ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

آیا برگزاری آزمون آیلتس در ایران لغو شده است؟ (۲۲ آذر ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۴۴۹۸۸
  • ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
  • ۲
آیا برگزاری آزمون آیلتس در ایران لغو شده است؟ (۲۲ آذر ۱۴۰۱)
روز گذشته در فضای مجازی خبری مبنی بر لغو آزمون آیلتس در ایران منتشر شد که نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده است.

شهرآرانیوز - طبق اعلام موسسات برگزاری آزمون آیلتس، سازمان سنجش تمامی آزمون‌های این موسسات را از اسفندماه لغو کرده است. در اطلاعیه یکی از این موسسات آمده است:

عطف به دستور سازمان سنجش کشور، مورخ ۲۱/ ۱۰ / ۱۴۰۱ به شماره «۶۵۳ / س / م» تمامی آزمون‌های آیلتس در سرتاسر کشور از اسفندماه تا اطلاع ثانوی برگزار نخواهد شد.

برگزاری هر آزمونی در کشور (ازجمله آزمون‌های زبان انگلیسی) باید با مجوز سازمان سنجش باشد اما هنوز سازمان سنجش به خبر لغو آزمون آیلتس واکنشی نشان نداده‌ است. به نظر می‌رسد با این تصمیم فقط آزمون داوطلبانی که تا دیروز (۲۱ دی) برای ماه اسفند ثبت‌نام کرده‌اند برگزار می‌شود. در سایت برخی از مراکز برگزاری آزمون برای کلیه تاریخ‌های بعد از ۲۷ ثبت‌نامی صورت نمی‌گیرد.

آزمون «آیلتس» (IELTS) یکی از معتبرترین آزمون‌های تعیین سطح زبان انگلیسی در جهان است که در بیشتر کشورها و دانشگاه‌ها قابل ارائه و استناد است. این امتحان در بیش از ۱۱۰ کشور دنیا برگزار می‌شود.

طبق برخی گمانه‌زنی‌ها امکان دارد دلیل لغو آزمون‌های آیلتس مذاکره برای افزایش هزینه باشد. درحال‌حاضر هزینه آزمون آیلتس در ایران حدود ۶ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان است.

باوری هم وجود دارد که این تصمیم برای کاهش روند مهاجرت دانشجویان ایرانی صورت گرفته شده است! مدیر رصدخانه مهاجرت ایران درباره روند افزایشی مهاجرت از ایران  به ایسنا گفته است: «بعد از ۷ تا ۸ سال در تراز ۵۰ هزار دانشجوی مهاجر قرار گرفتیم و اکنون وارد تراز بالاتر از ۶۶ هزار نفر دانشجوی مهاجر رسیدیم که این عدد نشان می‌دهد با سرعت پدیده افزایش جمعیت دانشجویی خارج از کشور را تجربه می‌کنیم.»

اداره اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور، بعد از انتشار اخبار لغو آزمون آیلتس در کشور اطلاعیه‌ای منتشر کرده که در ادامه می‌توانید بخوانید:  

رسمی | اطلاعیه سازمان سنجش کشور درباره خبر لغو برگزاری آزمون بین المللی زبان «آیلتس»

در ادامه حتما بخوانید

لغو آزمون زبان آیلتس چه پیامدهایی برای جامعه علمی کشور خواهد داشت؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
0
2
کارتون فقط شده فلج کردن مردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
0
1
خب جوون بیچاره وبیکار باید چیکار کنه ؟تنها راه پیشرفت رفتنه .وقتی شما بین مردم فرق میزارید جوانی که امتیازی نداره یا پارتی نداره مجبوره برای پیشرفت بره .دست از سر مردم بردارید اینقدر آزارشون ندید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->