نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است تصویب افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تامین کامل امنیت آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مشهد | گزارشی از تقلب ارائه نشده است
سرخط خبرها

در حوزه گردشگری ایران نه‌تنها از جام جهانی بهره‌ای نبرد، بلکه برای آن هزینه کرد

  • کد خبر: ۱۴۳۶۶۰
  • ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
در حوزه گردشگری ایران نه‌تنها از جام جهانی بهره‌ای نبرد، بلکه برای آن هزینه کرد
دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: نه‌تنها ایران هیچ بهره‌ای از جام جهانی نبرد، بلکه فقط هزینه کرد. ایرانیان برای جام جهانی هزینه کردند، اما برگزاری چنین رویداد بزرگی در نزدیکی ایران هیچ بازخوردی برای کشور نداشت. اگر وزارت ورزش و گردشگری تدبیر می‌کرد، می‌توانستیم درآمد خوبی از این طریق کسب کنیم.

گروه جامعه | شهرآرانیوز، فرهاد دوایی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز درباره اعزام تماشاگرانی با هزینه دولت به جام جهانی از سوی فدراسیون فوتبال مدعی شد: فدراسیون فوتبال باید آمار این تماشاگران را اعلام کند. معمولا برای این‌گونه مسائل از بالا تصمیم‌گیری می‌شود. این موضوع را نه نفی می‌کنیم و نه روی آن صحه می‌گذاریم، اما شنیده‌ایم که ۳۰۰۰ نفر از این طریق به جام جهانی رفته‌اند، اما فدراسیون فوتبال و آقای تاج باید با سند و مدرک توضیح دهند که این افراد چگونه سفر کرده‌اند و مبلغ آن چگونه تأمین شده است.

وی بیان کرد: آمار دقیقی از میزان سفر گردشگران جام جهانی به قطر از ایران و مشهد وجود ندارد. بسیاری از افراد به‌تنهایی اقدام کرده و به قطر سفر کرده‌اند که در حوزه دفاتر خدمات مسافرتی نبوده است. عده‌ای از تماشاگران نیز توسط فدراسیون فوتبال اعزام شدند که آمار دقیقی از آن‌ها نیز وجود ندارد و هیچ ارگانی نیز تاکنون آمار دقیقی اعلام نکرده است. آمار گردشگران جام جهانی کل کشور را نیز باید فدراسیون فوتبال اعلام کند که چه تعداد بلیت فروخته است.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی با اشاره به اینکه سفر جام جهانی از ۲ تا ۸ هزار دلار هزینه داشته است، گفت: هزینه سفر برای گردشگران جام جهانی زیاد بود که به‌طبع افراد زیادی نمی‌توانند به قطر سفر کرده باشند و افرادی هم که برای بازی‌های جام جهانی به قطر سفر کرده‌اند، از طبقه خاصی بوده‌اند. افرادی که برای بازی‌های جام جهانی به قطر سفر کرده‌اند، از وضعیت مالی خوبی برخوردار بوده‌اند.

دوایی گفت: قطر بهره‌برداری خوبی از جام جهانی داشته است، اما متأسفانه ما از جام جهانی کاملا بی‌نصیب ماندیم. ایران از مقاصد نزدیک قطر به شمار می‌رفت و می‌توانست از وجود گردشگران جام جهانی نهایت استفاده را ببرد. می‌توانستیم پرواز‌های مختلفی از قطر به کیش اختصاص دهیم، اما در ایام برگزاری برنامه حتی یک مورد رزرو هتل در کیش نداشتیم.

ایران برای جام جهانی فقط هزینه کرد

وی ادامه داد: نه‌تنها ایران هیچ بهره‌ای از جام جهانی نبرد، بلکه فقط هزینه کرد. ایرانیان برای جام جهانی هزینه کردند، اما برگزاری چنین رویداد بزرگی در نزدیکی ایران هیچ بازخوردی برای کشور نداشت. متأسفانه به‌لطف مسئولان ما و تدبیری که صورت نگرفت، هیچ برنامه‌ریزی منسجمی برای بهره‌بری از فرصت جام جهانی انجام نشد. به‌عنوان مثال عربستان و امارت به‌خوبی از این قضیه سود کردند و باید گفت که سر ایران در این قضیه کلاه رفت.

باید برای جام جهانی کمیته‌ای ویژه تشکیل می‌شد

دوایی ادامه داد: باید از یک سال گذشته کمیته‌ای با عنوان جام جهانی تشکیل می‌شد تا زیر نظر این کمیته تمام ارگان‌ها و دستگاه‌های مرتبط سر کار بیایند. باید کمیته جام جهانی با ریاست معاون اول رئیس جمهور، وزیر میراث فرهنگی ‌یا وزیر ورزش تشکیل می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: قطر نیز برای همکاری با ایران در جام جهانی بی‌میل نبود، اما اینکه در میانه راه با امارت و عربستان همکاری کرد، به‌دلیل این بود که هیچ واکنشی از سوی ایران برای جام جهانی مشاهده نکرد. با توجه به اینکه مسیر ایران برای پرواز‌های قطری باز شده بود، گردشگران جام جهانی می‌توانستند در کیش و قشم نیز اقامت داشته باشند. ایران می‌توانست کشتی کروز را در ایام جام جهانی فعال کند. با وجود اینکه رزرو کشتی کروز نیز انجام شد، ‌به‌دلیل بی‌تدبیری مسئولان هیچ اقدامی در این زمینه نیز صورت نگرفت.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: وزیر گردشگری و وزیر ورزش ما به‌خوبی نتوانستند در این حیطه فعالیت کنند. اگر این دو ارگان تدبیر ‌و به‌خوبی این قضیه را مدیریت می‌کردند، می‌توانستیم درآمد خوبی از طریق گردشگران جام جهانی کسب کنیم. متأسفانه اما هیچ ارگانی نمی‌تواند آمار دقیقی از تعداد گردشگران ایرانی در جام جهانی دهد، چرا‌که هیچ کمیته‌ای با این عنوان به وجود نیامد تا آمار دقیقی اعلام کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->