ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟ محققان توانسته‌اند برای اولین‌بار یک اتم را با اشعه ایکس بررسی کنند استقبال از Fallout 76 بیشتر شده است | وقتی سریال به کمک بازی می‌آید نسخه هواداری پرچمدار سامسونگ کی عرضه می‌شود؟ | علاقه‌مندان Galaxy S24 FE، همچنان منتظر هلند هم فیسبوک را کنار می‌گذارد؟ گوشی Samsung Galaxy C55 خودنمایی کرد | میان‌رده‌ای که ادای پرچمدارها را درمی‌آورد تیک‌تاک: ممنوعیت فعالیت ما در آمریکا ناقض قوانین این کشور است هوش مصنوعی اپل کاملا روی دستگاه اجرا می‌شود و نیازی به اینترنت ندارد نقش هوش مصنوعی در بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ | فناورانه‌ترین دوره مسابقات المپیک ابزار VASA-1 تصاویر را سخنگو می‌کند | خوب و بد هوش مصنوعی جدید مایکروسافت
سرخط خبرها

اختلال در اپلیکیشن «شاد» بعد از مجازی‌شدن مدارس (۲۵ دی ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۴۵۴۴۸
  • ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
اختلال در اپلیکیشن «شاد» بعد از مجازی‌شدن مدارس (۲۵ دی ۱۴۰۱)
بعد از تعطیلی مدارس به دلیل برودت بی‌سابقه هوا کلاس‌های درس به صورت مجازی برگزار می‌شود اما اپلیکیشن شاد از امروز دچار اختلال شده است.

به گزارش شهرآرانیوز - دیروز و امروز، ۲۴ و ۲۵ دی‌ماه، هم‌زمان با مشکلات در تأمین گاز و امکان استفاده از وسایل گرمایشی، مدارس هم در کنار دانشگاه‌ها و ادارات دولتی غیرحضوری شدند تا باز هم فضای مجازی و در رأس آن‌ها سامانه «شاد» بستر برگزاری کلاس‌های درس شود.

در حالی که همین امروز صبح سایت وزارت ارتباطات اعلام کرد با وجود برودت هوا، شبکه ارتباطی سراسری با کیفیت بالا در دسترس کاربران قرار دارد و میلیون‌ها کاربر بدون مشکل در حال استفاده از شبکه ارتباطی هستند، تیم فنی سامانه شاد از بروز اختلال در زیرساخت‌های فنی این سامانه خبر داد.

در متن منتشرشده توسط روابط عمومی وزارت ارتباطات آمده است:

«وضعیت شبکه ارتباطی سراسری به گونه‌ای است که در ایام اخیر به دلیل افت دما در بخش‌های زیادی از کشور، مردم برای دورکاری و انجام امور و کار‌های خود، چون آموزش غیرحضوری دانش آموزان، بیشتر از قبل به‌صورت برخط از شبکه ارتباطی کشور استفاده می‌کنند که همین باعث شده که مصرف ترافیک اینترنت با افزایش همراه شده باشد.» همچنین وزارت ارتباطات اعلام کرده بود با وجود افزایش میزان استفاده از ترافیک «خوشبختانه شبکه ارتباطی سراسری با کمترین مشکلی مشغول به ارائه خدمات‌دهی است.»

این در حالی است که تیم فنی و پشتیبانی شبکه شاد در کانال رسمی اطلاع‌رسانی این شبکه اعلام کرده است اختلال مختصری در زیرساخت‌های فنی مربوط به این سامانه به وجود آمده و منجر به تأخیر در ارسال و دریافت پیام‌ها در این شبکه شده است. این تیم همچنین از تلاش برای رفع این اختلال خبر داد و برای تشکیل کلاس‌های نوبت عصر مدارس توصیه‌هایی را ارائه کرد.

تیم فنی و پشتیبانی شاد در این اطلاعیه ضمن پوزش از کاربران خواسته برای سرویس‌دهی بهتر و افزایش سرعت تبادل داده‌ها، مدارس نوبت عصر و دوره متوسطه دوم، کلاس‌های خود را منحصراً از ساعت ۱۴ هر روز تشکیل دهند.

همچنین، تأکید شده است کاربرانی که از نسخه‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند جهت عملکرد بهتر و استفاده از سرویس‌ها، از ساعت ۲۰ امشب نسخه جدید شاد را از آدرس SHAD.IR به‌روزرسانی کنند.

مشکلات در دسترسی به امکانات و بستر‌هایی که کلاس‌ها و مدارس به‌صورت آنلاین بر بستر آن‌ها برگزار می‌شود، فقط به امروز مربوط نمی‌شود. در سال تحصیلی جاری چندین مرتبه به دلایل مختلف مدارس به حالت غیرحضوری درآمده است و به دلیل اختلالات گوناگون و کندی سرعت معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌ها را به دردسر انداخته است.

این اختلالات و مشکلات پیش از این تا حدی بوده که بعضی روز‌ها غیرحضوری شدن مدارس کلاس‌ها را اسماً آنلاین، اما رسماً تعطیل کرده بود.

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->