سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد گذری بر تاریخ انتشار نخستین نشریه‌های طنز در مشهد| تلخ و شیرین فکاهی نامه‌ها در ارض اقدس ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند انسجام ترافیکی در جنوب شهر مشهد
سرخط خبرها

ارجائی: شهرداری می‌تواند در قبال انتقال ایستگاه راه‌آهن مشهد به بیرون از شهر، مترو بسازد

  • کد خبر: ۱۴۴۲۷۷
  • ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۵
ارجائی: شهرداری می‌تواند در قبال انتقال ایستگاه راه‌آهن مشهد به بیرون از شهر، مترو بسازد
شهردار مشهد مقدس در واکنش به مطالبات شهروندان منطقه پنج مشهد مبنی بر معضلات عبور خط راه‌آهن از میان این منطقه اظهار کرد: حل این معضل دو سناریو دارد که یکی انتقال ایستگاه راه‌آهن به بیرون شهر است. در صورت عملی‌شدن این پیشنهاد، برای سهولت دسترسی زائران به حرم، شهرداری مشهد حاضر است از ایستگاه فعلی تا ایستگاه جدید راه‌آهن، خط مترو بکشد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید عبدالله ارجائی امشب، ۱۸ دی‌ماه، در دیدار با شهروندان منطقه پنج مشهد، در سالن شهید علیمردانی این منطقه اضافه کرد: مطالبه شهروندان این منطقه مبنی بر مزاحمت‌های ریل راه‌آهن سخن صحیحی است. من به شورا‌های اجتماعی و دلسوزان این منطقه توصیه می‌کنم از مطالبه این موضوع کوتاه نیایند. باید توجه داشت عرض منطقه‌ای که ریل از آن عبور کرده، ۵۰ متر بیشتر نیست و عایدی زیادی بابت خیابان‌کشی برای شهرداری مشهد ندارد، اما به‌دلیل اینکه چنین موضوعی برای مردم مشهد ارزشمند است، شهرداری حاضر است کمک کند.

وی اضافه کرد: راه‌حل دیگری که برای این معضل وجود دارد، این است که ریل راه‌آهن به زیر زمین کشیده شود و فضای رویی در اختیار مردم قرار گیرد.

ارجائی با اشاره به یکی دیگر از مطالبات مردم منطقه پنج مشهد مبنی بر سامان‌دهی برخی ‌اراضی روی زمین مانده منطقه بیان کرد: قرار بود از اراضی ۱۲۰ هکتاری که در این منطقه آپارتمان‌سازی شده، ۲۰ هکتار به فضای سبز اختصاص یابد که اکنون حدود ۱۰ تا ۱۲ هکتار آن باقی مانده است. شهرداری برای تبدیل این زمین به فضای سبز مشکلی ندارد، اما باید مشخص شود که مالک زمین چه کسی است. اگر مالکیت آن با شهرداری باشد، می‌توان این مطالبه را پاسخ داد؛ در غیر این صورت باید بررسی شود که زمین در مالکیت کیست. همچنین به عقیده من بهتر است روی کاربری زمین مزبور مطالعه و بهترین تصمیم برای آن اتخاذ شود.

شهردار مشهد درباره اتصال خیابان شهید رحیمی به خیابان شهید رستمی نیز گفت: پلی که در این منطقه احداث شده، کمی کار را برای ما دشوار کرده، چون طوری طراحی نشده است که به‌راحتی بتوان چنین مطالبه‌ای را پیاده کرد. اگر قرار بر اتصال این دو خیابان باشد، احتمالا پل مزبور باید تخریب شود. به همین دلیل بعید می‌دانم چنین خواسته‌ای عملی باشد. بنابراین باید راهکار دیگری را برای سامان‌دهی مشکل این خیابان‌ها در نظر گرفت. البته باید توجه کرد که طرح اولیه این خیابان‌ها نیز این نبود که به یکدیگر متصل شود.

ارجائی افزود: یکی دیگر از مسائلی که در این جلسه از سوی شهروندان مطرح شد و سخن دقیقی هم هست، غیرهم‌سطح‌شدن تقاطع خیابان مفتح است. البته نباید از یاد برد هنوز بار ترافیکی خیابان مفتح شرقی به حدی نیست که چنین کاری برای مدیریت شهری اولویت داشته باشد. باید برای اتخاذ چنین تصمیماتی کلیت شهر را در نظر گرفت. به عقیده مدیریت شهری مثلا اتصال بلوار فردوسی به خیابان خیام اهمیت بیشتری نسبت به این خواسته دارد. در حقیقت تصمیم‌گیری در قبال چنین موضوعاتی نیازمند مطالعه و بررسی است. البته ما نیز قبول داریم که بهتر است این تقاطع به‌صورت غیرهم‌سطح ادامه حیات دهد، ولی اینکه این موضوع در چرخه ترافیک شهر تا چه حد اثرگذار است، نیازمند بررسی است.

شهردار مشهد با انتقاد از ایجاد یک پارک در محل اتصال بلوار شهید دهقان به خیابان بابانظر در دوره‌های گذشته، بیان کرد: اتصال این دو خیابان نیز مشکلات زیادی به‌دنبال خواهد داشت، چراکه درختان پارک آن منطقه بیش از ۱۰ سال سن دارد که برای پیاده‌کردن پروژه اتصال خیابان‌های مزبور، باید همه این درختان قطع شوند. از دیگر سو، بعد از پارک نیز مناطق مسکونی و تعدادی خانه قرار دارد که لازم است خریده شوند. برای تصمیم‌گیری درباره چنین موضوعی ضروری است هزینه منفعت محاسبه شود. آیا تخریب آن پارک و خرید منازل مسکونی فایده دارد؟ این موضوع را بهتر است شهردار منطقه بررسی کند.

ارجائی ادامه داد: همچنین بازگشایی انتهای بلوار شهید شفیعی مسئله‌ای است که باید بابت آن تعدادی از منازل مسکونی منطقه را خرید. خرید این خانه‌ها ۸۰میلیارد تومان هزینه خواهد داشت. با همین مبلغ می‌توان یک پل احداث کرد. به‌نظر می‌رسد برخی خواسته‌ها از جنس اولویت‌های شهروندان نیست.

وی در بخش دیگری از این نشست به گلایه‌های مردم از انبار‌های ضایعات مستقر در منطقه پنج مشهد نیز واکنش نشان داد و افزود: قرار بود یک زمین ۲۸ هکتاری برای انتقال این انبار‌ها در نظر گرفته شود. اگر سرمایه‌گذاری برای چنین موضوعی داوطلب شود، شهرداری مشهد حتما به وی در به سرانجام رساندن چنین پروژه‌ای کمک خواهد کرد. اکنون در این منطقه ۲۵۰ انبار هم شناسایی شده است که همه باید منتقل شوند. البته مسئولیت این موضوع با فرمانداری مشهد است. قطعا انتقال این انبار‌ها جدا از بهبود شرایط زندگی شهروندان، موجب بهبود وضعیت محیط زیستی این منطقه نیز می‌شود.

ارجائی با بیان اینکه گود فخار در این منطقه مالک دارد و لازم است در صورت ارائه اسناد با وی برای ساخت اماکن ورزشی و تفریحی توافق شود، گفت: همچنین سامان‌دهی بلوار کرامت در این منطقه یکی از مسائل اساسی است. بهتر است شورای اجتماعی محلات در این منطقه و همچنین شهروندان به مدیریت شهری کمک کنند تا اراضی آن به نرخ کارشناسی به شهرداری فروخته شود. تعریض و بازگشایی بلوار مذکور موضوع مهمی است. نمونه مشابه همین موضوع در منطقه شش نیز انجام شد؛ با این تفاوت که آنجا مالک زمین آستان قدس بود. نهایتا با همکاری شهرداری مشهد و آستان قدس، بلوار بصیرت سامان‌دهی شد. در منطقه پنج برای سامان‌دهی بلوار کرامت طرف حساب شهرداری یک نفر نیست.

وی تأکید کرد: باید توجه کرد که شهرداری اگر همه بودجه‌اش را برای همین منطقه هزینه کند، باز هم نتیجه نخواهد داد. نباید از یاد برد اکنون ملک گران‌ترین سرمایه در مشهد است.

شهردار مشهد درباره جابه‌جایی بازار موتورفروش‌ها در منطقه پنج مشهد نیز تأکید کرد: این موضوع نیز باید حتما بررسی شود و گزارش کاملی از آن در اختیار من قرار بگیرد. البته لازم است در این جابه‌جایی کسب‌وکار کسی آسیب نبیند. اگر خرید و فروش‌ها در این بازار به‌صورت قانونی انجام می‌شود، شهرداری منطقه باید جای دیگری برای این بازار در نظر بگیرد.

ارجائی در واکنش به گله‌مندی مردم این منطقه از پایین‌بودن نرخ ساخت‌وساز در این منطقه تصریح کرد: در طرح تفصیلی جدید افزایش تراکم‌ها برای این مناطق به‌شکل بهتری در نظر گرفته شده است. به این ترتیب، ساخت‌وساز‌ها بهتر می‌شود تا جبران گذشته هم باشد.

شهردار مشهد در این جلسه برای برخی مطالبات نیز به شهردار منطقه دستور پیگیری و اقدام داد.

یکی از این مسائل احداث پارک خطی در خیابان مفتح شرقی بود.

وی بر راه‌اندازی بازارچه مشاغل خانگی آن هم با اجاره‌بهای کم تأکید کرد.

ارجائی همچنین دستور بررسی احداث یک پارک کودک و مادر در منطقه پنج مشهد را نیز صادر کرد.

همچنین او از شهردار منطقه خواست با هماهنگی معاون فرهنگی شهردار، سامان‌دهی فرهنگ‌سرای عباس‌آباد را در دستورکار قرار دهد.

وی در واکنش به مطالبه شهروندان این منطقه مبنی بر نبود اماکن ورزشی کافی، دستور داد بخشی از زمان‌بندی زمین‌های چمن شهرداری به مساجد منطقه برای ورزش شهروندان اختصاص یابد.

شهردار مشهد همچنین وعده داد در صورتی که مساجد زیرزمین خود را به امور ورزشی اختصاص دهند، شهرداری آن را تجهیز کند.

وی بر لزوم ارائه تخفیف در واگذاری اماکن ورزشی متعلق به شهرداری به شهروندان منطقه تأکید کرد.

ارجائی درباره موضوع اتصال خیابان سرخس به پنجراه پایین‌خیابان نیز دستور بررسی موضوع را به شهردار منطقه داد.

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->