حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان کره شمالی، موشک بالستیک جدید آزمایش کرد نماینده فلسطین: برای ناکام گذاشتن نتانیاهو نیازمند استقرار آتش بس در غزه هستیم لاوروف: بریکس پذیرش عضو جدید را موقتا متوقف می کند شهادت ۸۰ عضو خانواده هنیه از ابتدای جنگ رژیم صهیونیستی خشم کابینه نتانیاهو از مشاور امنیت داخلی به دلیل اعتراف به ناتوانی ارتش اسرائیل سفیر آمریکا: زمان آتش بس در غزه و پایان ناسازگاری حماس فرا رسیده است قالیباف: کناره‌گیری من شایعه است + فیلم حمله موشکی یمن علیه رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن یک کشتی (۵ تیر ۱۴۰۳) آمریکا: اسرائیل راه حل دیپلماتیک را بر درگیری با حزب الله ترجیح می دهد حماس: مردم فلسطین برای روز بعد از جنگ تصمیم می‌گیرند هنیه: توافقی که آتش‌بس و پایان تجاوزها را شامل نشود، قابل پذیرش نیست وزیر دفاع آمریکا:جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله می تواند به جنگ منطقه‌ای منجر شود تلفات جسمی و روانی ۶۲ هزار صهیونیست‌ در جنگ غزه خصوصیات شخصیتی شهید جمهور همانند شهید بهشتی بود | وجود رابطه تعاملی میان مدیریت خراسان رضوی و دستگاه قضایی کانادا خواستار خروج شهروندانش از لبنان شد وزیر خارجه آلمان: تنها با راه حل سیاسی می توان به رنج غزه پایان داد تهدید کاخ سفید: اوکراین در نشست سران ناتو دعوتنامه عضویت دریافت نخواهد کرد زمان و محل حضور محمدباقر قالیباف در مشهد برای سخنرانی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ مشخص شد + جزئیات واکنش تهدید آمیز نمایندگی ایران در سازمان ملل به تحریم های جدید آمریکا
سرخط خبرها

ما را ببخشید

  • کد خبر: ۱۴۳۷۹
  • ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴
ما را ببخشید
رضا سلیمان نوری کارشناس رسانه
رسانه را رکن چهارم دموکراسی دانسته و می‌دانند. رکنی که وظیفه آن حمایت از اصل و پایه دموکراسی یا همان مردم‌سالاری یا به عبارت صریح‌تر خود مردم است. بر همین اساس فعالان این عرصه موظف‌اند که راه و بیراه را برای تعالی زندگی مردم به آنان معرفی کنند و هرگاه دیدند مسئولی به بیراهه می‌رود، آن را گوشزد کنند تا مبادا که جامعه از مسیر صلاح خارج شود و به سویی رود که پایان آن ناکجاآباد است.
اما اگر بخشی از خانواده بزرگ تشکیل‌دهنده این رکن به بیراهه رفت، نخستین وظیفه سایر اعضا اعلام این بیراهه به مردم و پوزش از قرار دادن آنان در این راه است، هرچند که این بیراهه رفتن به اجبارِ نبود منابع خبری مستقل و پنهان کردن واقعیت از اهل رسانه توسط سایر ارکان دموکراسی باشد. بر همین اساس به عنوان عضو کوچکی از این خانواده بزرگ به دلیل منحرف کردن ذهن یکایک شما عزیزان مخاطب و سایر هم‌وطنانم از واقعیت‌های مرتبط با فاجعه سقوط هواپیمای بوئینگ صمیمانه پوزش می‌طلبم. پوزش می‌طلبم از اینکه بخشی از خانواده بزرگ اهل رسانه به جای روشنگری درباره نکات مغفول مانده فاجعه سقوط هواپیما به اطلاعات منابع خبری رسمی بسنده کرده و تلاش کردند تا با توجیهات گوناگون پا بر روی واقعیات گذاشته و افکار عمومی را از آنچه رخ داده به سویی دیگر منحرف کنند. پوزش می‌طلبم از آنکه برخی از اهالی رکن چهارم دموکراسی به جای همدلی با مصیبت‌دیدگان این فاجعه به‌گونه‌ای عمل کردند که بر زخم جان‌کاه آنان و البته بهتر است بگویم زخم جان‌کاه مردم نمک پاشیده شود. پوزش می‌طلبم از اینکه بسیاری از همکاران من در رسانه‌های کوچک و بزرگ دیداری و شنیداری و مکتوب در بازتاب این فاجعه نمره منفی گرفتند و بدین‌گونه جایگاه چهارمین رکن رکین دموکراسی دچار خدشه شد. پوزش می‌طلبم از اینکه کارنامه اهل رسانه در ماجرای مواجهه با فاجعه سقوط بوئینگ هواپیمایی اوکراین پر از نمرات منفی است. پوزش می‌طلبم از اینکه عملکرد ما رکن چهارمی‌ها در جریان این فاجعه، چه آنان که اظهارنظر درست کردند و چه آنان که اظهارنظر غلط، به گونه‌ای بود که ذهنیت بسیاری از مردم درباره رسانه‌های داخلی تغییر کرد و لقب شرم‌انگیز «دروغ‌گو» در کنار نام ما قرار گرفت؛ و سرانجام پوزش می‌طلبم از یکایک ملت فهیم ایران که ما مدعیان فرهیختگی و اهل رسانه تلاش کردیم آنان را و احساس آنان را به سخره بگیریم و در راستای منافع خود تغییر دهیم. ما را ببخشید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->