قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد
سرخط خبرها

آبادانی گود فخار مشهد در گرو تصمیم بزرگ‌مالکان

  • کد خبر: ۱۲۱۵۴۴
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
آبادانی گود فخار مشهد در گرو تصمیم بزرگ‌مالکان
یکی از معضلات قدیمی بخش شرقی کلان‌شهر مشهد، موضوع گود فخار است. این گود که زمانی کوره‌های آجرپذیری در آن قرار داشته، پس از خاموش‌شدن شعله‌های کوره، به‌مرور به محلی برای سکونتگاه غیررسمی شهر و البته حضور معتادان و دیگر معضلات اجتماعی تبدیل شده است.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز، در این راستا در چند سال گذشته طرح‌های مختلفی برای سامان‌دهی این گود برنامه‌ریزی شد که هیچ‌کدام از آن‌ها به مرحله اجرا نرسید، تا اینکه در دوسه سال گذشته شهرداری مشهد در راستای رفع مشکلات این گود قدیمی مشهد فرایند سامان‌دهی این گود را به مدلی مردمی و اجتماعی آغاز کرد.

رنگ‌ولعاب‌دادن به خانه‌های داخل این گود، صاف‌کردن تپه‌های ماهوری داخل آن و ایجاد زمین بازی کوچک برای کودکان محله ازجمله اقداماتی بود که در این مدت انجام شد تا وضعیت گود فخار را از حالت نابسامان گذشته خارج کند، اما همچنان فعالیت برای سامان‌دهی کامل این گود ادامه دارد. زیرا شهرداری مشهد قصد دارد تا فضا‌های باز این گود را به فضای سبز تبدیل کند و علاوه بر سامان‌دهی کامل این گود، آن را به مرکزی برای گردهمایی و حضور شهروندان تبدیل کند. با وجود این، برای تحقق این اقدام باید زمین‌های در اختیار بزرگ‌مالکان به تملک شهرداری درآید و از طرفی با همراهی شرکت آب‌وفاضلاب، وضعیت فاضلاب این گود نیز سروسامان یابد. از این رو برای ادامه کار سامان‌دهی گود فخار نیاز به همدلی و همراهی بین‌بخشی وجود دارد.

۹هزار متر زمین نیازمند رسیدگی

شهردار منطقه ۵ در گفتگو با شهرآرا درباره آخرین وضعیت سامان‌دهی گود فخار گفت: مساحت این گود حدود ۱۵ هزار مترمربع است که ۷ هزار مترمربع از این مساحت زمین‌های مربوط به چند بزرگ‌مالک است و با درنظرگرفتن معابر آن بیش از ۹ هزار مترمربع فضای باز داخل گود است. شیرمحمدی افزود: ۵۷ قطعه مسکونی داخل گود در فضای بیش از ۴ هزارو ۵۰۰ مترمربع قرار گرفته و باقی‌مانده مساحت گود نیز معابر داخلی آن است.

وی با اشاره به اینکه عمق گود فخار در عمیق‌ترین قسمت آن به هفت متر می‌رسد، اظهار کرد: در راستای سامان‌دهی گود فخار، رفع مشکل رواناب‌های داخل گود در ابتدای کار انجام شد. پس از این اقدام، عملیات رنگ‌آمیزی منازل داخل گود انجام شد که این فعالیت نیز در واپسین روز‌های پارسال به پایان رسید. شیرمحمدی بیان کرد: ایجاد یک زمین بازی کوچک برای کودکان و اجرای عملیات صاف‌کردن تپه‌های ماهوری‌شکل داخل گود از دیگر اقداماتی است که تاکنون در گود فخار اجرایی شده است.

شهردار منطقه ۵ به مشکل فاضلاب این محدوده اشاره کرد و ادامه داد: به شرکت آب‌وفاضلاب پیشنهاد دادیم تا فضایی را از زمین‌های در اختیار شهرداری برای این کار اختصاص دهیم، اما شرکت آب‌وفاضلاب می‌خواهد در زمین‌هایی که متعلق به بزرگ‌مالکان است، عملیات اجرای فاضلاب را اجرا کند که با توجه به دراختیارنداشتن این زمین‌ها، هنوز این اتفاق رخ نداده است و امیدواریم این موضوع نیز با همراهی شرکت آب‌وفاضلاب حل‌وفصل شود.

وی درباره آخرین وضعیت تملک زمین‌های داخل گود فخار نیز گفت: پارسال اعتباراتی برای تملک این زمین‌ها در اختیار داشتیم، اما با توجه به مسائل مربوط به اداره ثبت و مالکان، هنوز موفق به تملک نشده‌ایم. این موضوع نیز در حال پیگیری است و امیدواریم موضوع‌های مربوط به این زمین‌ها نیز با همراهی اداره ثبت و مالکان آن به نفع مردم حل شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->