اطلاع‌رسانی صادقانه باعث افزایش تعداد رأی‌دهندگان شده است دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود دیدار کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام با رهبر معظم انقلاب | حج امسال، حج برائت است لاوروف: هیچ تفاوتی میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بر سر روسیه و چین وجود ندارد ابراز نگرانی رییس سیا از مشارکت ایران و روسیه حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه رئیس‌جمهور: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند آغاز به کار نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود آکسیوس: آمریکا ارسال کمک‌های نظامی به اسرائیل را متوقف کرد شهادت ۲۲ فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب غزه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تغییر برنامه رئیس سیا برای سفر به اسرائیل پایان مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان زمینه‌های توسعه روابط بین ایران و تونس را بررسی کرد نگرانی نتانیاهو از احتمال صدور حکم بازداشت مقامات صهیونیستی در دادگاه بین المللی کیفری حمله موشکی به مواضع نظامیان صهیونیست در جولان اشغالی هلاکت سه نظامی صهیونیست در حمله مقاومت به کرم ابوسالم جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی رسانه عبری: مذاکرات آتش بس در آستانه شکست قرار دارد درگیری لفظی در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی
سرخط خبرها

قالیباف: تغییرات ژئوپلیتیکی در مرز آذربایجان را نمی‌پذیریم

  • کد خبر: ۱۴۴۵۱۰
  • ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰
قالیباف: تغییرات ژئوپلیتیکی در مرز آذربایجان را نمی‌پذیریم
رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری از اینکه ایران و جمهوری آذربایجان می‌توانند در صحنه منطقه‌ای و جهانی روابط خوبی با هم داشته باشند، گفت: هیچگونه تغییرات ژئوپلیتیکی را در مرز نمی‌پذیریم.

به گزارش شهرآرانیوز،  «صاحبه غفاراوا» رئیس مجلس ملی آذربایجان، عصر امروز (دوشنبه، ۱۹ دی ۱۴۰۱) در حاشیه نشست مجمع مجالس آسیایی با محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی که برای شرکت در این اجلاس به ترکیه سفر کرده است دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار قالیباف با اشاره به اهمیت روابط ایران و آذربایجان در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و پارلمانی، گفت: کشور همسایه، آذربایجان شرایط ویژه‌ای برای جمهوری اسلامی ایران دارد و در کنار روابط دوجانبه فرصت مناسبات پارلمانی می‌تواند نقش جدی در روابط ایفا کند.

وی افزود: امروز دو کشور به دنبال توسعه مراودات و عمق‌بخشی به مناسبت هستند و اطمینان دارم عمیقاً مسئولان دو کشور می‌خواهند روابط توسعه یابد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ما می‌توانیم در صحنه منطقه‌ای و جهانی روابط خوبی با هم داشته باشیم و هر قدر کشور‌های منطقه با هم نزدیک باشند به نفع منطقه است و نباید اجازه داد کشور‌های فرامنطقه‌ای در این زمینه دخالت کنند.

قالیباف اضافه کرد: ما هیچگونه تغییرات ژئوپلیتیکی را در مرز نمی‌پذیریم.

وی افزود: در خصوص توسعه مراودات با آذربایجان نیز موضع روشنی داریم و آماده توسعه تبادلات تجاری و ترانزیتی با کشور آذربایجان هستیم.

در ادامه، «صاحبه غفاراوا» ضمن ابراز خرسندی از دیدار با قالیباف طی سخنانی خواستار همکاری با جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌المللی شد و تصریح کرد: من بار‌ها به کشور شما سفر کرده‌ام و از شما برای حضور در آذربایجان دعوت می‌کنم.

وی افزود: آنچه که دو کشور را به هم نزدیک می‌کند تنها جغرافیا و نزدیکی مرزی نیست، بلکه هر دو مسلمان هستیم و بخش زیادی از مردم کشور ایران آذری‌زبان هستند.

«غفاراوا» ادامه داد: زمینه‌های همکاری فراوانی بین دو کشور وجود دارد، اما مسائل مختلفی بر روابط ایران و آذربایجان تأثیرگذار است که روابط پارلمانی می‌تواند موجب تحکیم روابط دو کشور شود.

رئیس مجلس ملی آذربایجان،  تأکید کرد: ما حامی صلح و امنیت و خواهان صلح و ثبات در منطقه هستیم.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->