تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان جنوبی به علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است تصویب افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تامین کامل امنیت آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مشهد | گزارشی از تقلب ارائه نشده است کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال‌زایی در سال ۱۴۰۳ | سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایش نیافته است تعرض به زنان عزادار به بهانه شرکت در مراسم ترحیم
سرخط خبرها

خراسان رضوی نيازمند همراهی همه‌جانبه دارندگان گروه‌های خونی منفی است

  • کد خبر: ۱۴۶۲۷۵
  • ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴
خراسان رضوی نيازمند همراهی همه‌جانبه دارندگان گروه‌های خونی منفی است
با كاهش ذخاير گروه های خونی منفی استان، اداره کل انتقال خون خراسان رضوی نيازمند مراجعه دارندگان تمام گروه های خونی، خصوصا گروه های خونی منفی به پايگاه های سیزده گانه اهدای خون سطح استان است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمد شریف‌الحسینی، مدیر روابط عمومی و مسئول واحد برنامه‌ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان اداره کل انتقال خون خراسان رضوی، در این خصوص اظهار کرد: در روز‌هایی که استان خراسان رضوی به عنوان سردترین استان کشور معرفی شد، با همراهی و مساعدت همه جانبه شهروندان و زائران که در این استان اقدام به اهدای خون کردند و همچنین تلاش و فداکاری شبانه روزی کارکنان انتقال خون استان وضعیت ذخایر خونی استان خراسان رضوی در جایگاه سبز حفظ شد.

مدیر روابط عمومی انتقال خون استان تصریح کرد: این در حالی است که در روز‌های سرد و برفی ذخایر خونی بسیاری از استان‌های کشور در وضعیت نارنجی (بین چهار تا ۶ روز) و در وضعیت آبی (بین ۶ تا هشت روز) قرار گرفت.

شریف الحسینی ادامه داد: با این وجود با کاهش مراجعه و اهدای خون در این ایام، ذخایر خونی استان خصوصا گروه‌های خونی منفی دچار کاهش شده است که این موضوع نیازمند مراجعه دارندگان تمام گروه‌های خونی، مخصوصا گروه‌های خونی منفی به ویژه گروه خونی AB منفی به پایگاه‌های سیزده گانه اهدای خون سطح استان هستیم.

مسئول واحد برنامه ریزی، جذب و نگهداری اهداکنندگان انتقال خون استان خاطرنشان کرد: هر واحد اهدای خون با فرآورده‌های استحصالی از آن جان سه بیمار مختلف را مرگ نجات می‌بخشد.

اداره کل انتقال خون استان خراسان رضوی وظیفه تامین خون ۶۲ بیمارستان و مرکز درمانی در سطح استان را بر عهده دارد.

هم‌اکنون ۱۳ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهر‌های خراسان رضوی فعالیت دارد که از این تعداد ۶ پایگاه امام رضا (ع)، شهید سلیمانی، شهید کریمی، سناباد، امید و مهر در مشهد و پنج پایگاه در شهر‌های سبزوار، تربت حیدریه، نیشابور، قوچان و گناباد استقرار دارد. همچنین ۲ مرکز اهدای خون نیز در شهرستان‌های تربت جام و کاشمر فعال است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->