۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رئیس انجمن حمایت از بیماران سوختگی: حتی یک تخت استاندارد درمان سوختگی در کشور وجود ندارد

  • کد خبر: ۱۴۱۳۸۳
  • ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴
رئیس انجمن حمایت از بیماران سوختگی: حتی یک تخت استاندارد درمان سوختگی در کشور وجود ندارد
رئیس انجمن حمایت از بیماران سوختگی با انتقاد از وضعیت نامناسب و عدم توجه به بیماران سوختگی، گفت: وزارت بهداشت کلا صورت مسئله «سوختگی» را برای خود پاک کرده و به آن اهمیتی نمی‌دهد که بیمار سوخته در چه بیمارستانی بستری است و چه مشکلاتی دارد؟

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس انجمن حمایت از بیماران سوختگی با انتقاد از وضعیت نامناسب و عدم توجه به بیماران سوختگی، گفت: این معضل سیزدهمین بار بیماری است، اما بودجه‌ای که به سوختگی اختصاص می‌دهند حتی در رتبه صدم هم قرار نمی‌گیرد و وزارت بهداشت کلا صورت مسئله «سوختگی» را برای خود پاک کرده و به آن اهمیتی نمی‌دهد که بیمار سوخته در چه بیمارستانی بستری است و چه مشکلاتی دارد؟

دکتر محمدجواد فاطمی به بهانه روز حمایت از بیماران دچار سوختگی، گفت: برای امسال با توجه به وضعیت موجود تنها برنامه عیادت از بیماران سوختگی در بیمارستان‌ها را انجام می‌دهیم و دیگر شعاری برای روز حمایت از بیماران سوختگی اعلام نکردیم هرچند که به این شعار فکر کرده بودیم. بر این اساس تنها برای روز اول دی ماه در مراکز سوختگی سراسر کشور هماهنگ کردیم که همراهان ققنوس (بیماران بهبود یافته از سوختگی) به عیادت بیماران سوختگی فعلی بستری در بیمارستان بروند و علاوه بر اینکه به آنها یک پکیج تغذیه‌ای می‌دهند درباره آموزش هم با آنها صحبت کنند.

روز حمایت از بیماران سوختگی در انتظار ورود به تقویم

وی درباره اینکه آیا روز حمایت از بیماران سوختگی به طور رسمی وارد تقویم رسمی کشور شده است یا خیر؟، اظهار کرد: موضوع انتخاب عنوان این روز به شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است اما هنوز وارد تقویم رسمی نشده است. قطعا ورود روز حمایت از بیماران سوختگی به تقویم رسمی کشور سبب می‌شود تا وظایفی برای ارگان‌های مرتبط با این روز تعریف شود؛ به عنوان مثال مدارس، صدا و سیما، آتش‌نشانی، اداره استاندارد و... همگی برنامه‌هایی اجرا خواهند کرد. امیدواریم به زودی با ورود این روز به تقویم ملی مردم را نسبت به موضوع مهم سوختگی و اهمیت آن بیش از گذشته آگاه کنیم.

سود ۳۰ برابری آموزش پیشگیری از سوختگی برای جامعه

او ادامه داد: قصد داشتیم تا شعار امسال «یک‌تومان هزینه کنیم؛ ۳۰ تومان سود ببریم» باشد که اعلام نشد اما، علت این انتخاب این بود که مطالعات به ما نشان داده است سرمایه گذاری به میزان یک تومان در پیشگیری از سوختگی تا ۳۰ تومان از هزینه‌های سوختگی و درمان آن کم می‌کند و این یعنی اگر به آموزش و پیشگیری بیشتر اهمیت دهیم سودی ۳۰ برابری در زمینه سوختگی متوجه کشور می‌شود.

سوختگی؛ بیماری فقرا

فاطمی درخصوص اصلی‌ترین مشکلاتی که بیماران سوختگی با آن مواجه هستند، تصریح کرد: سوختگی با فقر رابطه دارد و معمولا افرادی می‌سوزند که تمکن مالی ندارند؛ چراکه از وسایلی استفاده می‌کنند که استاندارد نیست و یا آموزش خوبی ندیده و سطح تحصیلات کمتری دارند یا در جاهایی زندگی می‌کنند که برای گرمایش از شعله مستقیم استفاده می‌کنند مانند بخاری و اجاق در چادر عشایر و... بنابراین؛ سوختگی یک بیماری برای قشر ضعیف و کمتر برخوردار جامعه است. این قشر وقتی می‌سوزد امکان درمان کمتری هم دارد چراکه بیمارستان‌های سوختگی استانداردی حتی در پایتخت هم نداریم و همان بیمارستان‌های موجود در کشور هم امکانات و پرسنل کافی ندارند و بیمارستان‌های خصوصی هم بخش سوختگی ندارند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->