پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در بازار امروز دلار‌های خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | موضوع رفاهیات کارگری در مشکلات دیگر این قشر گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو
سرخط خبرها

رسانه‌های انگلیسی درباره مادا ۹ خودروی ساخت افغانستان چه می‌گویند؟ + عکس و فیلم

  • کد خبر: ۱۴۵۲۷۲
  • ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
  • ۵
رسانه‌های انگلیسی درباره مادا ۹ خودروی ساخت افغانستان چه می‌گویند؟ + عکس و فیلم
مادا 9 فقط یک رندر کامپیوتری نیست که شرکت سازنده قصد تولید آن در آینده را داشته باشد،  بلکه یک خودروی واقعی و قابل رانندگی است. همین موضوع آن را از محصولاتی مانند Ares S1 و  SP Automotive Chaos متمایز می‌کند.  

به گزارش شهرآرانیوز؛ مادا ۹ ابرخودرو ساخت افغانستان است که رونمایی از آن طی هفته‌های اخیر، سر و صدای بسیاری در فضای مجازی به پا کرده است.

در چند روز اخیر، احتمالاً ابرخودروی مادا ۹ محصول افغانستان را دیده باشید. طبق ادعای سازنده، این خودرو به قدری خوب است که رقیب بوگاتی خواهد شد. اما آیا این ادعا واقعیت دارد؟ سایت انگلیسی زبان و تخصصی CARSCOOPS در قالب یک یادداشت کوتاه به معرفی و پیش بینی سرنوشت این خودرو خاص در شرایط خاورمیانه پرداخته است.

مادا ۹ فقط یک رندر کامپیوتری نیست که شرکت سازنده قصد تولید آن در آینده را داشته باشد، بلکه یک خودروی واقعی و قابل رانندگی است. همین موضوع آن را ا با این حال، به نظر نمی‌رسد که مادا ۹ وارد فاز تولید شود.

رسانه‌های انگلیسی درباره مادا ۹ خودروی ساخت افغانستان چه می‌گویند؟ + عکس و فیلم

چند ویدیوی کوتاه از این خودرو افرادی را در اطرافش نشان می‌دهد که در مورد آن صحبت می‌کنند. اما فقط در یکی از آن‌ها شاهد حرکت خودرو با سرعت و دور موتور پایین هستیم.

برخلاف برخی از پوچ افزار‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، هیچگونه اطلاعات فنی درباره مادا ۹ منتشر نشده است.

به گفته منابع متعدد، مادا ۹ ساخت برند ENTOP است.

رسانه‌های انگلیسی درباره مادا ۹ خودروی ساخت افغانستان چه می‌گویند؟ + عکس و فیلم

محمدرضا احمدی مدیرعامل این شرکت ادعا می‌کند این خودرو از حدود پنج سال پیش در دست توسعه قرار داشته است. همچنین آن‌ها می‌گویند ساخت آن تا دو هفته دیگر به پایان خواهد رسید.

البته او این ادعا را در ماه نوامبر مطرح کرده بود و با این وجود هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد جزئیات فنی، قیمت، اجزای پیشرانه یا داده‌های عملکرد این ابرخودرو منتشر نشده است.

شایعات حاکی از آن است که مادا ۹ از مواد کامپوزیتی سبک وزن و شاسی لوله‌ای بهره می‌برد. ویدئویی که در تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ در صفحه یوتیوب این شرکت منتشر شده است، شاسی خودرو و موتور چهار سیلندر ضعیف تویوتا را نشان می‌دهد.

رسانه‌های انگلیسی درباره مادا ۹ خودروی ساخت افغانستان چه می‌گویند؟ + عکس و فیلم

بسیاری از تولیدکنندگان ابرخودرو‌ها نام خود را روی رندر‌ها و نمونه‌های اولیه مانند مادا ۹ می‌گذارند.

به امید اینکه در آینده کسی منابع مالی کافی برای ساخت تنها یک یا دو نمونه قابل رانندگی را در اختیار آن‌ها قرار دهد. اما به نظر می‌رسد اگرچه مادا ۹ به معنای واقعی کلمه یک پوچ افزار نیست، اما بعید است به تولید انبوه برسد، به خصوص اگر وضعیت فعلی سیاسی و اقتصادی افغانستان را در نظر بگیرید.

اینجا ببینید:

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدعلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
0
0
طالبان ازمون سبقت گرفت.
وای بحالمون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
0
0
بهتره پراید پوکیده هستش که
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
0
0
حالا حسودی بعضی از سایت های ایرانی میایه و در آینده نزدیک هم خواهد آمد برای این خودروی افغانستان و کوشش میکند که این خودروی افغانستان را بد نام کند ولی کور خواندی تا الان هم بهتر از پراید و ماشین های ساخت ایران است
معراج شمسی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
0
0
افغانستان دیگر به خانهایی امنی آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها مبدل نهخاهت شد به امید آن روزی که همه دنیا ازدست این دزدان خلاس شود به به امیدی خلاسی همه دنیا
سحر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
0
0
باعث افتخار و سربلندی برای مردم سرزمینم دست سازندش رو از راه دور میبوسم.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->