معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

شکایت تیک‌تاک از ترامپ به‌علت منع فعالیت این شبکه اجتماعی در آمریکا

  • کد خبر: ۴۰۲۸۹
  • ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
شکایت تیک‌تاک از ترامپ به‌علت منع فعالیت این شبکه اجتماعی در آمریکا
بعد از اینکه ترامپ به مالک «تیک‌تاک» مهلت چهل‌و‌پنج‌روزه داد و از شرکت بایت‌دنس، مالک تیک‌تاک، خواست تا با فروش این اپلیکیشن به مایکروسافت موافقت کند، حالا انگار معامله به هم خورده و کار به شکایت رسیده است. شرکت مادر اپلیکیشن تیک‌تاک اعلام کرده است که قصد دارد در دادگاه از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، به‌دلیل صدور دستور اجرایی مبنی بر منع فعالیت این شرکت در آمریکا شکایت کند.
زهرا اسکندریان | شهرآرانیوز؛ بعد از اینکه ترامپ به مالک «تیک‌تاک» مهلت چهل‌و‌پنج‌روزه داد و از شرکت بایت‌دنس، مالک تیک‌تاک، خواست تا با فروش این اپلیکیشن به مایکروسافت موافقت کند، حالا انگار معامله به هم خورده و کار به شکایت رسیده است. شرکت مادر اپلیکیشن تیک‌تاک اعلام کرده است که قصد دارد در دادگاه از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، به‌دلیل صدور دستور اجرایی مبنی بر منع فعالیت این شرکت در آمریکا شکایت کند.
 
تیک‌تاک در بیانیه‌ای که برای سی‌ان‌ان فرستاده، نوشته است: «به‌علت تضمین حاکمیت قانون و رفتار عادلانه با ما و کاربران این اپلیکیشن، به‌جز به چالش کشیدن دستور اجرایی ترامپ از طریق سیستم قضایی چاره‌ای نداریم». تاکنون کاخ سفید و وزارت دادگستری آمریکا به‌این موضوع واکنشی نشان نداده‌اند، اما دولت آمریکا چنین استدلال می‌کند که روابط تیک‌تاک با چین می‌تواند اطلاعات کاربران آمریکایی را به دولت چین انتقال دهد.
 
این در حالی است که پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، فیس‌بوک و واتس‌اپ آمریکایی هستند و بار‌ها درباره افشا و فروش اطلاعات کاربران از سوی شرکت‌های مادر آن‌ها بحث شده است. با این حال تیک‌تاک ادعای افشای اطلاعات را رد کرده و گفته است، حتی اگر دولت چین بخواهد، چنین اطلاعاتی را در اختیار نمی‌گذارد. نفوذ ناگهانی تیک‌تاک خیلی زود آمریکا را به واکنش واداشت.
 
پیش از این هم آمریکا این شرکت را ۵/۷ میلیون دلار به‌اتهام جمع‌آوری اطلاعات شخصی کودکان زیر ۱۳ سال بدون رضایت والدینشان جریمه کرده بود. پس از این اتفاقات، بایت‌دنس اعلام کرد که حاضر است زیرمجموعه خود را به آمریکا واگذار کند که دولت آمریکا هم از آن استقبال کرد. تا اینجای کار اسم شرکت مایکروسافت به‌عنوان یکی از خریداران احتمالی تیک‌تاک مطرح شده بود. ترامپ هم تلفنی با مدیر این شرکت صحبت کرده و گفته بود که اگر یک شرکت آمریکایی این نرم‌افزار را بخرد، باید بخشی از عایدی آن به دولت برسد. ترامپ البته با گذاشتن محدودیت زمانی، فشار بیشتری را به صاحبان چینی تیک‌تاک وارد و اعلام کرده بود که تا پانزدهمین روز از سپتامبر باید قضیه واگذاری این اپلیکیشن حل‌وفصل شود، در غیر این صورت استفاده از آن را ممنوع خواهد کرد. این در حالی است که هنوز ۲۱ روز تا موعد گفته شده باقی مانده است.
 
تیک‌تاک با حدود ۸۰ میلیون کاربر آمریکایی تهدید دیگری هم برای دولت ترامپ ایجاد کرده است که آن ترس از ضربه‌خوردن به وجهه اجتماعی رئیس‌جمهور یا به‌عبارت ساده‌تر آبروریزی‌هایی است که می‌تواند به‌واسطه این نرم‌افزار برایش رقم بخورد، آن هم درست در روز‌هایی که دارد تمام تلاشش را می‌کند تا بتواند برای دوره بعد انتخابات هم همچنان در موضع قدرتش باقی بماند. بعد اینکه ترامپ در نخستین گردهمایی انتخاباتی‌اش بعد از شیوع کرونا پشت تریبون قرار گرفت و با استقبال کم و غیرمنتظره و صندلی‌های خالی روبه‌رو شد، فعالان سیاسی شبکه‌های اجتماعی بیان کردند که تیک‌تاک باعث شده است بخشی از محل سخنرانی او در شهر تولسا در ایالت اکلاهما خالی بماند و او این‌چنین بازیچه دست کاربران تیک‌تاک قرار بگیرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->