تصادف ۲ دستگاه پراید در جاده کلات ۹ مصدوم بر جا گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی تاثیر کرونا بر روح و روان| ۳۰ درصد مبتلایان به کرونا درگیر مه مغزی هستند سرنوشت متفاوت برای ۵ قاتل پای چوبه دار جاده کندوان یکطرفه شد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری نخستین سارقی که با پابندالکترونیکی قصد سرقت داشت ! خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (فردا شنبه ۸ اردیبهشت) کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۱۳ قاچاقچی در مرز‌های خراسان رضوی راهکار جدید وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه‌نشینی| نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع می‌شود فرونشست زمین در خیابان کلاهدوز مشهد + تصاویر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداری اسکیمری قرار نگیریم؟ شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
سرخط خبرها

۴۰ هزار دانش آموز استان خراسان رضوی برای نخستین بار امکان شرکت در کنکور را دارند

  • کد خبر: ۱۴۶۲۳۹
  • ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
۴۰ هزار دانش آموز استان خراسان رضوی برای نخستین بار امکان شرکت در کنکور را دارند
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون این استان دارای ۴۰ هزار دانش‌آموز در پایه دوازدهم است که برای نخستین بار امکان شرکت در کنکور را دارند.

جاودانی| محمود رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز با بیان اینکه هنوز بخش زیادی از کتاب‌های درسی دانش‌آموزان در این پایه تدریس نشده است، گفت: شرکت در کنکور به‌صورت آزمایشی و تجربه فضای برگزاری آزمون می‌تواند در کنکور تیرماه برای این گروه مفید باشد.

وی تأکید کرد: دانش‌آموزان باید توجه کنند که امسال تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۴۰‌درصد است و امسال برای نخستین بار شاهد تأثیرگذاری مستقیم سوابق تحصیلی هستیم.

رضایی بیان کرد: سال گذشته در صورت خوب‌بودن نمرات دانش‌آموزان، اثر مثبت در نتیجه کنکور دانش‌آموز را داشتیم و در صورت پایین‌بودن نمرات، در این زمینه اعمال نمی‌شد.

معاون آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به اینکه امسال دروس عمومی در کنکور سراسری برگزار نمی‌شود، از مجموع ۴۰درصد اثرگذاری سوابق تحصیلی، ۲۶درصد تأثیر دروس عمومی است که برای این منظور دانش‌آموزان حتما باید در امتحانات نهایی شرکت کنند تا سهم مطلوبی از سوابق تحصیلی بگیرند.

وی افزود: به این ترتیب از مجموع ۴۰درصد اثر سوابق تحصیلی، ۲۶درصد دروس عمومی و ۱۴درصد سهم دروس تخصصی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این اداره کل مجری برگزاری کنکور سراسری زمستانه ۱۴۰۲ در ۱۷ شهرستان از مجموع ۳۳ شهرستان‌های استان است، افزود: به این ترتیب ۵۰ حوزه برگزاری کنکور در این شهرستان‌ها داریم که ۸۰۰ نیروی عملیاتی اجرایی امور مربوط به برگزاری را در شهرستان‌های تحت مدیریت آموزش و پرورش برعهده دارند.

معاون آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: امسال که برای نخستین بار کنکور سراسری دوبار در کشور برگزار می‌شود، دانش‌آموزان مشغول تحصیل در پایه دوازدهم، امکان شرکت در هر دو کنکور را دارند؛ اما بر اساس نتیجه یک آزمون امکان انتخاب رشته دارند. دانش‌آموزان امکان خودآزمایی در کنکور دی‌ماه را دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->