پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

توزیع ۳۱۵ میلیون لیتر سوخت مایع در کشور تاکنون

  • کد خبر: ۱۴۶۵۳۱
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲
توزیع ۳۱۵ میلیون لیتر سوخت مایع در کشور تاکنون
مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به اینکه در هفته گذشته و در شرایط کمبود گاز روزانه ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌ها تحویل شد، گفت: در مجموع روزانه بیش از ۳۱۵ میلیون لیتر سوخت مایع در کشور برای عبور از ناترازی گاز به مصرف رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، جلیل سالاری امروز در مراسم امضای قرارداد تامین، انتقال و توزیع فرآورده‌های نفتی در حوزه شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، شرکت پالایش نفت اصفهان و شرکت راهبر ترابر انرژی با بیان اینکه در بحث ناترازی با جبهه سرد که تا پایان این هفته ادامه دارد همه در آماده‌باش کامل بودند، افزود: توانستیم این چالش را حل کنیم و مشکل سوخت‌رسانی در نیروگاه‌ها و مناطقی که افت فشار در بخش خانگی و صنایع وجود داشت را حل کردیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران ادامه داد: با اقدامات انجام شده، چالشی در عرضه و توزیع سوخت مایع نداشتیم.

وی تاکید کرد: روزانه ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌ها، ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین، ۸۵ نفتگاز در حمل و نقل عمومی و ۱۵ میلیون لیتر سوخت مایع در صنایع و سیمان توزیع می‌شود که عدد بزرگی است. وی گفت: هم در مجموعه تولید در پالایشگاه‌ها و هم در حوزه حمل نقل و توزیع برنامه‌ریزی شد تا شرق کشور را با سوخت مایع در صورت قطعی گاز پوشش دهیم.

سالاری با بیان اینکه سرمای هوا تا یک هفته آینده ادامه خواهد داشت، افزود: در این مدت نیز مشکلی برای تامین سوخت مایع وجود نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه با وسایل گرمایشی و ذخیره نفت سفید کمبود گاز را جبران کردیم، ادامه داد: باید به تولید و توزیع توجه کنیم و ظرفیت تولید را افزایش دهیم تا اجرای طرح‌های پالایشی تسریع شود.

معاون وزیر نفت ادامه داد: ۱۲ میلیون نفت کوره در پالایشگاه اصفهان تولید می‌شود که باید در آن کیفی‌سازی اتفاق بیفتد.

سالاری با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی باید گوگرد را به ۰.۵ درصد برسانیم، گفت: همچنین ۱۲ میلیون لیتر نفت کوره را به فرآورده‌های سبک تبدیل خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مطالعات چند سالی است انجام شده و امیدواریم در کوتاه‌مدت، فاز اول اجرا شود، افزود: تحریک تقاضا را در کشور داریم.

معاون وزیر نفت گفت: پالایشگاه اصفهان ۲۵ درصد فرآورده‌های ویژه را تولید می‌کند.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تاکید کرد: سیاست‌گذاری در حوزه انتقال و توزیع انجام شده بود و صاحب برند که تولیدکننده است محصول را مستقیماً به مشتری عرضه کند.

وی با اشاره به اینکه برای انجام موفق برندینگ جایگاه‌های سوخت باید نظام عرضه باید به سمت حق‌العمل‌کاری می‌رفت، گفت: قانون هوای پاک یکپارچه شود و هر محصول مستقیماً به دست مصرف‌کننده برسد.

سالاری با بیان اینکه با این اقدام و ورود تولیدکنندگان شاخص کیفی مدیریت می‌شود، افزود: در این صورت، اگر سازمان ناظر وارد می‌شود نمونه‌برداری از جایگاه‌ها با نمونه تولید هماهنگ خواهد بود.

معاون وزیر نفت بیان کرد: آنچه در برندینگ و شبکه پیش‌بینی شده رقم قابل قبولی است و برای تولیدکننده علاوه بر سودآوری امکان دفاع از محصول را نیز فراهم می‌کند.

به گفته وی، استفاده از برندینگ توسط پالایشگاه‌های کشور در پالایشگاه تبریز به صورت محدود انجام می‌شود؛ اما پالایشگاه اصفهان در سطح بزرگ‌تری فعال خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه از اهداف طرح برندینگ این بود که جایگاه و عرضه‌کننده صاحب محصول باشد، گفت: این دامنه اگر گسترش پیدا کند و آسیب شناسی شود ۱۰ پالایشگاه به ورود به برندینگ می‌توانند کل شبکه توزیع درون شهری را پوشش دهند و به مرور بحث جایگاه‌های برون‌شهری را نیز مدیریت خواهیم کرد.

سالاری تاکید کرد: ورود پالایشگاه‌ها به موضوع برندینگ می‌تواند از انحراف سوخت از مسیر و قاچاق جلوگیری کند و مباحث کیفی را مورد توجه قرار دهد.

معاون وزیر نفت تاکید کرد: اشخاصی که صاحب مجاری عرضه هستند تحت پوشش تولیدکننده قرار می‌گیرند تا برندسازی واقعی در کشور شکل بگیرد و بد این اقدام سیاست مدیرت مصرف سوخت در کشور اتفاق خواهد افتاد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران افزود: این تفاهم‌نامه زمینه‌ای برای اقدامات بعدی خواهد بود.

وی با تاکید بر نقش خطوط لوله در عبور از پیک مصرف در زمستان، گفت: اگر شبکه خطوط لوله نبود در شرایط سرما به مشکل می‌خوردیم. هدف‌گذاری شده تا ذخیره سوخت مایع را در صنایع افزایش دهیم تا در شرایط ناترازی از موجودی خود استفاده کنند.

سالاری ادامه داد: از ابتدای زمستان تا کنون ۴ تا ۵ بار مخازن نیروگاه‌ها در شرق کشور خالی و پر شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->