی دارو آزاد می‌کند
سرخط خبرها

آیا نتفلیکس خرید بعدی مایکروسافت است؟

  • کد خبر: ۱۴۱۰۸۹
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
آیا نتفلیکس خرید بعدی مایکروسافت است؟
ساتیا نادلا، مدیر مایکروسافت، همچنان به‌دنبال خرید شرکت‌های محبوب است. مدیرعامل مایکروسافت اخیرا روی خرید کسب‌وکار‌های مختلف تمرکز کرده و احتمالاً نتفلیکس یکی از گزینه‌های جدید خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز - ساتیا نادلا، همچنان به‌دنبال خرید شرکت‌های محبوب است. مدیرعامل مایکروسافت اخیرا روی خرید کسب‌وکار‌های مختلف تمرکز کرده و احتمالاً نتفلیکس یکی از گزینه‌های جدیدی خواهد بود که سال ۲۰۲۳ به فهرست خرید غول فناوری اهل ردموند اضافه خواهد شد.

نادلا از سال ۲۰۱۴، سکان هدایت مایکروسافت را برعهده گرفت و از آن زمان خرید‌های گران‌قیمتی را انجام داده است. به‌عنوان مثال او با پرداخت ۲٫۵ میلیارد دلار، شرکت سازنده‌ی بازی محبوب Minecraft را به‌تصاحب درآورد. مایکروسافت مدتی بعد لینکدین را با قیمت ۲۶ میلیارد دلار خریداری کرد و پس از آن شاهد خرید شرکت توسعه‌دهنده‌ی نرم‌افزار تشخیص گفتار هوش‌مصنوعی Nuance بودیم که با پرداخت ۲۰ میلیارد دلار به زیر چتر غول فناوری ردموندی درآمد. البته شاید مهم‌ترین و بزرگ‌ترین خرید اخیر سازنده‌ی ویندوز، شرکت بازی‌سازی اکتیویژن بلیزارد باشد که قرارداد آن ۶۹ میلیارد دلار است.

به‌نوشته‌ رویترز، مایکروسافت درحال‌حاضر تلاش می‌کند حق خرید خالق Call of Duty را به‌دست آورد. ماجرا از این قرار است که نهاد‌های نظارتی و سازمان‌های ضدانحصار درحال بررسی نگرانی‌های مرتبط با تسلط شرکت مذکور بر بازار هستند. بااین‌حال، حتی اگر نادلا به‌دلایل رقابتی نتواند اکتیویژن بلیزارد را به تصاحب شرکت متبوعش درآورد، خرید پلتفرم نتفلیکس ازنظر استراتژیک، منطقی خواهد بود.

نتفلیکس شرکت مایکروسافت را به‌عنوان شریک تبلیغاتی خود برای سرویس اشتراک جدید با پشتیبانی از تبلیغات انتخاب کرد. برد اسمیت، رئیس مایکروسافت نیز در هیئت‌مدیره‌ی نتفلیکس حضور دارد. بخشی از منطق این معامله این است که غول فناوری اهل ردموند قصد دارد سرویس پخش بازی ویدیویی روی دستگاه‌های مختلف را دراختیار کاربران خود قرار دهد.

نتفلیکس برنامه‌های بزرگی در زمینه‌ی بازی دارد. این شرکت درسال ۲۰۲۲ به رهبری رید هستینگر، توسعه‌دهنده‌ی اسپری فاکس، ششمین استودیوی داخلی خود را خریداری کرد. تبدیل‌شدن به بخشی از امپراطوری بزرگ مایکروسافت، این جاه‌طلبی‌ها را افزایش می‌دهد و ازطرفی درک مجموعه‌ای با سرویس‌های پخش تلویزیونی و بازی درکنار هم، کار سختی نیست.

ارزش بازار مایکروسافت (۱٫۸ تریلیون دلار) تا اوایل دسامبر، ۱۳ برابر نتفلیکس است. گفته می‌شود با درنظر گرفتن ۳۰ درصد حق بیمه، ارزش نتفلیکس نزدیک به ۱۹۰ میلیارد دلار است.

نادلا قبلاً از منطق خرید پشت‌سرهم شرکت‌های دیگر خودداری می‌کرد، اما او تمایل خود را برای خرید‌های جسورانه نشان داده است. براین‌اساس، می‌توان با اطمینان اعلام کرد مایکروسافت هدف خود را خرید نتفلیکس قرار خواهد داد.

کمیسیون تجارت فدرال ایالات‌متحده در هشتم دسامبر شکایتی درمورد خرید ۶۹ میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد علیه مایکروسافت مطرح کرد و گفت این ترکیب به مصرف‌کنندگان آسیب می‌رساند، زیرا درمقابل رقبای کنسول‌های بازی ایکس‌باکس و سرویس‌های گیمینگ ابری، برتری ناعادلانه‌ای به شرکت نرم‌افزاری خواهد داد.

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->