نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

سه‌امتیازی‌زن‌ها؛ بلای جان بسکتبالیست‌های آویژه

  • کد خبر: ۱۴۷۶۴۱
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
سه‌امتیازی‌زن‌ها؛ بلای جان بسکتبالیست‌های آویژه
نماینده مشهد در شب درخشش ستاره مشهدی صنایع هرمزگان، در لیگ‌برتر بسکتبال تن به شکست داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ هفته بیست‌ویکم و قبل پایانی دور اول لیگ‌برتر بسکتبال به پایان رسید و نماینده مشهد در یک بازی سخت خارج از خانه مقابل صنایع هرمزگان تن به شکست داد. شکستی که پیش از هر چیز متأثر از نمایش خیره‌کننده ستاره مشهدی تیم بندرعباس و اقدام‌های مرگ‌بار سه‌امتیازی در کوارتر چهارم بود. تیم بسکتبال آویژه صنعت پارسای مشهد این هفته با نتیجه ۷۹ بر ۷۲ بازی را به میزبانش واگذار کرد، اما این نتیجه در تعیین جایگاه و رتبه تیمی مشهدی‌ها در پایان مرحله نخست تغییری ایجاد نکرد.

۳ کوارتر معمولی، یک وقت غیرمعمولی

نماینده مشهد در کوارتر اول نمایشی پایاپا با میزبان داشت و در پایان دو تیم به تساوی شانزده‌شانزده رسیدند. اتفاقی که نوید یک بازی سخت را برای هر دو تیم می‌داد. با وجود این، شاگردان سرجان ایوانوویچ در کوارتر دوم نمایش بهتری نسبت به میزبان داشتند و ضمن برتری ۲۲ بر ۱۷ توانستند نیمه اول را با پیروزی ۳۸ بر ۳۳ به رختکن بروند. برد شیرینی که در کوارتر سوم هم تداوم داشت و این تایم با برتری ۲۳ بر ۲۰ به‌سود میزبان تمام شد، اما اختلاف دوامتیاز برتری برای نماینده مشهد باقی ماند. اما همه بازی در سه کوارتر یک‌طرف و نمایش کوارتر آخر یک‌طرف! وقتی که برای آویژه ۱۴ امتیاز داشت، اما برای میزبان ۲۳ امتیاز رؤیایی. ۲۳ امتیازی که بخش زیادی از آن مرهون اقدام‌های سه‌امتیازی موفق این تیم بود.

توپ‌خانه بندر علیه آویژه

شوتیست‌های بندری در کوارتر چهارم هرچه زدند، به سبد نشست. صنایع هرمزگان در این بازی و در آمار اقدام‌های دوامتیازی از آویژه پایین‌تر بود (۲۲ اقدام موفق آویژه و ۱۴ اقدام موفق صنایع هرمزگان). در اقدام‌های پنالتی یا آزاد هم همین‌طور؛ نوزده پرتاب موفق تیم مشهد و فقط هجده تا برای میزبان. با این همه، تنها مؤلفه‌ای که تفاوت‌ها را در این بازی به سود آویژه رقم زد، شوت‌های سه‌امتیازی شوتیست‌های بندری بود؛ جایی که احسان دلیرزهان و عماد سلمانی آتش‌بازی خودشان را آغاز کردند. صنایع هرمزگان در این بازی یازده اقدام سه‌امتیازی موفق داشت و در مقابل، آویژه فقط سه بار توانست پرتاب‌های سه‌امتیازی‌اش را به سبد بنشاند.

اژد‌های مشهدی، تیم مشهد را بلعید

احسان دلیرزهان، ستاره مشهدی صنایع هرمزگان، یک‌تنه تیم شهرش را شکست داد. او در این بازی ۱۹ امتیاز به‌دست آورد و ۹ ریباند را هم برداشت. آماری که او را در این زمینه بهترین بازیکن زمین کرد. البته دلیرزهان با کسب امتیاز ۲۶ شاخص عملکردی، فنی‌ترین بازیکن زمین هم معرفی شد. در سوی مقابل هم کورین هنری بهترین بازیکن آویژه بود. آمریکایی سیه‌چرده‌ای که هفده امتیاز گرفت، سه ریباند داشت و پنج پاس منجر به سبد را هم ارسال کرد. نوید خواجه‌زاده هم با کسب امتیاز ۲۳ شاخص عملکردی توانست فنی‌ترین بازیکن میدان برای آویژه مشهد باشد.

آویژه چشم‌انتظار حریف چهارم در دور دوم

با نتایج به‌دست‌آمده در هفته قبل پایانی دور رفت لیگ‌برتر بسکتبال، حالا تیم‌های آویژه صنعت مشهد، مس کرمان و نبوغ کرمان حضورشان در گروه دوم مرحله دوم قطعی است و از میان دو تیم نفت آبادان و مهرام یکی به این جمع اضافه می‌شود. طبق برنامه اعلام‌شده فدراسیون، در این مرحله تیم‌ها در سه گروه چهارتیمی با یکدیگر مصاف می‌کنند که تیم‌های اول تا چهارم، پنجم تا هشتم و نهم تا دوازدهم با هم در یک گروه قرار می‌گیرند. نفت‌آبادان تیم چهارم جدول و مهرام تیم پنجم است که در هفته پایانی جدالی حساس با یکدیگر دارند که برنده به جدول چهارتیم اول می‌رود و بازنده در گروه آویژه، مس و نبوغ قرار می‌گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->