سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نوسانات ارز ۴۰۰۰ خراسانی را از سفر به عتبات منصرف کرد

  • کد خبر: ۱۴۷۰۷۸
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
نوسانات ارز ۴۰۰۰ خراسانی را از سفر به عتبات منصرف کرد
رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: حدود ۴۰۰۰ خراسانی به دلیل نوسانات ارزی از سفر به عتبات عالیات انصراف داده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، جواد شاد اعلام کرد: در حال حاضر کاروان‌ها با حداقل ۵ میلیون و ۲۱۶ هزار تومان و حداکثر ۱۴ میلیون و ۳۵۲ هزار تومان در دسترس متقاضیان قرار دارد. افزایش قیمت‌ها نیز به این دلیل است که در کشور میزبان بر اساس دلار هزینه می‌شود و در زمان گران شدن در سفرهای عتبات نیز افزایش قیمت به وجود می‌آید.

وی اضافه کرد: در دی ماه امسال ۲۱۸۶ زائر در قالب ۶۲ گروه که از ۸۳۵ مرد و ۱۳۵۱ زن تشکیل شده بود، به عتبات اعزام شدند. در دی ماه سال گذشته ۱۴۹۵ زائر به عتبات اعزام شدند که نسبت به امسال کمتر بوده و به این دلیل است که اعزام‌ها پس از مدت طولانی تعطیلی به دلیل کرونا از ۲۷ آذر ماه آغاز شده بود.

شاد در خصوص افزایش قیمت‌ها تصریح کرد: نوسانات قیمت‌ بسته‌های سفر عتبات به ارز وابستگی مستقیم دارد، چراکه خدمات در حوزه‌های حمل‌ونقل، تغذیه و اسکان بر اساس دلار تنظیم می‌شود و هزینه‌ها در این حوزه‌ها با زائر است. برای مثال قیمت سفر سوریه با ۱۱ میلیون تومان آغاز شد و در حال حاضر حدود ۱۴ میلیون تومان است.

وی گفت: شروع اعزام‌ها در خراسان رضوی از سال گذشته با طرح نوین عتبات بوده است. اعزام زائران در گذشته در چارچوب شرکت دفاتر زیارتی کشور (شمسا) انجام می‌شد که تمام کارهای اجرایی سفرها را این شرکت زیر نظر سازمان حج و زیارت بر عهده داشت.

شاد ادامه داد: اما به این دلیل که در بحث ارائه خدمات به زائران تنوع ایجاد شود فراخوانی داده شد تا دفاتر زیارتی مجاز حج و زیارت که توانایی اجرای این طرح را داشتند نیز به مشارکت بپردازند، که در حال حاضر ۵ شرکت در خراسان رضوی به عنوان شرکت‌های مجری این طرح در حال فعالیت هستند و بسته‌های پیشنهادی آن‌ها در سامانه حج و زیارت پس از تایید ناظران در اختیاز متقاضیان قرار می‌گیرد.  

وی تاکید کرد: زائران حتما از طریق دفاتر زیارتی تحت پوشش سازمان حج و زیارت برای خرید بسته‌های سفر به عتبات اقدام کنند تا در صورت ایجاد مشکل سازمان حج و زیارت با توجه به ضمانت نامه‌هایی که از این شرکت‌ها دریافت کرده است، بتواند پیگیری‌های لازم را داشته باشد.

وی اضافه کرد: این در صورتی است که تهیه بسته از شرکت‌های آزاد برای این نوع سفرها قابل پیگیری نیست و همچنان توصیه می‌شود متقاضیان سفر عتبات از شرکت‌های مجاز و تحت نظارت سازمان بسته‌های سفر خود را خریداری کنند.

شاد در خصوص آمار انصراف زائران خراسانی از سفر به عتبات به دلیل نوسانات ارز گفت: حدود ۴۰۰۰ خراسانی به دلیل نوسانات ارزی از سفر به عتبات عالیات انصراف داده‌اند.

وی در مورد سهمیه ۱۴۰۲ حج خراسان رضوی اظهار کرد: معمولا ۱۰ درصد سهمیه کل کشور در اختیار خراسان رضوی است، اما در حال حاضر هنوز سهمیه دقیق حج استان مشخص نشده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->