تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه «نتانیاهو» (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات نخست وزیر عراق و ولی‌عهد سعودی بر پایان جنگ غزه تاکید کردند بلینکن به دنبال برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه انهدام چند پهپاد تروریست‌ها در لاذقیه سوریه + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی حزب‌الله لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد حادثه دریایی جدید در آب‌های اطراف یمن (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حماس خروج احتمالی رهبران خود از غزه را تکذیب کرد بورل: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است نافرمانی ده‌ها نظامی صهیونیست از مشارکت در عملیات علیه رفح سندرز: متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی، یهودی‌ستیزی نیست هیات حماس فردا راهی قاهره خواهد شد بازداشت موعود شمخانی تایید شد انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی کاخ سفید وزیر خارجه بحرین پس از ۱۳ سال وارد دمشق شد نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه جدیدترین موضع‌گیری لاپید درباره توافق با حماس پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا وزیر کشور: اجرای طرح انسداد مرز‌ها در حال پیگیری است
سرخط خبرها

آمریکا، حمایت از اوکراین را متوقف می‌کند؟

  • کد خبر: ۱۴۲۰۴۵
  • ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰
آمریکا، حمایت از اوکراین را متوقف می‌کند؟
«فایننشال تایمز» گزارش داد حمایت آمریکا از اوکراین احتمالا پس از این که حزب جمهوری‌خواه کنترل مجلس نمایندگان را در ماه ژانویه به دست می‌گیرد، موشکافی بیشتری خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، نشریه انگلیسی «فایننشال تایمز» گزارش داد حمایت آمریکا از اوکراین احتملاً پس از این که حزب جمهوری‌خواه آمریکا کنترل مجلس نمایندگان را در ماه ژانویه به دست می‌گیرد، تحت نظارت و بررسی بیشتری قرار خواهد گرفت. طبق این گزارش، برخی از اعضای این حزب نمی‌خواهند به کی‌یف چک سفید بدهند. 

این نشریه در گزارشی مخالفت محافظه‌کاران آمریکا را در بحبوحه افزایش حمایتی که ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در سفر به واشنگتن به دست آورد، برجسته کرد. مارجوری تیلور گرین عضو مجلس نمایندگان در سخنرانی زلنسکی در کنگره شرکت نکرد، در حالی که مت گیتز و لورن بوبرت از ایستادن و دست زدن بعد از سخنرانی وی امتناع کردند. 

به گزارش راشاتودی به نقل از فایننشال تایمز، هر سه نفر منتقد سیاست جو بایدن و تعهد «حمایت از اوکراین تا زمان لازم» در مقابله با روسیه هستند. آن‌ها به کمبود نظارت بر کمک‌ها اشاره می‌کنند و معتقدند واشنگتن اولویت‌های مهمتری مثل مقابله با چین و حفاظت از مرزهای جنوبی آمریکا در بحبوحه بحران مهاجرت دارد. 

پیش‌تر کوین مک‌کارتی که قرار است رئیس مجلس نمایندگان آتی شود، کی‌یف و حامیانش را در ماه اکتبر با بیان این که هیچ چک سفیدی برای اوکراین تحت اکثریت جمهوری‌خواه وجود نخواهد داشت، شوکه کرد. 

طبق گزارش راشا تودی، سفر اخیر زلنسکی به واشنگتن در حالی انجام شد که کنگره درباره یک لایحه ۱.۷ تریلیون دلاری هزینه‌های همه‌جانبه بحث کرد که در آن تقریباً ۴۵ میلیارد دلار به طور مستقیم یا غیرمستقیم به اوکراین ارتباط داشت. آمریکا بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار برای پاسخش به بحران اوکراین در سال جاری اختصاص داده است. زلنسکی در سخنرانی‌اش این کمک را نه خیریه بلکه «سرمایه‌گذاری در دموکراسی» توصیف کرد. 

این کمک‌ها در حالی است که روسیه در خصوص پمپاژ تسلیحات و پول به اوکراین هشدار داده و گفته این اقدام در قصدش برای از بین بردن آنچه تهدید علیه امنیت ملی خود می‌داند، تغییری ایجاد نمی‌کند. مقامات ارشد روسیه می‌گویند واشنگتن از اوکراینی‌ها به عنوان خوراک توپ در جنگ نیابتی علیه مسکو استفاده می‌کند و فعالانه تلاش‌ها برای مذاکره را خنثی کرده است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->