اعمال تخفیف ۲۲درصدی درصورت پرداخت نقدی بدهی ساختمانی شهرداری مشهد تا پایان تابستان ۱۴۰۳ سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: دوره ششم شورا نیاز به هفت ساله شدن ندارد، این یک مطالبه مردمی است در صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «حاج‌حسن» مشهد که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد صدور مجوز استخدام ۵ هزار آتش نشان در سراسر کشور استیضاح شهردار مشهد از دستورکار شورا خارج شد + فیلم کشف جسد بدون هویت در شهرک مهرگان مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوار وکیل‌آباد و سه‌راه خیام در مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای پنج منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (یکم مرداد ۱۴۰۳) گلایه شهروندان از سرریز آلودگی‌ قصابی‌ها به پیاده رو خیابان آیت الله عبادی مشهد شهرداری بانی پویش‌های فرهنگی | نگاهی به عملکرد موفق پویش «نذر من» در مشهد افزایش مازوت سوزی با کاهش گاز تحویلی به نیروگاه توس مشهد برگزاری کارگاه نقاشی «زیارت رنگ‌ها» با موضوع اربعین در مشهد امامی‌راد: طرقبه‌شاندیز دایه مهربان‌تر از مادر نمی‌خواهد | گسترش مشهد به سمت طرقبه‌شاندیز معضلات فراوانی درپی دارد اجرای ۱۳۰ هکتار پارک، هسته مرکزی شهر مشهد را به ارتفاعات جنوب وصل می‌کند شهروند خبرنگار | درخواست امتداد خط ۴ قطارشهری مشهد تا میامی + پاسخ فرماندار مشهدمقدس: امروز در نقطه‌نقطه شهر، پروژه فعال وجود دارد شهردار مشهدمقدس: بوستان جهان‌شهر، بزرگ‌ترین پارک شهر است پروژه جهان‌شهر؛ مهم‌ترین دستاورد دوره ششم مدیریت شهری | احداث ۱۳ پارک ویژه بانوان در مشهدمقدس درباره مزرعه تاریخی «سرده» و قناتی که مشهدی‌ها را سیراب می‌کرد امیر آذریان: هرکس برای شهدا قدم بردارد، به امنیت کشور کمک می‌کند
سرخط خبرها

استمداد برای به‌روزرسانی تجهیزات امداد هلال احمر

  • کد خبر: ۱۴۴۰۹۸
  • ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
استمداد برای به‌روزرسانی تجهیزات امداد هلال احمر
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی می‌گوید به‌روزرسانی تجهیزات امدادی اولویت مدیران استانی نیست.

فاطمه رافع | شهرآرانیوز؛ «به‌روزرسانی تجهیزات امدادی اولویت مدیران استانی نیست.» این جمله شاه‌بیت سخنان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی در گفتگو با خبرنگار شهرآراست که هم از فرسودگی تجهیزات امدادی این جمعیت و لزوم به‌روزرسانی آن حکایت دارد و هم درباره غفلت از این مسئله در استان هشدار می‌دهد.

محسن ذاکریان صحبت‌هایش را این‌طور ادامه می‌دهد: هلال‌احمر و تجهیز و به‌روزرسانی آن در نگاه برخی مسئولان استان اولویت ندارد. منتظریم حتما زلزله یا سیلی اتفاق بیفتد و بعد به دنبال تجهیز هلال‌احمر باشیم. امروز باید برای این موضوع چاره‌ای اندیشید. همه دستگاه‌ها باید در‌این‌زمینه پای کار بیایند. اگر این اتفاق بیفتد، استان ایمنی خواهیم داشت؛ در غیر‌این‌صورت استان به‌شدت ناایمن و متزلزلی خواهیم داشت.
او تأکید می‌کند: آمادگی امدادی استان متناسب با سطح نیاز‌ها نیست و این موضوع باید در صدر اولویت‌های استان قرار بگیرد.

تبیین نادرست نیاز‌های امدادی

ذاکریان معتقد است وضعیت خراسان‌رضوی و نیاز‌های امدادی آن به‌درستی تبیین نشده است و از استاندار و مسئولان امنیتی استان می‌خواهد در تبیین این موضوع به هلال‌احمر کمک کنند؛ زیرا ایمن نبودن استان، آسیب امنیتی نیز به دنبال دارد.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بیان می‌کند: نمایندگان استان در مجلس نیز باید پای کار بیایند و دست‌کم تخصیص‌های جمعیتی را بگیرند؛ اگرچه معتقدیم سهم خراسان‌رضوی از منابع بودجه‌ای باید بیش از تخصیص‌های جمعیتی باشد، زیرا خراسان‌رضوی مشکلاتی دارد که سایر استان‌ها با آن درگیر نیستند.

ذاکریان ۴۲ دستگاه آمبولانس، ۲۷ ست نجات و ۳۵ خودرو امدادی را تجهیزات موجود امدادی خراسان‌رضوی برمی‌شمرد و می‌افزاید: تقریبا همه این تجهیزات متعلق به ۱۰ سال پیش است؛ وضعیت موجود مناسب نیست و در حوزه لجستیکی هلال‌احمر استان بسیار فرسوده است.
وقتی از او درباره نیاز بودجه‌ای هلال‌احمر استان برای به‌روزرسانی تجهیزات امدادی می‌پرسیم، صحبتش را این‌طور ادامه می‌دهد: در حوزه نیاز‌ها برای به‌روزرسانی تجهیزات امدادی نمی‌توان رقم مشخصی اعلام کرد، زیرا این موضوع انتها ندارد.
ذاکریان با بیان اینکه ساخت چهارده شعبه هلال‌احمر در استان نیاز است، اظهار می‌کند: از این تعداد، چهار شعبه برای مشهد و ۱۰ شعبه برای سایر شهرستان‌های استان نیاز است.
او به کمبود ۲۸ پایگاه امدادی نیز اشاره می‌کند و می‌گوید: برآورد اعتباری برای ساخت مجموع این پروژه حدود ۲۵۰‌میلیارد تومان است.

مولدسازی املاک

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی مولدسازی املاک هلال‌احمر را راهکاری برای تأمین نیاز‌های بودجه‌ای این جمعیت می‌داند و ادامه می‌دهد: در رایزنی‌ها درخواست ما از استانداری و همچنین وعده استاندار و معاون عمرانی این بوده است که برای مولد کردن املاک هلال‌احمر به ما کمک کنند.

ذاکریان خاطرنشان می‌کند: مجوز واگذاری املاک در اختیار استان است، اما اگر بنا به فروش ملکی باشد، باید از هلال‌احمر کشور مجوز دریافت کنیم. هلال‌احمر مرکز در این زمینه راغب است، اما باید به این نتیجه برسند که مولدسازی توجیه اقتصادی دارد و فروش یا سرمایه‌گذاری ملک می‌تواند به تأمین بودجه‌های موردنیاز هلال‌احمر استان کمک کند.

او با بیان اینکه بودجه حدود پانزده‌میلیارد‌تومانی از مجموع ردیف‌های تملک دارایی و سفر رئیس‌جمهور برای به‌روزرسانی تجهیزات امدادی تعیین شده است، صحبتش را با یک «اما» این‌طور ادامه می‌دهد: با توجه به حجم پروژه‌های عمرانی هلال‌احمر، اولویت با این پروژه‌های عمرانی است، مگر اینکه تأمین برخی از این تجهیزات فوری باشد.
ذاکریان درباره دلیل در‌اولویت بودن پروژه‌های عمرانی نسبت به به‌روزرسانی تجهیزات، این‌طور پاسخ می‌دهد: هزینه خرید تجهیزات امدادی بالاست و خرید آن‌ها توسط استان، پروژه‌های ما را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد؛ بنابراین پیگیری و مطالبه این‌ها در دستور‌کار ماست.

لزوم مولدسازی در هلال‌احمر

استاندار خراسان‌رضوی هم دوازدهم آذر‌ماه امسال در حاشیه بازدید از پایگاه عملیات امداد‌و‌نجات جمعیت هلال‌احمر استان با تأکید بر لزوم مولدسازی و استفاده از املاک و سرمایه‌های بدون استفاده دستگاه‌ها با توجه به شرایط کشور گفته بود که هلال‌احمر نیز از این قاعده مستثنا نیست و استفاده از سرمایه‌های بدون استفاده در هلال‌احمر باید پیگیری شود.

به گفته یعقوبعلی نظری، این راهکار سبب می‌شود املاک و تجهیزاتی که گاهی بیش از بیست سال مورد استفاده دستگاه‌ها قرار نگرفته است، در روند مولدسازی مورد استفاده بهینه قرار گیرد تا در نهایت بتواند بودجه مناسبی برای انجام سایر نیاز‌های دستگاه‌ها فراهم کند.
او همچنین بیان کرده بود: هر‌چه امکانات فراهم شود، باز هم در زمان حوادث جوابگو نخواهد بود و هلال‌احمر باید قدرت جذب، شناسایی و به‌کارگیری امکانات مردمی و سازمان‌های دولتی را در بحران‌ها داشته باشد. این شیوه برای دستگاه‌های خدمات‌رسان و هلال‌احمر با کمترین هزینه مقرون‌به‌صرفه خواهد بود، زیرا در اختیار داشتن تجهیزات موجب افزایش هزینه نگهداری و استهلاک می‌شود، اما هلال‌احمر می‌تواند با قدرت بسیج‌کنندگی از امکانات استفاده کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->