سرخط خبرها

استقرار جو پایدار تا اواسط هفته در خراسان رضوی و افزایش آلودگی هوا (١٠ دی‌ماه ١۴٠١)

  • کد خبر: ۱۴۲۶۴۰
  • ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
استقرار جو پایدار تا اواسط هفته در خراسان رضوی و افزایش آلودگی هوا (١٠ دی‌ماه ١۴٠١)
کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: تا اواسط هفته جوی نسبتا پایدار در سطح استان برقرار است و این امر سبب افزایش آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در مناطق صنعتی و شهر‌های بزرگ همچون شهر مشهد می‌شود. 

گروه جامعه|شهرآرانیوز، زهرا آهنگرزاده در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در ٢۴ ساعت گذشته تربت حیدریه با کمینه دمای ٨ درجه سردترین و بردسکن با بیشینه دمای ١٣ درجه گرمترین شهرستان‌های استان بوده‌اند. بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان سرخس با ۵۴ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است. 

وی با اشاره به اینکه طی روز گذشته دمای هوای مشهد بین ٢ و ١١ درجه گزارش شده است، گفت: امروز دمای هوای این کلانشهر در سردترین ساعات به ٢ درجه و در گرمترین ساعات به ٨ درجه می‌رسد. 

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی تا اواسط هفته جوی نسبتا پایدار در سطح استان برقرار است و این امر سبب افزایش آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در مناطق صنعتی و شهر‌های بزرگ همچون شهر مشهد می‌شود. گفتنی است؛ طی این مدت تغییرات دمایی قابل ملاحظه نداریم.

با توجه به گزارش مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد شاخص کیفیت هوای شهر مشهد در ٢۴ ساعت گذشته با شاخص کلی ٧١ بود و هم‌اکنون شاخص کیفیت هوا ٨٧ در شرایط قابل‌قبول قرار دارد. 

در این شرایط احتمال بروز علائمی تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری‌های قلبی و ریوی در بیماران قلبی و سالمندان زیاد است، بنابراین افراد خیلی حساس در صورت امکان فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->