اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

شهردار مشهد مقدس: شهر مشهد پیش‌قراول و طلایه‌دار زن الگوی انقلاب اسلامی می‌شود

  • کد خبر: ۱۴۶۱۲۳
  • ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
شهردار مشهد مقدس: شهر مشهد پیش‌قراول و طلایه‌دار زن الگوی انقلاب اسلامی می‌شود
شهردار مشهد گفت: تصمیم داریم شهر مشهد پیش‌قراول و طلایه‌دار زن الگوی انقلاب اسلامی باشد. بنابراین، در همین راستا، برنامه‌های مدیریت شهری را با هدف حمایت از مشاغل خانگی و کسب‌وکار‌های بانوان به این سمت سوق می‌دهیم. 

به گزارش شهرآرانیوز، سیدعبدالله ارجائی، شهردار مشهد، در مراسم افتتاحیه نمایشگاه «مه بانو» که با مشارکت مرکز خدمات حوزه علمیه و شهرداری مشهد امروز در محل باغ گیاه‌شناسی برگزار شد، اظهار کرد: در دنیا دو نگاه غالب به زن وجود دارد. در تفکر شرقی زن موجودی منزوی و به دور از تمدن است و در تفکر غربی، جنسیت زن بر انسانیتش تقدم دارد و در خدمت نظام سرمایه‌داری است. 
وی افزود: انقلاب اسلامی الگوی سومی از شیرزن انقلابی در جهان رونمایی کرده است که چه در ایام قبل از انقلاب و چه در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن با نقش‌هایی مهم در جامعه درخشیدند.
شهردار مشهد مقدس با بیان اینکه زن در الگوی اسلامی به دور از صفات غرب و شرق است، ادامه داد: امروز بانوان مشهدی تصمیم گرفته‌اند در نقش الگوی سوم زن مسلمان در عرصه‌های مختلف مانند مشاغل خانگی، اشتغال و کارآفرینی و علم‌آموزی بدرخشند. 

ظرفیت مشهد به‌عنوان مهد فرهنگ ایرانی‌اسلامی 

همچنین خادمی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این مراسم گفت: این نمایشگاه حرکتی از جنس فرهنگ و گفتمان فرهنگی در مشهد مقدس است و مشهد این ظرفیت را دارد که مهد فرهنگ ایرانی‌اسلامی باشد.

او افزود: در حقیقت این نمایشگاه برخاسته از هنر بانوان و اقدامی مردمی در عرصه فرهنگ و مردمی است. ما باید در آستانه گام دوم انقلاب ظرفیت مردمی را فعال کنیم. 

خادمی بیان کرد: تلاقی عرصه فرهنگ و اقتصاد در قالب محصول، خلأ جدی در جامعه است و ما باید به‌سمت این برویم که کارآفرینی را به‌سمت تولید و معنا ببریم، از جنس کالا تولید و هم‌زمان معنا و فرهنگ ایرانی اسلامی را به خانواده ایرانی منتقل کنیم. 
وی افزود: بانوان در میدان حضور دارند و ظرفیت زنان و توجه به قدرت و قابلیت زنان اهتمام دوچندان به این موضوع را برجسته می‌کند. 

حضور ۵۰ کارآفرین در نمایشگاه «مه بانو»

همچنین جمیله سیبویه، دبیر برگزاری جشنواره مه بانو، گفت: این نمایشگاه برای دومین سال با اهداف حمایت از بانوان کارآفرین و در قالب برنامه‌های شاد فرهنگی با قوت و قدرت برگزار می‌شود.
سال گذشته این نمایشگاه با ۳۰ کارآفرین برگزار شد و امسال نیز ۵۰ کارآفرین در این نمایشگاه حضور دارند تا محصولات خود را در معرض دید عموم قرار بدهند.
به گفته وی، هدف ما هم‌افزایی بین خانواده و کارآفرینی و فرزندان و کار‌های فرهنگی است. غرفه کارآفرینی، جشن خانوادگی، کافه گفت‌وگو و گفتمان، مشاوره تربیتی و فضای شاد برای فرزندان از جمله برنامه‌های این نمایشگاه است. 

حائری، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه، نیز در این مراسم با بیان اینکه در مرکز خدمات حوزه‌های علمیه توفیق داشتیم برای خانواده‌های طلاب به‌نوعی اشتغال‌زایی کنیم، اظهار کرد: هدف ما ارائه الگویی از درون خانه است. کار در منزل هنر است و جوهر انسان به هر نحوی که باشد، ارزش است.

بر پایه این خبر، این نمایشگاه از امروز ۲۸دی‌۱۴۰۱ تا یکم بهمن۱۴۰۱ ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->