«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید طرح یک ایرانی برای لوگوی نوروزی گوگل + عکس
سرخط خبرها

ایلان ماسک در میان بزرگترین بازنده‌های میلیاردر جهان

  • کد خبر: ۱۴۲۲۴۸
  • ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰
ایلان ماسک در میان بزرگترین بازنده‌های میلیاردر جهان
ایلان ماسک با ۱۱۵ میلیارد دلار کاهش ثروت، رکوردار ریزش ثروت در میان میلیاردر‌ها است.

به گزارش شهرآرانیوز، افزایش نرخ‌های بهره، افزایش تورم و تیرگی اوضاع اقتصادی در سال ۲۰۲۲، به سقوط آزاد سهام فناوری منجر شد و ثروت میلیاردر‌های فناوری را کاهش داد.

طبق گزارش فوربس، ثروت میلیاردر‌های آمریکایی در سال میلادی جاری ۶۶۰ میلیارد دلار کاهش یافت و در میان میلیاردر‌های آمریکایی، ایلان ماسک که مدیرعامل شرکت‌های تسلا، اسپیس ایکس و توئیتر است، بیشترین کاهش ثروت را داشت و ثروتش امسال حدود ۱۱۵ میلیارد دلار سقوط کرد.

ایلان ماسک هنگامی که در اکتبر توئیتر را در قراردادی به ارزش ۴۴ میلیارد دلار خرید، حدود ۲۳ میلیارد دلار سهام شرکت تسلا را برای تامین پول این قرارداد، فروخت. وی از آن زمان، تصدیق کرده که برای این قرارداد، پول اضافی پرداخت کرده است. این اواخر، ماسک قول داد به محض این که جانشین مناسبی پیدا کند، از سمت مدیرعاملی توئیتر کناره گیری خواهد کرد.

ارزش سهام تسلا از ابتدای سال ۲۰۲۲ تا ۲۷ دسامبر، حدود ۷۰ درصد سقوط کرده است. سرمایه گذاران تسلا از هیات مدیره این شرکت خواسته‌اند ماسک را وادار کنند دوباره به این شرکت، متمرکز شود. هر چند ماسک عنوان ثروتمندترین فرد جهان را امسال از دست داد، اما با ثروت بالغ بر ۱۳۹ میلیارد دلار تا ۲۷ دسامبر، همچنان پولدارترین فرد در آمریکاست.

اگرچه ماسک، بر اساس گزارش فهرست، بزرگترین بازنده سال ۲۰۲۲ است، اما تنها میلیاردری نیست که ثروتش را از دست داده است و پنج میلیاردر آمریکایی دیگری که در سال ۲۰۲۲ با بیشترین کاهش ثروت روبرو شدند عبارتند از:

۱- جف بزوس (موسس و رئیس هیات مدیره آمازون)

میزان کاهش ثروت در سال ۲۰۲۲: ۸۰ میلیارد دلار

ثروت خالص تا ۲۷ دسامبر: ۱۰۶.۸ میلیارد دلار

۲- مارک زاکربرگ (یکی از موسسان و مدیرعامل متا پلتفرمز)

میزان کاهش ثروت در سال ۲۰۲۲: ۷۸ میلیارد دلار

ثروت خالص تا ۲۷ دسامبر: ۴۲.۷ میلیارد دلار

۳-لری پیج (یکی از موسسان و اعضای هیات مدیره گوگل)

میزان کاهش ثروت در سال ۲۰۲۲: ۴۰ میلیارد دلار

ثروت خالص تا ۲۷ دسامبر: ۷۶.۸ میلیارد دلار

۴- فیل نایت (رئیس هیات مدیره نایکی)

میزان کاهش ثروت در سال ۲۰۲۲: ۱۸.۳ میلیارد دلار

ثروت خالص تا ۲۷ دسامبر: ۴۵.۲ میلیارد دلار

۵- لئونارد لودر (رئیس هیات مدیره شرکت‌های امریتوس و استه لودر)

میزان کاهش ثروت در سال ۲۰۲۲: ۹.۸ میلیارد دلار

ثروت خالص تا ۲۷ دسامبر: ۲۲ میلیارد دلار

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->