پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور زمان برگزاری مزایده جدید شمش طلا اعلام شد+ جزئیات متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور مسیر دسترسی کشاورزان به یافته‌های علمی شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل می‌شود بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان در بازار آزاد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر جهاد کشاورزی: خراسان رضوی می تواند پایلوت تولید نان کامل باشد + فیلم قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | نرخ طلا ثابت ماند نقش قانون‌گذاری و نظارت بسیار ضعیف در حوزه ایمنی و بهداشت کار آخرین وضعیت اجاره خانه در مشهد | سهم اجاره در سبد هزینه خانوار بیشتر شده است تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی شناسه «یکتا» چیست؟ + نحوه تبدیل پروانه‌کسب کاغذی به الکترونیکی گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران وارد می شود اجاره مسکن در منطقه طلاب مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | تعدد فایل‌های کمتر از ۱۰۰ متر (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) عراق، اصلی‌ترین مقصد صادرات مرغ منجمد ایرانی
سرخط خبرها

اختصاص ۳۵ درصد اشتغال خالص کشور به خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۴۳۶۱۱
  • ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۴
اختصاص ۳۵ درصد اشتغال خالص کشور به خراسان رضوی
معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: تقاضا برای ورود به بازار کار در سطح استان افزایش یافته و نرخ بیکاری نیز رو به کاهش است. که نمایانگر امید و افزایش اشتغال است، به طوری که بر اساس اطلاعات منتشر شده مرکز آمار کشور، میزان اشتغال در تابستان ۱۴۰۱ استان به ۱۳۰ هزار نفر رسید، که ۳۵ درصد اشتغال خالص کشور را خراسان رضوی به خود اختصاص داد.

به گزارش شهرآرانیوز، ابوالفضل چمندی عصر چهارشنبه با حضور در جمع تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد با تاکید بر اینکه قرابت صنعت و دانشگاه منجر به تحول می‌شود، اظهار کرد: فاصله زیادی میان دانشگاه و صنعت وجود دارد، این در حالی است که توجه به اقتصاد دانش بنیان، منجر به ایجاد پردیس‌های کشاورزی، صنایع معدنی، صنایع خلاق و فرهنگی، فناوری اطلاعات، سلامت، راه و شهرسازی و صنعت شده است و هر پردیس نیز بین سه تا پنج ماموریت راهبردی استان را عهده‌دار است.
 
وی افزود: کشور ما در حال حاضر در حال توسعه است،  در ۱۰ سال گذشته انقلاب علمی در کشور ما شکل گرفته است و باید در راستای تحول اقتصاد کشور و استان  شرکت‌های دانش‌بنیان را به کار گرفته و در نهایت به بازار‌های سایر کشور‌ها دست یابیم.  
 
معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی در ادامه بیان کرد: ایجاد پردیس‌های مذکور منجر به افزایش ۶۳ درصدی میزان صادرات فناوری، محصولات وخدمات شرکت‌های عضو نسبت دوره مشابه سال گذشته خود شد، همچنین افزایش ۳۵ درصد ایجاد اشتغال مستقیم در شرکت‌های عضو پارک و مراکز رشد را نیز رقم زد.
 
چمندی تمرکز بر اقتصاد دیجیتال و پروژه‌های پیشران در این حوزه را از جمله طرح تولید اولین سرور تماماً بومی را از مهمترین اقدامات در حوزه دانش‌بنیان استان اعلام کرد و گفت: شکل گیری این قرارگاه‌های مختلف با هدف ایجاد نظم اقتصادی و همچنین شناسایی وضع موجود و به دست آوردن مهمترین چالش‌های استان جهت برنامه‌ریزی و ارتقا ۷.۲ درصدی اقتصادی بود.
 
وی افزود: متاسفانه طی دهه اخیر زیرساخت‌های لازم استا ن مورد بی‌‍توجهی قرار گرفته بود، این در حالی است که هم اکنون برای فعال شدن صنایع در حوزه برق و انرژی باید ۱۵ هزار مگاوات برق ایجاد شود.  
 
معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی بااشاره به معادن سنگ آهن سنگان خواف عنوان کرد: یکی از نیاز‌های امروز استان ایجاد صنایع فلزی است و باید زنجیره مکمل آن شکل گیرد که تحولات در صنایع به ویژه در صنعت خودروسازی ایجاد شود.  
 
چمندی ادامه داد: در ۲۰ سال گذشته تولیدات معادن سنگان خواف به صورت خام به سایر کشور‌ها صادر می‌شد، در حالی که امروزه زنجیره‌های ارزش افزوده در کشور مورد توجه بیشتری قرار گرفته است که مانع از خام فروشی و صادرات مواد معدنی خام شود.
 
وی در خصوص اشتغال در خراسان رضوی بیان کرد: تقاضا برای ورود به بازار کار در سطح استان افزایش یافته و نرخ بیکاری نیز رو به کاهش  است که نمایانگر امید و افزایش اشتغال است، به طوری که بر اساس اطلاعات منتشر شده مرکز آمار کشور، میزان اشتغال در تابستان ۱۴۰۱ استان به ۱۳۰ هزار نفر رسید که ۳۵ درصد اشتغال خالص کشور را در خراسان رضوی به خود اختصاص داد.
 
معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی در ادامه گفت: در ارزیابی وزارت کشور، خراسان رضوی در تعداد پروژه‌های بهره برداری شده و همچنین پروژه‌های تاسیسی نسبت به سایر استان‌های کشور رتبه نخست را به دست آورده است.
 
چمندی درنهایت با اشاره به رشادت‌های شهید حاج قاسم سلیمانی، یادآور شد: حاج قاسم در انجام امور بسیار جدی و در برابر مردم بسیار مهربان بود و هرگز متکی به منابع نبود و همواره با توکل به خدا برای دفاع ازامنیت کشور مبارزه می‌کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->