حسینی: سوال از رئیس‌جمهور در دستور کار مجلس نیست

  • کد خبر: ۱۴۸۳۷۴
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
حسینی: سوال از رئیس‌جمهور در دستور کار مجلس نیست
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور احتمال طرح سوال از رئیس‌جمهور در مجلس را منتفی دانست.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد حسینی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت با اشاره به تعامل میان دولت و مجلس اظهار داشت: در هفته اخیر طرح استیضاح وزیر بهداشت را داشتیم که در ابتدا تعداد امضا‌های آن قابل‌توجه بود، اما با گفت‌وگویی که با نمایندگان انجام شد تعداد کاهش یافت و در نهایت استیضاح منتفی شد و وزیر هم توضیحاتی را در کمیسیون به نمایندگان ارائه کرد. همچنین سوالاتی از وزیر نفت و صمت در مجلس مطرح بود که در آن‌ها هم سوال‌کننده قانع شد و این بیانگر این است که اگر وزرا پاسخ قانع‌کننده‌ای بدهند نمایندگان هم می‌پذیرند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره اینکه امروز خبری در برخی روزنامه‌ها درباره اختلاف مجلس و دولت و طرح سوال از رئیس‌جمهور منتشر شده که هیچ مبنا و اساسی ندارد و باعث شگفتی است، عنوان کرد: از جمله برخی سایت‌ها و کانال‌های خبری و خبرگزاری‌ها که در ایام اغتشاشات فعال بودند و به نوعی آتش‌بیار معرکه بودند اکنون هم دنبال فتنه‌انگیزی جدیدی هستند تا اختلاف بین مجلس و دولت را دامن بزنند و تلقی شود که اختلاف وجود دارد در حالی که تعامل سازنده است.

حسینی تاکید کرد: خبر این بود که بحث سوال از رئیس‌جمهور در مجلس مطرح شده که براساس اصل ۸۸ قانون اساسی حداقل یک‌چهارم نمایندگان باید این تقاضا را داشته باشند. ما در سال گذشته یک مورد داشتیم و آن هم منتفی شده است و مورد دیگری نداشتیم. اینکه یک پایگاه خبری یا یک خبرگزاری بنویسد که احتمالا یکی از نمایندگان درصدد جمع‌آوری امضاء هستند - آن‌هم در آغاز دهه فجر - واقعاً جای تعجب دارد و حسن نیتی در این رفتار‌ها نمی‌بینیم امیدواریم که این رفتار‌ها را اصلاح کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->