ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد آیت‌الله علم‌الهدی: امامت سیاسی، دلیل نفرت دشمنان اهل بیت (ع) بود | ضرورت واکاوی فلسفه مظلومیت ائمه اطهار (ع) تصاویری از ویرانی بندر غزه در نتیجه بمباران اشغالگران اهانت دوباره به قرآن کریم در سوئد وزیر خارجه آمریکا: منتظر موافقت حماس با آتش‌بس هستیم اردوغان: هدف ما از توقف تجارت با اسرائیل، مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرز‌های جنوبی سیستان و بلوچستان بازدید کرد سپاه از بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم خبرداد حماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمد | هیات حماس به قاهره می رود لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران نخست وزیر سابق اسرائیل: ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است اعتراض رژیم صهیونیستی به سفر رئیس سیا به قاهره واکنش اسرائیل به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری رئیس سیا وارد قاهره شد حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با اسرائیل تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
سرخط خبرها

وزیر تحصیلات طالبان: رفتن دختران به دانشگاه «بی‌عزتی، فساد و بی‌ناموسی» است

  • کد خبر: ۱۴۳۹۴۷
  • ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
وزیر تحصیلات طالبان: رفتن دختران به دانشگاه «بی‌عزتی، فساد و بی‌ناموسی» است
وزیر تحصیلات عالی طالبان به تازگی گفته است که رفتن دختران افغانستان به دانشگاه «بی‌عزتی» و «بی‌ناموسی» است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ندا محمد ندیم، وزیر تحصیلات عالی این گروه امروز جمعه رفتن به دانشگاه برای دختران افغانستانی را «بی‌عزتی» خواند.

وزیر تحصیلات عالی طالبان با انتشار ویدیویی در توئیترش نوشت که این گروه اجازه نخواهد داد زنان و دختران افغانستانی از حقوقی که در نظام پیشین افغانستان داشتند در آینده بهرمند شوند.

وی در ادامه نوشت که رفتن به دانشگاه، پارک و سالن‌های ورزشی برای زنان و دختران، نمادی از «بی‌عزتی، فساد و بی‌ناموسی» است و افزود که دولت پیشین افغانستان این مسیر را برای آن‌ها هموار کرده بود.

ندیم در ویدیویی که در ویدیوی که توییتر منتشر کرده است همچنین گفت که اگر وی به زنان و دختران افغانستانی اجازه بدهد در موسسات کار کنند، حجاب را رعایت نکنند، به پارک‌ و سالن‌های ورزشی بروند، در آن صورت به «خداوند چه پاسخی» باید بدهد.

وزیرتحصیلات طالبان در این ویدیو نظام جمهوریت (دوران حامد کرزی و اشرف غنی، روسای جمهوری پیشین افغانستان) را یک نظام «فاسق و غلام کفار» توصیف کرد و گفت بقای نظام طالبان به راضی نگاهداشتن «الله» وابسته است.

در همین حال، وی در این ویدیو خطاب به اعضای گروه طالبان گفت: «این برداشت شما اشتباه است که بقای نظام را در راضی نگاهداشتن کفار می‌بینید. الله را راضی کنید نظام شما بقا پیدا خواهد کرد.»

منبع: شفقنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->