زاکانی: "یارانه طلایی" جای "یارانه فعلی" را نمی‌گیرد | افزایش یارانه نقدی تا ۴۰ درصد مخبر: خدمات شهید رئیسی قابل خدشه و انکار نیست مستند دوم انتخاباتی مسعود پزشکیان پخش شد کابینه نتانیاهو لایحه تمدید خدمت نیرو‌های ذخیره را تصویب کرد پورمحمدی در بدون تعارف: با احمدی نژاد همچنان رفاقت دارم + فیلم رضایی: کناره گیری به نفع جبهه انقلاب، فداکاری است روسیه: ۱۷۱۰ نظامی ارتش اوکراین کشته شدند (۳ تیر ۱۴۰۳) شهردار «حیفا»:باید هوشیار بود و به حزب‌الله احترام گذاشت رسانه صهیونیستی: عملیات ارتش در رفح به مراحل پایانی رسیده است ۲۱ جنگنده و کشتی نظامی چین اطراف جزیره تایوان رویت شد زاکانی بر اجماع ۴ نامزد اصولگرای ریاست جمهوری تاکید کرد فیلم کامل مناظره محمد قوچانی و محمدسعید احدیان درباره رقابت پزشکیان و قالیباف در انتخابات ۱۴۰۳ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی (۳ تیر ۱۴۰۳) المیادین: هر گونه حمله به بیروت با پاسخ کوبنده مقاومت مواجه خواهد شد مناظره قوچانی و احدیان با موضوع «اولویت‌های رئیس‌جمهور آینده» حمله پهپادی مقاومت لبنان به خوابگاه سربازان صهیونیستی حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به هدفی حیاتی (۳ تیر ۱۴۰۳) هشدار بورل درباره جنگ تمام عیار حزب الله و اسرائیل شهادت یک کودک فلسطینی دیگر در غزه بر اثر گرسنگی
سرخط خبرها

وزیر کشاورزی خبر داد: ارائه تخفیف ۵۰ درصدی آب‌بها و یارانه کود برای کشاورزانی که الگوی کشت را رعایت کنند

  • کد خبر: ۱۴۱۵۵۸
  • ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
وزیر کشاورزی خبر داد: ارائه تخفیف ۵۰ درصدی آب‌بها و یارانه کود برای کشاورزانی که الگوی کشت را رعایت کنند
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه الگوی کشت از پاییز ۱۴۰۱ اجرا شده، به مشوق‌های برای کشاورزان برای اجرای الگوی کشت اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون بودجه به کشاورزانی که الگوی کشت را رعایت کنند نه تنها یارانه کود پرداخت می‌شود بلکه از تخفیف ۵۰درصدی آب‌بهاء که وزارت نیرو در نظر گرفته، برخوردار می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدجواد ساداتی‌نژاد در توضیح اجرای طرح الگوی کشت محصولات کشاورزی، گفت: نیم قرن است که در کشور درگیر الگوی کشت هستیم، در پایداری غذا و پایداری کشاورزی هم راهی جز اجرای الگوی کشت نداریم لذا اگر بخواهیم کشاورزی اقتصادی باشد، باید بر اساس اقلیم حرکت کنیم و برای این کار با توجه به مشکل آب و مسائلی اینچنینی باید به سمت اجرای الگوی کشت در کشور رویم.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه اظهار کرد: ما براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱ از ابتدای فصل پاییز می‌بایست الگوی کشت را ابلاغ می‌کردیم که این کار انجام گرفت و به استان‌های کشور ابلاغ شد. کارگروه اقدامی نیز تشکیل شد و هر دوشنبه استان به استان با مجموعه‌های دست اندر کار اعم از مدیران شهرستان‌ها کار را پیش بردیم.

وی در توضیح مشوق‌های کشاورزان برای اجرای الگوی کشت، گفت: مهم‌ترین بخش، الزامات اجرای الگوی کشت است. ما برخی الزامات مانند یارانه کشت را نداریم که در بودجه سال ۱۴۰۲ باید ببینیم، اما بر اساس الزاماتی که داریم، باید اقدام کنیم. به عنوان مثال در بودجه سال ۱۴۰۱ یارانه کود داریم و به کسانی که بر اساس الگوی کشت در استان‌ها پیش روند، یارانه کود پرداخت می‌کنیم، یعنی یک کیسه کود پتاسه و فسفات که یک و نیم میلیون تومان هزینه آن است رابه کسانی که الگوی کشت را رعایت کنند، حدود ۵۰۰ هزار تومان حساب می‌کنیم یعنی این افراد یارانه می‌گیرند و کسانی که الگوی کشت را رعایت نکنند، کود را با قیمت آزاد باید تهیه کنند.

ساداتی نژاد با بیان اینکه برخی الزامات تشویقی را در بودجه سال آینده باید ببینیم، تصریح کرد: در مورد تخفیف آب بها با وزارت نیرو توافقاتی شده است تا کسانی که الگوی کشت را رعایت می‌کنند از ۵۰ درصد بخشودگی برخوردار شوند.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه الگوی کشت موضوع مهمی است، اما تنها به وزارت جهاد کشاورزی مربوط نیست و موضوعی فرا دستگاهی و فرا قوه‌ای است، گفت: الگوی کشت موضوعات دیگر ما را هم نظم می‌بخشد؛ به عنوان مثال در حوزه تحقیقات، ۷ هزار تحقیق انجام گرفته در سازمان تحقیقات کشاورزی ایران کاملا منطبق بر الگوی کشت نیست، آمایش تحقیقاتی در کل کشور منطبق بر الگوی کشت نیست. عملیاتی که از پاییز امسال شروع شده و در حال پیگیری است،   هر چه جلو رویم عمق بیشتری پیدا می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->