همه آنچه باید پیش از ورود به ماه محرم بدانیم زمان ثبت‌نام اربعین اعلام شد + لینک آیت الله سیستانی دوشنبه را اول ماه محرم ۱۴۴۶ اعلام کرد برگزاری «کرسی تفسیر موضوعی قرآن کریم» در حرم امام‌رضا(ع) عزاداری هیئت‌های مذهبی سراسر کشور در "حسینیه حرم" زیارت دلیل رفاقت بود یادی از استاد کاظم مدیرشانه چی، چهره ماندگار علوم حدیث و استاد دانشگاه فردوسی مشهد برگزاری آیین سنتی «اذن عزا» حضرت سیدالشهدا‌(ع) در حرم امام‌رضا(ع) + جزئیات به کی رأی بدیم؟! آیینه‌ها، در عبادت یار | درباره هنر چهارصدساله آینه‌کاری در حرم امام‌رضا(ع) راز سجده مروری بر آموزه‌های امام رضا(ع) درباره عزای سیدالشهدا(ع) اجتماع بزرگ هیئت‌های عزادار حسینی در مشهد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) ۶۰۰ کودک‌ونوجوان یتیم، میهمان آستان قدس رضوی شدند استقرار ۳۲ صندوق اخذ رأی در حرم امام‌رضا(ع) یادی از فیلسوف، حاج ملاهادی سبزواری | در دیده اسرار همه خانه اوست تربیت مهدوی افق می‌خواهد راز عظمت ۲۵ ذی‌الحجه و نزول سوره «انسان» و آیه «هل اتی»
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

رونمایی از پوستر ویژه شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)

  • کد خبر: ۱۴۱۸۷۹
  • ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
رونمایی از پوستر ویژه شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)
در آستانه سوم جمادی الثانی، سالروز شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا(س)، پوستری مناسبتی به همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی طراحی و امروز در دفتر رئیس سازمان علمی و فرهنگی این آستان رونمایی شد.

به گزارش شهرآرانیوز، این پوستر با هدف گرامیداشت ایام سوگواری شهادت صدیقه کبری (س) بزرگ بانوی اسلام و اشاعه شعائر مذهبی توسط مرجان جلالی گرافیست این مؤسسه طراحی و در سطح شهر مشهدمقدس توزیع شده است.  
در این پوستر مناسبتی، بخشی از زیارت حضرت فاطمه زهرا (س) در کنار حدیثی از حضرت مهدی (عج) با مضمون «و دختر پیامبر (ص)؛ فاطمه (س) برای من الگویی زیبا و انسانی است» به چشم می‌خورد. این حدیث برگرفته از صفحه ۴۶۶ جلد دوم کتاب شریف «الاحتجاج» است.

امیرمهدی حکیمی مدیر عامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، درباره این پوستر گفت: طراحی انجام شده در این اثر،  نگاه لطیفی دارد  به مقام و جایگاهی که حضرت فاطمه زهرا (س) برای همه جامعه اسلامی و به ویژه زنان دارند.

حکیمی افزود: در این پوستر علاوه بر المان‌هایی از زیارت نامه حضرت، حدیث حضرت حجت (عج) که می‌فرمایند، حضرت فاطمه الگویی زیبا و انسانی برای ایشان هستند استفاده شده است تا جامعه بداند بهترین الگو حضرت فاطمه (س) است و از این الگو باید درس بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: تمام طراحی پوستر در واحد گرافیت موسسه آفرینش‌های هنری انجام شده که ترکیبی از خط و گرافیک امروز بوده و هویت اسلامی ایرانی در آن مشهود است.

شایان ذکر است، مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با برگزاری برنامه‌های مختلف هنری همچون طراحی پوستر در مناسبت‌های گوناگون ملی و مذهبی تلاش کرده است رسالت خود را در اشاعه فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) در جامعه ایفا کند. 

منبع: آستان نیوز 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->