قالیباف: آرمان گرایی واقع بینانه در سیاست خارجی بهترین روش و رویکرد برای سیاست خارجی است جمهوری آذربایجان از درگیری مرزی با ارمنستان خبر داد موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان؛ به‌مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیرخم ستاد انتخاباتی پورمحمدی در خراسان‌رضوی فعال شد دولت‌های اروپایی به وقتش اپوزیسیون‌های ایرانی را دور می‌زنند ۳۴۴ صندوق اخذ رأی به خارج از کشور ارسال شده است | بیشترین صندوق در آمریکاست اولویت‌های دولت چهاردهم در حوزه حقوق کودکان چیست؟ آخرین اخبار از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) کنعانی: ایران هر جسورِ ماجراجو را ناکام و پشیمان خواهد کرد مردم خراسان‌ بیشتر درباره کدام کاندیدا جستجو کردند؟ + اینفوگرافیک پیش‌بینی مشارکت ۵۰ درصدی در انتخابات ریاست‌جمهوری در خراسان‌رضوی برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ در صداوسیما | امروز (یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳) تشنه روحیه جهاد سازندگی هستیم تاکید مقام ارشد یمنی بر تداوم ممنوعیت کشتیرانی به سمت بنادر اشغالی فلسطین حمله مجدد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان تظاهرات علیه نتانیاهو به خشونت کشیده شد + فیلم سوناک: لفاظی‌های هسته‌ای مقام‌های روس هیچ توجیهی ندارد شولتس ادعا کرد: روسیه هرگز برای صلح تلاش نکرد کشته‌شدن سه نظامی صهیونیست دیگر در نوار غزه | شمار کشته‌های تل‌آویو به ۱۱ تن رسید خانواده اسرا: نتانیاهو تبادل اسراء را بپذیرد | جان اسرا درخطر است
سرخط خبرها

ما را ببخشید

  • کد خبر: ۱۴۳۷۹
  • ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴
ما را ببخشید
رضا سلیمان نوری کارشناس رسانه
رسانه را رکن چهارم دموکراسی دانسته و می‌دانند. رکنی که وظیفه آن حمایت از اصل و پایه دموکراسی یا همان مردم‌سالاری یا به عبارت صریح‌تر خود مردم است. بر همین اساس فعالان این عرصه موظف‌اند که راه و بیراه را برای تعالی زندگی مردم به آنان معرفی کنند و هرگاه دیدند مسئولی به بیراهه می‌رود، آن را گوشزد کنند تا مبادا که جامعه از مسیر صلاح خارج شود و به سویی رود که پایان آن ناکجاآباد است.
اما اگر بخشی از خانواده بزرگ تشکیل‌دهنده این رکن به بیراهه رفت، نخستین وظیفه سایر اعضا اعلام این بیراهه به مردم و پوزش از قرار دادن آنان در این راه است، هرچند که این بیراهه رفتن به اجبارِ نبود منابع خبری مستقل و پنهان کردن واقعیت از اهل رسانه توسط سایر ارکان دموکراسی باشد. بر همین اساس به عنوان عضو کوچکی از این خانواده بزرگ به دلیل منحرف کردن ذهن یکایک شما عزیزان مخاطب و سایر هم‌وطنانم از واقعیت‌های مرتبط با فاجعه سقوط هواپیمای بوئینگ صمیمانه پوزش می‌طلبم. پوزش می‌طلبم از اینکه بخشی از خانواده بزرگ اهل رسانه به جای روشنگری درباره نکات مغفول مانده فاجعه سقوط هواپیما به اطلاعات منابع خبری رسمی بسنده کرده و تلاش کردند تا با توجیهات گوناگون پا بر روی واقعیات گذاشته و افکار عمومی را از آنچه رخ داده به سویی دیگر منحرف کنند. پوزش می‌طلبم از آنکه برخی از اهالی رکن چهارم دموکراسی به جای همدلی با مصیبت‌دیدگان این فاجعه به‌گونه‌ای عمل کردند که بر زخم جان‌کاه آنان و البته بهتر است بگویم زخم جان‌کاه مردم نمک پاشیده شود. پوزش می‌طلبم از اینکه بسیاری از همکاران من در رسانه‌های کوچک و بزرگ دیداری و شنیداری و مکتوب در بازتاب این فاجعه نمره منفی گرفتند و بدین‌گونه جایگاه چهارمین رکن رکین دموکراسی دچار خدشه شد. پوزش می‌طلبم از اینکه کارنامه اهل رسانه در ماجرای مواجهه با فاجعه سقوط بوئینگ هواپیمایی اوکراین پر از نمرات منفی است. پوزش می‌طلبم از اینکه عملکرد ما رکن چهارمی‌ها در جریان این فاجعه، چه آنان که اظهارنظر درست کردند و چه آنان که اظهارنظر غلط، به گونه‌ای بود که ذهنیت بسیاری از مردم درباره رسانه‌های داخلی تغییر کرد و لقب شرم‌انگیز «دروغ‌گو» در کنار نام ما قرار گرفت؛ و سرانجام پوزش می‌طلبم از یکایک ملت فهیم ایران که ما مدعیان فرهیختگی و اهل رسانه تلاش کردیم آنان را و احساس آنان را به سخره بگیریم و در راستای منافع خود تغییر دهیم. ما را ببخشید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->