روایتی از آخرین دستاورد‌های مدیریت شهری مشهد در دوازدهمین نمایشگاه تخصصی خدمات شهری | از دستگاه ریشه‌کن تا پهپاد‌های اطفای حریق + فیلم شهرداری مشهد پیشگام در استفاده از فناوری‌های نوین حاجی‌بگلو: مدیریت شهری مشهد نگین تمامی حوزه‌های مدیریت شهری در خاورمیانه است رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور: بخش خصوصی اصلی‌ترین حامی مدیریت شهری است+ویدئو پارک خطی شش‌هکتاری در محله شهرک شهید رجایی مشهد به بهره‌برداری می‌رسد + تصاویر انعقاد قرارداد مشارکت شهرداری مشهد با کمیته امداد امام خمینی (ره) معاون استاندار خراسان رضوی: برقی‌کردن قطار مشهد- تهران ۲ میلیارد دلار هزینه دارد پلمب کارگاه تولیدی لوازم آرایشی غیرمجاز در کاشمر (یکم آذر ۱۴۰۳) ناصحی: مشهد قطب دیپلماسی شهری در کشور است ورود نخستین اتوبوس برقی به مشهد تا ۴۵ روز دیگر ارتقای پرشتاب زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل بار در مشهد عزم جدی شورا و مدیریت شهری مشهد مقدس برای تقویت دیپلماسی شهری برگزاری اولین نشست شهر‌های ایرانی شرکت‌کننده در اجلاس بریکس پلاس در مشهد + فیلم (یکم آذر ۱۴۰۳) اجرایی‌شدن تنها ۳۰ درصد از پروژه‌های عمرانی مصوب شهر مشهد قطار برقی مشهد-تهران روی ریل تحقق | استاندار خراسان رضوی: با حمایت و اعتبار بودجه‌های ملی قرار است این پروژه به سرانجام برسد آغازبه‌کار دوازدهمین نمایشگاه تخصصی مدیریت شهری در نمایشگاه بین‌المللی مشهد از امروز (یکم آذر ۱۴۰۳) رونمایی از پهپاد‌های آتش نشان در نمایشگاه تخصصی خدمات شهری شهردار مشهد: تقویت دیپلماسی، از سیاست‌های اصلی مدیریت شهری است نشست رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با احزاب سیاسی | گفتگو با فعالین اجتماعی، کلید بهبود مدیریت شهری در مشهد حضور دادپزشک در آرامستان‌های شهرداری مشهد برای تسریع خدمت‌رسانی به خانواده‌های متوفیان تقدیر فرماندار مشهد از شهردار مشهدمقدس (۳۰ آبان ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
ماجرای یک اصلاح هندسی

گلایه مردم از نحوه اصلاح هندسی تقاطع عبادی - کامیاب

  • کد خبر: ۱۴۱۳۵
  • ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷
گلایه مردم از نحوه اصلاح هندسی تقاطع عبادی - کامیاب
برخی شهروندان با تماس و ارسال پیامک به شهرآرا از تغییراتی که شهرداری مشهد در تقاطع شهید کامیاب و عبادی و حوالی این خیابان انجام داده است، گله دارند و خواستار پیگیری مسئله شده اند.
لیلی رحمانی - اهالی می‌گویند: بیش از ۵، ۶ ماه است که شهرداری اقدام به اصلاح هندسی این تقاطع کرده، اما اوضاع نه تنها بهتر نشده بلکه هر روز در ترافیک سرسام آوری گرفتار می‌شویم. تغییرات در بسیاری موارد با نقص‌هایی ناتمام رها شده و این در حالی است که این چهارراه، یکی از تقاطع‌های شلوغ و پر رفت و آمد است و ۴ خیابان شلوغ و مهم را به هم وصل می‌کند.

بستن راست گرد
مسیر با چند بلوکه بسته شده است و خودرو‌ها مجبورند برای دور زدن از وسط خیابان بگذرند. انگار تکه‌ای از دل خیابان را کنده اند و تنها تلی از خاک روبه و چند جدول دور آن به جا مانده است. راست گرد خیابان را بسته اند و همه خودروها، حتی آن‌هایی که می‌خواهند به سمت میدان شهدا از راست گرد بروند نیز در ترافیک چهارراه می‌مانند و همین مسئله بار ترافیکی این محدوده را چند برابر کرده است. «علی پور» یکی از شهروندانی است که گله خود را این گونه بیان می‌کند: کاش وقتی قرار است کاری و هزینه‌ای به بهانه اصلاح انجام شود، قبلش با معتمدان و قدیمی‌های محل که همیشه بهترین نظر کارشناسی را درباره محل تردد خود دارند، صحبتی داشته باشند، اما نقش و نظر مردم را نادیده می‌گیرند و نتیجه آن ایجاد این حجم از ترافیک می‌شود، به طوری که در همین ۲، ۳ ماه هم بار‌ها شاهد تصادف و برخورد چند خودرو در همین نقطه بوده ایم.
یکی دیگر از اهالی ساکن در محدوده این تقاطع نیز می‌گوید: بار‌ها پیشنهاد‌هایی را با شهرداری در میان گذاشته ایم که برخی از آن‌ها از جمله تغییراتی در ابتدای خیابان‌ها و عریض‌تر کردن ورودی آن‌ها (با باریک‌تر کردن یا عقب بردن باغچه‌های بین خیابان) اعمال شده است.
جوادی از دیگر شهروندانی است که مسیرش از چهارراه کامیاب می‌گذرد. او از بسته شدن راست گرد خیابان گله دارد و معتقد است: این یک اشتباه فاحش است که نتیجه‌ای جز شلوغی، ترافیک و قفل شدن خیابان ندارد.

باغچه‌های عریض
یکی از اقداماتی که اخیرا در حوالی تقاطع انجام شده است، باز شدن یک لاین در خیابان و استقرار ایستگاه اتوبوس است. مرادی شهروندی است که در این محدوده سکونت دارد و برای توضیح بیشتر مشکلات با ما همراه می‌شود و ما را به بخشی از خیابان که حدفاصل تقاطع کامیاب به سمت بولوار مجلسی است می‌برد. او به لاین باریک خیابان اشاره می‌کند و می‌گوید: با این هدف که درختان قدیمی را قطع نکنند، باغچه‌هایی احداث کرده اند که بیشتر از یک متر عرض دارد، درحالی که در خیابانی که ازدحام و شلوغی بسیاری دارد، می‌توانستند با کم کردن عرض باغچه یا انتقال درختان به جایی دیگر، به کم شدن این شلوغی کمک کنند.
درختان قدیمی و کهن سال خیابان گواهی قدمت محله اند و تعدادشان هم کم نیست، هرچند به گفته رضاپور، یکی از اهالی، تغییر شکل خیابان‌ها برای آن‌ها هم دردسر‌هایی ایجاد کرده است. تعدادی از درختان بیرون از باغچه‌های منظم قرار گرفته اند و شهرداری هم برای اینکه سروسامانی بدهد، تنها اطراف این درختان را کنده است و این یعنی چاله‌هایی که باعث افتادن عابران و لاستیک خودرو‌ها به درون آن‌ها و آسیب بیشتر درختان شده است.

جای گذاری نامناسب ایستگاه‌های اتوبوس
یکی از افرادی که در ایستگاه اتوبوس منتظر است و صحبت‌های ما را می‌شنود جلو می‌آید و می‌گوید: به طراحی ایستگاه اتوبوس دقت کنید، می‌توانستند ایستگاه را کمی عقب‌تر ببرند و به جای آن فضایی برای توقف اتوبوس ایجاد کنند تا با آمدن فقط یک اتوبوس ترافیک ایجاد نشود، باور کنید هربار که می‌خواهیم از اتوبوس پیاده و از خیابان رد شویم، ترس و دلهره داریم. این لاین باریک است و اگر یک ماشین از کنار اتوبوس در حال عبور باشد، جایی برای ایستادن وجود ندارد و این برای عابران بسیار خطرناک خواهد بود.

وجود خاک و نخاله بعد از گذشت چندماه
تلی از خاک و نخاله در نزدیکی ایستگاه اتوبوس تا حدی مسیر را بسته است و به گفته یکی از اهالی هر روز میزان زیادی خاک را روانه جدول‌ها و آسفالت خیابان می‌کند. این شهروند که مسیر هرروزش از این محل می‌گذرد، ادامه می‌دهد: همه پیاده رو خاکی است و این نخاله‌های باقی مانده از اجرای پروژه هم برای ما قوز بالاقوز شده است. پیاده رو بسته شده و لاین خیابان هم آن قدر باریک است که بعد از تغییر مسیرمان از پیاده رو به خیابان برای رد شدن از همین یک تکه راه باید حواسمان به عبور ماشین‌ها باشد. بار‌ها و بار‌ها هم اتفاق افتاده است که اتوبوس‌ها چندتایی به ایستگاه می‌رسند و اگر در ساعات اولیه شب باشد، اینجا قیامت می‌شود.
هرچه جلو می‌رویم، آثار تغییر شکل و اصلاحات هندسی بازهم دیده می‌شود، گویا ساماندهی این خیابان هنوز کار دارد.

نیمه کاره رها کردن طرح‌ها
تراشی جزو ساکنان قدیمی این خیابان است و چندبار با گله می‌گوید: مشکل زیاد است، رسیدگی نمی‌کنند. وضعیت خیابان به دلیل به اتمام نرساندن طرح‌های متفاوت آشفته است. قرار بود خانه‌ها عقب نشینی کنند که جز چند قسمت بقیه بدون عقب نشینی به حال قبلی رها شده اند. او که وضعیت محله شان را به ترشی هفت بیجار تعبیر می‌کند، می‌گوید: تصمیم می‌گیرند خیابان‌ها را آسفالت کنند، اما آن‌ها را نیمه کاره رها می‌کنند و به پایان نمی‌برند؛ می‌خواهند خیابان را عریض کنند، یک قسمت را اصلاح و بقیه را رها می‌کنند. وضعیت درختان و بهداشت محله هم واضح است. یکی از کسبه هم دراین باره می‌گوید: این خیابان محل عبور تعداد زیادی از زائران امام رضا (ع) است، اما متأسفانه هم شلوغ است و هم تقریبا جایی برای توقف خودرو‌ها وجود ندارد که این افراد از ماشین پیاده شوند و خرید کنند و با توقف چند لحظه‌ای در بیشتر قسمت‌های خیابان، پلیس به آن‌ها تذکر می‌دهد و این برای ما کسبه هم تبدیل به یک معضل شده است.

کاهش مشکلات با مسدود کردن راست‌گرد
مسائل و گله‌هایی را که مردم درباره اصلاح هندسی تقاطع چهارراه راه‌آهن و عبادی بیان کرده‌اند، با مدیرعامل سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری مشهد در میان می‌گذاریم. هادی عطارزاده طوسی دراین‌باره می‌گوید: تقاطع شهید کامیاب و عبادی یکی از چهارراه‌های بسیار شلوغ بود و به همین دلیل تصمیماتی برای انجام برخی اصلاحات هندسی در این محل گرفته شد. در این پروژه یک لاین سواره‌رو به سمت بولوار مجلسی اضافه شده و اقدامات اصلاحی نظیر اصلاح آیلند‌ها و مسدود کردن راست‌گرد، تعیین محل توقف خودرو‌ها و‌... نیز انجام شده است.
او در پاسخ به برخی گله‌ها درباره مسدود شدن راست‌گرد تقاطع کامیاب-عبادی بیان می‌کند: در این پروژه اصلاحی فقط یک راست‌گرد مسدود شده که این اقدام بعد از انجام بررسی‌های متعدد صورت گرفته است. در حالت عادی، خودرو‌هایی که قصد ورود به راست‌گرد را داشتند، باید به چراغ راهنما توجه می‌کردند و به محض توقف چند خودرو پشت چراغ قرمز این ورودی بسته می‌شد و دیگر امکان عبور وجود نداشت.
عطارزاده طوسی ادامه می‌دهد: بر این اساس تصمیم به تعریض این راست‌گرد گرفته شد، اما با توجه به اینکه برخی املاک مردم در حریم قرار گرفته بود نیاز به همراهی مالکان بود که محقق نشد و نیز به‌علت کاهش عرض پیاده‌رو، پروژه به سمتی کشیده شد که تصمیم به مسدود کردن این راست‌گرد گرفته شد. این مسئول به آمار‌های ثبت‌شده در مرکز کنترل ترافیک بعد از اجرای این اقدام اشاره می‌کند و می‌گوید: تعداد تصادفات و حجم ترافیک در این چهارراه کاسته و عملکرد تقاطع بهتر شده است و بقیه اصلاحات نیز در دستور کار است.
مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری مشهد درباره عرض زیاد باغچه‌های میان ۲ لاین خیابان که به باریک‌تر شدن قسمت سواره‌رو منجر شده است نیز می‌گوید: این باغچه‌ها برای حفظ درختان احداث شده است و به دلیل قدمت عمر درختان امکان جابه‌جایی آن‌ها نیز وجود نداشته است. اقدامات جزئی و نهایی این پروژه در حال انجام است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->