راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

درباره هزینه‌های باشگاه‌های مهم دنیا در نقل‌وانتقالات بازیکنان

  • کد خبر: ۱۴۲۰۹۶
  • ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
درباره هزینه‌های باشگاه‌های مهم دنیا در نقل‌وانتقالات بازیکنان
کمتر از یک هفته دیگر پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی باز خواهد شد و پس از پایان جام‌جهانی، ستارگان بسیاری راهی لیگ‌های معتبر یا باشگاه‌های ثروتمندی خواهند شد که همواره برای فتح عنوان اروپایی رقابت می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز و به‌نقل از کیکر، از سال ۲۰۱۱ تاکنون باشگاه‌های بسیاری تراز مالی منفی در نقل‌وانتقالات ثبت کرده‌اند و از طرف مقابل، باشگاه‌های دیگری موفق به شکستن رکورد آژاکس و ثبت آماری خارق‌العاده شده‌اند. در گزارشی که دراین‌زمینه منتشر شده است، فقط مبالغ پایه قرارداد در نظر گرفته شده و از پاداش‌های موجود در قرارداد‌های نقل‌وانتقالات صرف‌نظر شده است.

شاهکار پرتغالی‌ها

در جمع باشگاه‌هایی که بهترین عملکرد را در بخش مالی از خود برجا گذاشته‌اند، دو تیم برتر فوتبال پرتغال به‌جز اسپورتینگ لیسبون که چندسالی است تغییر رویه داده است، نامشان بالاتر از آژاکسی به چشم می‌آید که همواره به بازیکن‌سازی و کسب درآمد از فروش بازیکنان جوان مشهور بوده است. طبق این گزارش، بنفیکای لیسبون که بازیکنانی مانند ژوائو فلیکس را در این سال‌ها فروخته، با تراز مالی مثبت ۵۳۱.۳ میلیون یورو، بهترین عملکرد را داشته و نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش، پورتو با تراز مالی مثبت ۳۶۷.۷ میلیون یورو است. بنابراین، باتوجه‌به اختلاف موجود میان تیم اول و دوم این فهرست، بسیار بعید به‌نظر می‌رسد تا سال‌های آینده بنفیکایی‌ها از صدر این جدول پایین بیایند.

آژاکس دیگر بهترین نیست

آژاکس آمستردام از سال ۲۰۱۱ تراز مالی مثبت ۳۰۰.۸ را به ثبت رسانده است تا نشان دهد به همان اندازه که برای بازیکن‌سازی اهمیت قائل است، برای خرید بازیکنان بااستعداد و به‌بازی‌گرفتن در ترکیب تیم هم هزینه می‌کند. در رتبه‌های بعد، تیم‌های مشهوری که تراز مالی‌شان مثبت بوده است، عبارت‌اند از المپیک لیون، دورتموند، سویا، موناکو و اینتراخت فرانکفورت که در این بین تراز مالی آینتراخت به‌عنوان قهرمان فصل قبل لیگ اروپا ۱۴.۴ میلیون یورو بوده است.

تیم‌های پرطرف‌دار، همگی با تراز منفی

در اقتصاد فوتبال طرف‌داران تیم‌های پرطرف‌دار از آن‌ها فقط قهرمانی می‌خواهند و این باشگاه‌ها هم چاره‌ای به‌جز هزینه‌کردن در بازار‌های نقل‌وانتقالات ندارند؛ موضوعی که تراز مالی آن‌ها را منفی می‌کند. تیم‌هایی مانند شالکه با منفی ۱۴.۸ میلیون یورو به‌همراه بایرلورکوزن، اتلتیکومادرید، مونشن‌گلادباخ، رئال‌مادرید (منفی ۱۸۲.۷ میلیون یورو)، ناپولی، تاتنهام، اینتر، بایرن‌مونیخ (منفی ۳۶۹.۷ میلیون یورو)، لیورپول (منفی ۳۸۷.۲ میلیون یورو)، میلان (منفی ۳۹۷.۲ میلیون یورو)، چلسی (منفی ۴۴۴.۵ میلیون یورو)، یوونتوس (منفی ۵۱۰.۱ میلیون یورو)، بارسلونا (منفی ۵۵۰.۴ میلیون یورو) و آرسنال (منفی ۵۶۴.۹ میلیون یورو) تراز مالی منفی را ثبت کرده‌اند که دراین‌میان، عملکرد سه باشگاه یوونتوس، بارسلونا و آرسنال از این منظر کاملا قابل توجه بوده است و آن‌ها بدترین عملکرد را در نقل‌وانتقالات بازیکن از دید سودآوری مالی به ثبت رسانده‌اند.

پول‌پاشی به‌سبک یونایتد

پاری‌سن‌ژرمن با منفی ۹۱۷.۷ میلیون یورو و منچسترسیتی با منفی ۹۹۸.۱ میلیون یورو، تراز مالی‌شان کاملا شبیه به هم بوده، اما جالب اینجاست درحالی‌که بسیاری هواداران فوتبال از شیوه مدیریت این باشگاه‌ها و تزریق پول‌های غیرفوتبالی به نقل‌وانتقالات انتقاد می‌کنند، دست‌کم این دو تیم در سال‌های گذشته از نظر کسب جام عملکردی متناسب با میزان هزینه‌هایی که کرده‌اند، داشتند. اما شیوه عملکرد منچستریونایتد تحت مدیریت خاندان گلیزر بسیار بدتر بوده است و با ثبت تراز مالی منفی ۱۰۰۰.۲ میلیون یورو، بدترین عملکرد را در میان باشگاه‌های جهان فوتبال دارند. عددی که به‌احتمال فراوان و باتوجه‌به نقاط ضعف منچستریونایتد، در پنجره پیش‌رو بیش از پیش افزایش خواهد داشت و دراین‌میان، خروج کریستیانو رونالدو به‌صورت بازیکن آزاد هم به بهبود عملکرد مدیران منچستریونایتد کمکی نخواهد کرد. شیاطین سرخ درحالی پرهزینه‌ترین تیم جهان در سال‌های گذشته بودند که حتی قهرمانی در لیگ داخلی انگلیس هم سال‌هاست برای آن‌ها به رؤیایی دست‌نیافتنی تبدیل شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->