آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان رضا رشیدپور: دیگر نمی‌خواهم مجری برنامه سرگرم‌کننده تلویزیونی باشم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنج‌شنبه ۳۰ فروردین۱۴۰۳ آیین مال‌باختگی | چندخطی درباره کتاب «کلاهبردارِ من» نوشته حنیف قریشی
سرخط خبرها

فیلم‌ها و سریال‌هایی که حمید فرخ نژاد در آن‌ها بازی کرده است + عکس

  • کد خبر: ۱۴۱۲۸۹
  • ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
  • ۱
فیلم‌ها و سریال‌هایی که حمید فرخ نژاد در آن‌ها بازی کرده است + عکس
حمید فرخ نژاد بازیگر، نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون که چند روز قبل خبر مهاجرت و پناهندگی او منتشر شد، جزو بازیگران پر کار ۲ دهه اخیر سینمای ایران به شمار می‌رود؛ او در کارنامه هنری خود در بیش از ۴۰ فیلم سینمایی به عنوان بازیگر حضور داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، حمید فرخ‌نژاد متولد ۲۸ فروردین ماه سال ۱۳۴٨ در شهر آبادان استان خوزستان، هنرپیشه، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون اهل ایران است که با بازی در فیلم «عروس آتش» در سال ۱۳۷۸ مورد توجه منتقدان و مخاطبان قرار گرفت و سپس با نقش آفرینی در فیلم‌هایی همچون «ارتفاع پست»، «چهارشنبه سوری»، «شب واقعه» و «به رنگ ارغوان»، به اوج شهرت رسید. وی که فعالیت‌های هنری خود را با عنوان دستیار کارگردان آغاز کرده بود، در کنار بازیگری فیلمنامه آثاری همچون «عروس آتش» و همچنین کارگردانی و نویسندگی فیلم «سفر سرخ» را نیز در کارنامه دارد.

زندگی و ورود به دنیای هنری 

حمید فرخ نژاد در اوایل سال ۱۳۴۸ در خانواده‌ای پُرجمعیت در شهر آبادان چشم به جهان گشود. دوران کودکی خود را در شهر آبادان سپری کرد تا اینکه با آغاز جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹، در ابتدا به شهر ماهشهر و پس از آن نیز به شهر سربندر مهاجرت کردند. شرایط جنگی سبب شد تا فرخ نژاد نتواند دانش آموز چندان موفقی در دوران دبیرستان باشد و با معدل پایین در رشته علوم انسانی دیپلم خود را دریافت کرد. با این وجود در سال ۱۳۶۸ با شرکت در کنکور سراسری، موفق شد در رشته کارگردانی تئاتر دانشگاه تهران قبول شود و بدین شکل قدم در دنیای هنر گذاشت. با ورود به دانشگاه تهران و در همان دوران دانشجویی به ساخت فیلم‌های کوتاه روی آورد تا اینکه از طریق یکی از همکلاسی‌های خود با خسرو سینایی کارگردان سینما آشنا شد و اولین فعالیت‌های رسمی خود را با این کارگردان آغاز کرد. حمید فرخ نژاد در ابتدا در سال ۱۳۶۹ و در سن ۲۱ سالگی در فیلم «کوچه‌های عشق» ساخته خسرو سینایی، برای اولین بار جلوی دوربین رفت و سپس به عنوان دستیار کارگردان، در کنار وی به فعالیت مشغول شد.

فیلم‌ها و سریال‌های حمید فرخ نژاد + عکس

فعالیت‌های هنری 

حمید فرخ نژاد برای چند سال به عنوان دستیار کارگردان در کنار خسرو سینایی به فعالیت ادامه داد و حتی در سال ۱۳۷۶ مدیر تولید فیلم «کوچه پاییز» ساخته این کارگردان شد، اما در سال ۱۳۷۸ به طور مشترک در کنار خسرو سینایی فیلمنامه «عروس آتش» را نوشت و خود نیز در این فیلم به ایفای نقش پرداخت. فیلم عروس آتش نخستین سکوی پرش حمید فرخ نژاد به سوی دنیای شهرت بود چرا که او برای این فیلم موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین فیلم‌نامه از هجدهمین دوره جشنواره فیلم فجر شد. فرخ نژاد برای این فیلم در جشن خانه سینما و جشنواره فیلم کارلووی واری نیز موفق به دریافت جایزه شد و شهرت او را در دنیای بازیگری بالا برد. وی در سال ۱۳۸۱ در فیلم «ارتفاع پست» ابراهیم حاتمی کیا بازی کرد و برای این فیلم نیز موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر جشنواره سینمای خانواده شد. حمید فرخ نژاد در سال ۱۳۸۱ و علی رغم سابقه کم خود در دنیای بازیگری، توانست جایزه بهترین بازیگر سال به انتخاب منتقدان مجله فیلم را دریافت کند. در دهه هشتاد، حمید فرخ نژاد علاوه بر ایران، در جشنواره‌های جهانی نیز خوش درخشید و توانست جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو برای فیلم «طبل بزرگ زیر پای چپ» و جایزه بهترین بازیگر مرد پنجاه و چهارمین دوره جوایز سینمای آسیا و اقیانوسیه برای فیلم «شب واقعه» را از آن خود کند. دریافت جایزه تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد برای فیلم «به رنگ ارغوان» و جایزه بهترین بازیگر مرد یازدهمین دوره جشنواره فیلم دفاع مقدس برای فیلم «دموکراسی تو روز روشن» بخش دیگری از افتخارات وی در دهه ۸۰ بود. حمید فرخ نژاد در دهه ۹۰ نیز با بازی در فیلم‌های مطرحی همچون «گشت ارشاد»، «استرداد»، «روز‌های زندگی» و «خوب بد جلف»، توانست نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر از جشنواره‌های متعدد شد که برای فیلم استرداد ساخته علی غفاری توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۱ را از آن خود کند.

فیلم‌ها و سریال‌های حمید فرخ نژاد + عکس

۴۳ اثر سینمایی، ۴ سریال تلویزیونی و یک تجربه ناموفق کارگردانی در حوزه دفاع مقدس

فرخ نژاد بین سال‌های ۱۳۶۹ تا ۱۴۰۱ در ۴۳ فیلم سینمایی و ۴ سریال صداوسیما به عنوان بازیگر حضور داشته است؛ او در سال جاری نیز در ۲ سریال شبکه مخفی زنان و سقوط را در شبکه نمایش خانگی به ایفای نقش پرداخته بود. آنچه که در فضای رسانه مطرح شده، مینی سریال پلیسی و امنیتی سقوط یک سریال درام عاشقانه کُردی است که یک اثر متفاوت در شبکه نمایش خانگی محسوب می‌شود و به حواشی و جنگ‌های کشور عراق می‌پردازد، در این سریال مأموران امنیتی ایران یک عملیات نجات را انجام می‌دهند. در کنار حمید فرخ‌نژاد، عباس جمشیدی‌فر و سجاد بابایی ایفای نقش کرده‌اند. همین جزئیات از این مجموعه مطرح شده است.

حمید فرخ‌نژاد در سال ۱۳۷۹ نیز کارگردانی و نویسندگی فیلم سینمایی سفر سرخ را برعهده داشته است؛ این فیلم روایتگر روز سقوط خرمشهر است که تعدادی نیروی‌های مردمی به همراه دو مجروح و دو پرستار و گروهی از مردم به قصد خروج از شهر به پلی می‌رسند که به دست نیرو‌های ارتش عراق افتاده‌است. گروه تصمیم می‌گیرد برای نجات غیرنظامیان، جدا از آن‌ها طی مسیر کند و در گذر از مسیر‌های مختلف با ماجرا‌هایی از جنگ درگیر می‌شوند.

فیلم‌های سینمایی حمید فرخ نژاد

سال تولید نام فیلم کارگردان
۱۳۶۹ در کوچه‌های عشق خسرو سینایی
۱۳۷۸ عروس آتش خسرو سینایی
۱۳۸۰ ارتفاع پست ابراهیم حاتمی‌کیا
۱۳۸۱ تب رضا کریمی
۱۳۸۳ به رنگ ارغوان ابراهیم حاتمی‌کیا
۱۳۸۳ طبل بزرگ زیر پای چپ کاظم معصومی
۱۳۸۴ صحنه جرم، ورود ممنوع ابراهیم شیبانی
۱۳۸۴ چهارشنبه سوری اصغر فرهادی
۱۳۸۶ حقیقت گمشده محمد احمدی
  آتشکار محسن امیریوسفی
۱۳۸۷ پوسته مصطفی آل احمد
۱۳۸۷ پوست موز علی عطشانی
۱۳۸۷ حریم رضا خطیبی
۱۳۸۸ همبازی غلامرضا رمضانی
۱۳۸۸ شب واقعه شهرام اسدی
۱۳۸۸ بیداری رؤیاها محمدعلی باشه آهنگر
۱۳۸۸ دموکراسی تو روز روشن علی عطشانی
۱۳۸۸ شکلات داغ حامد کلاهداری
۱۳۸۸ در انتظار معجزه رسول صدرعاملی
۱۳۸۹ پریناز بهرام بهرامیان
۱۳۹۰ گشت ارشاد سعید سهیلی
۱۳۹۰ روزهای زندگی پرویز شیخ‌طادی
۱۳۹۰ دوباره با هم روزبه حیدری
۱۳۹۰ زندگی خصوصی آقا و خانم میم روح‌الله حجازی
۱۳۹۰ استرداد علی غفاری
۱۳۹۱ زندگی مشترک آقای محمودی و بانو روح‌الله حجازی
۱۳۹۱ بشارت به یک شهروند هزاره سوم محمدهادی کریمی
۱۳۹۲ مردن به وقت شهریور هاتف علیمردانی
۱۳۹۳ چاقی راما قویدل
۱۳۹۴ یاسین حامد امرایی
۱۳۹۴ مشکل گیتی بهرام کاظمی
۱۳۹۴ خوب، بد، جلف پیمان قاسم خانی
۱۳۹۴ هیهات روح‌الله حجازی
۱۳۹۵ گشت ارشاد ۲ سعید سهیلی
۱۳۹۵ میلیونر میامی مصطفی احمدی
۱۳۹۶ خانم یایا عبدالرضا کاهانی
۱۳۹۶ تگزاس مسعود اطیابی
۱۳۹۶ لاتاری محمدحسین مهدویان
۱۳۹۶ دختر شیطان قربان محمدپور
۱۳۹۷ سمفونی نهم محمدرضا هنرمند
۱۳۹۷ سامورایی در برلین مهدی نادری
۱۳۹۸ زنبور کارگر افشین صادقی
۱۳۹۸ ملاقات با جادوگر حمید بهرامیان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
دکتر نوبخت
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
0
0
عزیزان دلم چرا سر موضوعی چنین بی‌اهمیت میکوبید؟؟ اخه چه ربطی داره زندگی خصوصی یه بازیگر به نقشش؟؟ مگه اونی که مالک اشتر رو بازی کرد، باید بریم پشتش نماز بخونیم؟؟ یا اونی که نقش مریم مقدس رو بازی کرد مادر مسیح هستش؟؟ یا اونی که تو صحنه فیلم نماز میخونه، واقعا نمازخوانه؟؟ بازیگرند اقا. بازی میکنند. خلاص. زندگی و عقاید شخصی‌شون به خودشون ربط داره.
از طرفی، فرض محال، فکر کنید یارو خواسته حالتون رو بگیره، صنعت سینمای شما رو فلج کنه، سریال رو بزنه زمین...نمیگم حتما این بوده ها. فرض کنیم. خب شما با پخش نکردن فیلم و سریالش، تو زمین اون بازی کردید و غرض او را حاصل کردید که!!! شدیم عینه آدمهایی که بهشون میگی دنبه، اوغ میزنند. مردمم اذیتشون میکنند هی دنبه دنبه میکنند. دکان شده! هرکی میخواد حال صنعت و هنر ما رو بگیره، یه خرج میذاره رو دستمون، بعد میره با عنترنشنال مصاحبه میکنه، ما اینور کهیر میزنیم. خب چرا؟ چرا رکب خودشون رو به خودشون نمیزنیم؟ خودمون بگیم دنبه، خلع سلاح نمیشن؟ سریال و فیلمشون رو پخش کنیم، با تبلیغ زیاد، بعدم بگیم این بابا که امروز اینو میگه ، دیروز زیر علم و کتل ما سینه زده، به نفع ما فیلم ساخته. اجنبی‌ها دیگه خود دانید و این بابا. خلاص.

این همه مظلوم نمایی تهوع اور نداره...
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->