معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

اتحادیه اروپا می‌خواهد تیک‌تاک را درصورت عدم رعایت قوانین مسدود کند

  • کد خبر: ۱۴۶۴۶۷
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
اتحادیه اروپا می‌خواهد تیک‌تاک را درصورت عدم رعایت قوانین مسدود کند
تیری برتون، کمیسر اتحادیه اروپا اخیراً طی یک تماس ویدیویی، به مدیرعامل تیک‌تاک هشدار داده است.

به گزارش شهرآرانیوز -  کمیسر اتحادیه اروپا به صراحت اعلام کرده که اتحادیه اروپا از تمام ابزار‌های ممکن برای حفاظت از حریم خصوصی شهروندان خود استفاده خواهد کرد و در صورت نیاز، تیک تاک را از اتحادیه اروپا ممنوع خواهد کرد. اتحادیه اروپا از TikTok می‌خواهد که از تمام قوانین و مقررات مندرج در قانون خدمات دیجیتال (DSA) پیروی کند.

DSA که از نوامبر ۲۰۲۲ اجرا شده، یک استاندارد طلایی برای مدیریت محتوا و پلتفرم اینترنت در نظر گرفته می‌شود. عدم رعایت این قانون ممکن است منجر به جریمه‌های سنگینی برای شرکت از جمله ۶ درصد از گردش مالی سالانه جهانی آن‌ها شود. بسیاری از مقررات موجود در DSA فقط برای پلتفرم‌هایی اعمال می‌شود که بیش از ۴۵ میلون کاربر در اتحادیه اروپا دارند. با این وجود، پلتفرم‌های معروفی مانند یوتیوب، توییتر، فیسبوک و تیک تاک تحت تأثیر آن قرار می‌گیرند.

کمیسر برتون در تماس ویدیویی خود به مدیرعامل تیک تاک گفت:

«در صورتی که ممیزی‌ها مطابقت کامل نداشته باشد، به ارائه تحریم‌ها برای محافظت از شهروندان خود تردید نخواهیم کرد. حضور مخاطبان جوان‌تر، مسئولیت بیشتری به همراه دارد. قابل قبول نیست که با وجود ویژگی‌های به ظاهر سرگرم‌کننده و بی‌ضرر، چند ثانیه طول می‌کشد تا کاربران بتوانند به محتوای مضر و حتی گاهی تهدید کننده دسترسی داشته باشند.»

تیک تاک با بیش از ۳ میلیارد دانلود، اپلیکیشن برتر جهان و مشهورترین برنامه در بین جوانان است. اما این موضوع که این برنامه چینی است، نگرانی‌های زیادی را به همراه داشته، به خصوص در زمینه حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌ها.

TikTok که متعلق به شرکت چینی ByteDance است به جمع‌آوری داده‌های کاربران و گزارش آن به مقامات چینی متهم شده است. مسائل دیگری از جمله نگرانی از اعتیاد، اطلاعات نادرست، سانسور محتوا و جاسوسی نیز درباره آن گزارش شده است.

در حال حاضر، این برنامه در کشور‌های آسیایی مانند هند، پاکستان، بنگلادش و آذربایجان ممنوع شده است. در ایالات متحده نیز بیش از ۲۰ ایالت، ارتش و کنگره استفاده از تیک تاک توسط دستگاه‌های دولتی را منع کرده‌اند. با این وجود، ممنوعیت احتمالی آن در اروپا می‌تواند آثار فاجعه‌باری برای این برنامه داشته باشد.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->