ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کاهش ۴۰ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی (۲۸ دی ماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۴۶۱۶۱
  • ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳
کاهش ۴۰ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی (۲۸ دی ماه ۱۴۰۱)
مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: میزان اهدای خون روزانه در اوج سرما به دلیل کاهش مراجعه داوطلبان به پایگاه‌های اهدای خون، حدود ۴۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا مجدی گفت: قبل از سرما و شدت برودت هوا تعداد داوطلبانی که شرایط لازم را داشته و موفق به اهدای خون در خراسان رضوی می‌شدند حدود ۵۰۰ نفر در روز بوده است که با افت چشمگیر دما طی یک هفته اخیر به ۳۰۰ نفر در روز رسید.

او با اشاره به کاهش ذخایر خونی در خراسان رضوی همگام با روز‌های سرد افزود: کاهش تعداد داوطلبان و میزان اهدای خون سبب استفاده از ذخایر خونی و کاهش آن در استان شده است، به طوریکه در این بازه زمانی وضعیت میانگین مطلوب ذخایر خونی خراسان رضوی به کف آن رسید و اکنون این روند رو به بهبود است.

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: شاخص تامین ذخایر خونی برای ۸ تا ۱۲ روز نشانه وضعیت مطلوب و سبز است که وضعیت ذخایر خون در خراسان رضوی قبل از برودت سرما در وضعیت میانگین ۱۰ روز بوده است و با افت شدید دما به ۸.۱ روز کاهش یافت که خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته و اطلاع رسانی‌های انجام شده این استان از شرایط مطلوب ذخایر خونی خارج نشد.

مجدی بیان کرد: این در حالی است که در روز‌های سرد و برفی ذخایر خونی بسیاری از استان‌های کشور در وضعیت نارنجی (بین ۴ تا ۶ روز) و در وضعیت آبی (بین ۶ تا ۸ روز) قرار گرفت.

او  با بیان اینکه طی ۲ روز اخیر با روند افزایشی دما و میزان مراجعه داوطلبان به پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی شرایط بهبود یافته است، تصریح کرد: مراکز انتقال خون استان همیشه نیازمند همه گروه‌های خونی است تا به موقع به بیماران نیازمند خون امدادرسانی کند لذا از عموم مردم می‌خواهیم برای اهدای خون به پایگاه‌ها و ومراکز اهدای خون مراجعه و در امر کمک به بیماران نیازمند خون ما را یاری کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->