کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

۲۷ قهرمان جهان در بیانکونری

  • کد خبر: ۱۴۱۲۵۵
  • ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
۲۷ قهرمان جهان در بیانکونری
یوونتوس رکورددار بیشترین بازیکن برنده جام‌جهانی شد

به گزارش شهرآرانیوز؛ جام‌جهانی ۲۰۲۲ سرانجام پایان یافت و بازیکنان، برخی خوش‌حال و برخی ناراحت به اردوی تیم‌های باشگاهی‌شان باز خواهند گشت. مسابقات باشگاهی فوتبال اروپا از دیشب با جام اتحادیه انگلیس از سر گرفته شد و از دوشنبه هفته آینده هم لیگ برتر جزیره شروع می‌شود.

سری‌آ فوتبال ایتالیا با‌وجود غیبت تیم ملی فوتبال این کشور در جام‌جهانی از آخرین لیگ‌هایی خواهد بود که ادامه پیدا می‌کنند و هر بیست تیم حاضر در این رقابت از چهاردهم دی‌ماه رقابتشان با یکدیگر را در چارچوب هفته شانزدهم از سر می‌گیرند. در این میان، یوونتوس این افتخار را خواهد داشت تا با استقبال از لئاندرو پاردس و آنخل دی‌ماریا، آن‌ها را به عنوان قهرمانان جهان در ترکیبش ببیند. در پایان جام‌جهانی به لطف قهرمانی آرژانتین، بیانکونری پرافتخارترین تیم جهان از نظر در اختیار داشتن بیشترین بازیکن قهرمان جهان در تاریخش باقی ماند و حالا تعداد بازیکنان بانوی پیر که قهرمان جهان شده‌اند به عدد ۲۷ رسید.

چشم باشگاه‌های بزرگ به فینال

در‌صورتی‌که نتیجه دیدار فینال به‌شیوه‌ای دیگر رقم می‌خورد و فرانسه جام را بالای سر می‌برد، این افتخار به بایرن‌مونیخ می‌رسید تا با گذر از یوونتوس، بیشترین بازیکن قهرمان جهان در تاریخش را داشته باشد. درحالی‌که در جمع بازیکنان فرانسه و آرژانتین، اتلتیکو مادرید با چهار بازیکن و سویا، بایرن‌مونیخ و یوونتوس هرکدام با سه بازیکن، بیشترین نماینده را در دیدار نهایی داشتند، قهرمانی به آرژانتین رسید تا در این میان دو بازیکن یوونتوس، قهرمانی جهان را تجربه کنند. بایرن‌مونیخ در ترکیب آرژانتین هیچ بازیکنی نداشت و یوونتوس با مصدومیت پل پوگبا به جز آدرین ربیو، از داشتن بازیکنان بیشتر در تیم ملی فرانسه محروم مانده بود.

بایرن، ناکام بزرگ قطر

میلان، موناکو، بنفیکا، بارسلونا، منچستریونایتد، رئال مادرید، المپیک مارسی، پاری‌سن‌ژرمن، رئال بتیس، تاتنهام و ویارئال دیگر باشگاه‌هایی بودند که تعداد نمایندگانشان در دیدار فینال بیش از یک نفر بود. در تاریخ این مسابقات، هیچ تیمی بیشتر از یوونتوس قهرمان جهان در ترکیبش نداشته است و بیانکونری با ۲۷ بازیکن که دو نفرشان یعنی لئاندرو پاردس و آنخل دی‌ماریا امسال این رکورد را بهبود بخشیدند، رکورددار است. بایرن‌مونیخ که در صورت قهرمانی فرانسه، سه بازیکنش قهرمانی در جهان را تجربه می‌کردند، از لحاظ باشگاهی ناکام‌ترین تیم فینال بود و دستان دایو اوپامکانو، کینگزلی کومن و بنجامین پاوارد هرگز به جام نرسید تا این تیم تعداد بازیکنان قهرمان جهانش روی عدد ۲۴ ثابت باقی بماند.

جای خالی اهالی لیگ برتر

در لیست پرافتخارترین تیم‌های باشگاهی در تاریخ جام‌جهانی، سایر باشگاه‌ها هم اعداد و ارقامشان دستخوش تغییر شد و درحالی‌که لائوتارو مارتینس، تعداد قهرمانان جهان در پیراهن اینتر را به ۲۲ رساند، پائولو دیبالا، هجدهمین مرد در تاریخ رم بود که جام قهرمانی جهان را با پیراهن تیم ملی کشورش بالای سر می‌برد. سانتوس (۱۵)، رئال مادرید (۱۳)، سائوپائولو (۱۲)، بارسلونا (۱۲)، بوتافوگو (۱۱) و میلان (۹) سایر تیم‌هایی هستند که جمع ۱۰ تیم باشگاهی پرافتخار در جام‌جهانی را تکمیل می‌کنند. جای خالی تیم‌های لیگ برتر انگلیس در این جمع، باتوجه به آنکه تیم‌ملی فوتبال انگلیس به‌جز در سال ۱۹۶۶ قهرمانی جهان را تجربه نکرده است، کاملا به چشم می‌آید.

افتخار‌آفرینان بانوی پیر

در اولین قهرمانی ایتالیا، سال ۱۹۳۴ یوونتوس با ۹ نماینده، بیشترین سهم را داشت و این تعداد اگرچه سال ۱۹۳۸ به تنها دو نفر کاهش یافت، اما به ترتیب در سال‌های ۱۹۸۲ و ۲۰۰۶ تعداد قهرمانان یوونتوس شش و پنج بازیکن بوده‌است؛ تا این‌گونه، بانوی پیر، بیشترین بازیکن قهرمان جهان را در تاریخ به خود دیده باشد.

یوونتوس که در این فصل اوضاع خوبی ندارد و علاوه بر حذف از لیگ قهرمانان و رفتن به لیگ اروپا، در سری‌آ هم با ۱۰ امتیاز اختلاف نسبت به ناپولی، در رده سوم جدول قرار دارد، حالا امیدوار است با درخشش دو بازیکن قهرمان جهانش بتواند در ادامه فصل نتایج بهتری را کسب کند.

گزارش خطا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->