«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

چرا نتفلیکس درحال لغو برخی از مهم‌ترین سریال‌هایش است؟ + دلیل لغو سریال ۱۸۹۹

  • کد خبر: ۱۴۴۴۰۱
  • ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
چرا نتفلیکس درحال لغو برخی از مهم‌ترین سریال‌هایش است؟ + دلیل لغو سریال ۱۸۹۹
نتفلیکس اخیرا برخی از مهم‌ترین سریال‌هایش را چپ و راست لغو می‌کند، حتی آن‌هایی که به نظر می‌رسد مخاطب پیدا کرده‌اند. اما چرا این شرکت وقتی تلاش می‌کند مشتریان جدیدی را در سراسر جهان به دست بیاورد، دست به چنین اقداماتی می‌زند؟

شهرآرانیوز - نتفلیکس تازگی‌ها سطح جدیدی از تبلیغات را معرفی کرده است و قرار است کاربران را از به اشتراک گذاشتن رمز‌های عبورشان با افراد خارج از خانواده منع کند. اما کاهش هزینه‌ها به وضوح اولویت اصلی نتفلیکس است، حتی زمانی که پای نمایش‌های کاملاً جدیدی درمیان است که فقط یک فصل پخش شده‌اند. چند سال پیش، نتفلیکس معمولا سریال‌هایش را بعد از دو فصل لغو می‌کرد و کارشناسان دلایلی را برای آن ذکر می‌کردند، اما حالا لغو ادامه ساخت سریال‌ها خیلی زودتر اتفاق می‌افتد، و ممکن است توضیح دیگری داشته باشد.

نتفلیکس مجبور نیست دلیل لغو همه تولیداتش را توضیح دهد، اما مطمئناً به داده‌های کاربران و طرفداران هریک از سریال‌هایش توجه دارد. این سرویس پخش استریم معمولا مایل نیست داده‌های پخش را عمومی کند. برای مثال، یک سریال ممکن است در هفته‌های اول نمایش، با استقبال مواجه شود و حتی آمارش به میلیون‌ها ساعت بازدید برسد و در فهرست ۱۰ برنامه برتر نتفلیکس قرار بگیرد، اما با این آمار هم امکان لغوش وجود دارد. این اتفاق برای سریال ۱۸۹۹ افتاد، سریالی که در اواسط نوامبر منتشر شد و نتفلیکس آن را با وجود سر و صدای زیاد لغو کرد.

چرا نتفلیکس درحال لغو فصل‌های بعد برخی از مهم‌ترین سریال‌هایش است؟ + دلیل لغو سریال ۱۸۹۹

سریال ۱۸۹۹ در مجموع ۷۹.۲ میلیون ساعت دیده شد که آن را به دومین نمایش پربیننده نتفلیکس در هفته اول تبدیل کرد. این رقم برای هفته دوم به ۸۷.۸ میلیون افزایش یافت و بعد شروع به کاهش کرد، اما همچنان تا هفته چهارم به عنوان ۴ نمایش برتر باقی ماند.

داده‌ها می‌گوید دلیل احتمالی لغو این سریال - مثل خیلی از سریال‌های دیگر- نرخ تکمیل باشد. نرخ تکمیل به درصدی از کاربران نتفلیکس اشاره دارد که یک نمایش را از ابتدا تا انتها تماشا می‌کنند.

چند سال پیش، در گزارشی آمده بود که نتفلیکس ممکن است برخی از برنامه‌هایش را پس از دو سال یا پیش از آنکه نزدیک مذاکره مجدد بازیگران و عوامل برسد، لغو می‌کند. اما به نظر می‌رسد نرخ تکمیل معیار مهم‌تری برای نتفلیکس باشد.

نتفلیکس می‌خواهد یک سریال تماشاگرانش را از ابتدا تا انتها حفظ کند. پس اگر مخاطبان، فصل اول را کامل کنند، برای فصل‌های بعدی هم مشتاقانه برخواهند گشت.

یک گزارش با استفاده از داده‌های شرکت تحلیلی Digital I دو سریال «نفس‌گیر» (Heartstopper) و «اولین قتل» (First Kill) را بررسی کرد. این دو سریال سال گذشته نمایش داده شدند و «اولین قتل» در چهار هفته اول ۹۷.۶۶ میلیون ساعت تماشا داشت و «نفس‌گیر» فقط به ۵۳.۴ میلیون ساعت تماشا رسید. نتفلیکس سریال اول را لغو کرد و دومی برای یک فصل دیگر تمدید شد، چون نرخ تکمیل بالاتری داشت.

با در نظر گرفتن این موضوع، کارشناسان به کاربران نتفلیکس توصیه می‌کنند اگر عاشق سریالی هستند، بهتر است آن را بلافاصله پس از شروع تماشا کامل کنید. در غیر این صورت، نتفلیکس ممکن است آن را پس از فصل اول لغو کند.

با تمام این‌ها هیچ یک از دلایلی که گفتیم رسمی و قطعی نیست. شاید نتفلیکس هیچ یک از ارقام نرخ تکمیل را به صورت رسمی اعلام نکند، اما مشخص است که این شرکت ممکن است هرسریالی را ناگهان لغو کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->