خانه در مشهد چند؟ + جدول (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین گزارش از وضعیت بازار رهن مسکن در تهران (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حجم مبنای ۳ نماد فرابورسی از فردا (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برداشته می‌شود رشد صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶ سال اخیر (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) امضای استاندارد ایران جهانی شد توصیه‌های جدید جهادکشاورزی به گندمکاران علت افزایش عجیب قیمت طلا چیست؟ (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه
سرخط خبرها

هزینه‌های اضافی از سبد معیشت کارگران حذف می‌شوند

  • کد خبر: ۱۴۷۵۰
  • ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
هزینه‌های اضافی از سبد معیشت کارگران حذف می‌شوند
عضو شورای عالی کار گفت: در جلسات کمیته دستمزد در تلاشیم تا هزینه‌هایی که در سبد معیشت خانوار‌های کارگری تاثیر ندارد را حذف کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا تاجیک عضو شورای عالی کار در خصوص وظایف کمیته مزد در تعیین نرخ دستمزد کارگران اظهار کرد: اولین و مهم‌ترین وظیفه کمیته مزد مشخص کردن سبد معیشت خانوار‌های کارگری طبق تبصره ۲ ماده ۴۱ است.


وی افزود: اعضایی که در جلسات کمیته دستمزد حضور دارند در ابتدا در تلاشند تا درآمد‌ها و هزینه‌های خانوار کارگری را در سال جاری بررسی کنند و در ادامه نسبت به تعیین نرخ دستمزد کارگران برای سال آینده اقدام کنند.


عضو شورای عالی کار بیان کرد: تعداد خانوار‌های کارگری طبق آخرین بررسی‌های سازمان ملی آمار ۳.۳ نفر است و اعضا کمیته دستمزد باید هزینه ماهانه کارگران را نسبت به درآمد آن‌ها بررسی کنند.


تاجیک ادامه داد: در بررسی هزینه‌های یک خانوار کارگری، حداقل هزینه‌ها را در نظر گرفته ایم یعنی فقط هزینه‌هایی که مورد نیاز افراد است نه کمتر و نه بیشتر.


وی تصریح کرد: به عنوان مثال از سوی دستگاه‌های مربوط به غذا و دارو، یک سبد غذایی برای کمیته دستمزد تعیین شده که هر فرد در طول روز به چه میزان غذا و خوراک نیاز دارد، این کمیته نیز بر اساس این معیار‌ها نسبت به بررسی سبد معیشتی اقدام می‌کند.


عضو شورای عالی کار ابراز کرد: در جلسات اخیر، نمایندگانی از وزارت صنعت و مرکز ملی آمار حضور داشتند و به اتفاق یکدیگر معیار‌های تعیین سبد معیشت کارگران را بررسی کردیم.


وی گفت: مرکز آمار به کمک وزارت صنعت، آمار‌های خوبی به دست آورد، اما مورد انتقاد اعضای کمیته دستمزد قرار گرفت به این دلیل که سهم کارخانجات و تولیدات بزرگ را رعایت نکرده و از تمام تولیدات میانگین گرفته بود.


تاجیک مطرح کرد: در سال‌های گذشته تاثیر تولیدات برخی صنایع را در سبد معیشت کارگران بررسی می‌کردیم، اما در جلسات اخیر که امسال برگزار شد، در تلاش بودیم تا این هزینه‌ها را حذف کنیم چرا که به عنوان مثال هزینه‌های تولید سیمان یا میلگرد تاثیری در سبد معیشت ندارد یعنی در تلاشیم تا معیار‌هایی که در سبد معیشت تاثیر ندارد را حذف کنیم.


وی اظهار کرد: بر اساس معیار‌هایی که در سال گذشته در دست داشتیم، هزینه هر خانوار کارگری طی یک ماه ۳ میلیون و ۷۵۹ هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شد، امسال نیز تاکنون معیار‌ها را بررسی کرده و در جلسات آینده، اعداد نهایی را اعلام خواهیم کرد.


عضو شورای عالی کار ادامه داد: پس از تعیین هزینه‌های سبد کارگری آن را با هزینه‌های سال گذشته مقایسه می‌کنیم، که با این مقایسه نرخ تورمی که طی یک سال در هزینه‌های خانوار کارگری به وجود آمده، به دست آید.


تاجیک بیان کرد: تورم کشوری ملاک سبد معیشت خانوار کارگری نیست بلکه تورمی که در این سبد نسبت به سال گذشته به وجود آمده را ملاک قرار می‌دهیم.


وی تصریح کرد: مسکن، پوشاک، اقلام خوراکی و غیر خوراکی (هزینه‌های پزشکی و آموزش و پرورش) جزو معیار‌هایی هستند که در سبد معیشت خانوار‌های کارگری لحاظ می‌شوند.

 

منبع: میزان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->