معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاظمی‌قمی در دیدار با حکمتیار، اوضاع منطقه و افغانستان را بررسی کردند سرمربی افغانستان: فردا با تمام توان مقابل تاجیکستان بازی می‌کنیم پخش زنده بازی افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ویدئو | حقابه هیرمند به کجا رسید؟ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴
سرخط خبرها

سازمان ملل: یکی از بزرگترین بحران‌های انسانی جهان در افغانستان روی داده است

  • کد خبر: ۱۴۸۷۸۹
  • ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲
سازمان ملل: یکی از بزرگترین بحران‌های انسانی جهان در افغانستان روی داده است
نماینده جدید یونیسف در افغانستان اعلام کرد: مردم افغانستان یکی از بزرگترین بحران‌های انسانی در جهان را تجربه می‌کنند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ «فران اکیثا» نماینده جدید صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در افغانستان در نخستین پیام خود به عنوان رئیس دفتر یونیسف در افغانستان اعلام کرد: افغانستان با یکی از بزرگترین بحران‌های انسانی در جهانی روبرو است.

وی افزود: گروه‌های امداد رسان یونیسف به کار خود در افغانستان ادامه خواهند داد تا کودکان، مادران و مردم این کشور را تحت پوشش برنامه‌های خود قرار دهند.

قبل از این نیز اداره هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در افغانستان گفته بود ۲۸ میلیون نفر (از جمعیت حدود چهل میلیونی افغانستان) به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

براساس گزارش نهاد‌های کمک رسان بین‌المللی حدود هفتاد درصد مردم افغانستان امنیت غذایی ندارند و بیش از چهار میلیون زن و کودک در افغانستان از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند.

دفتر هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در این زمینه گفت: ۸۷۵ هزار کودک به سوءتغذیه شدید، دو میلیون و سیصد هزار کودک مبتلا به سوءتغذیه نسبتا حاد و هشتصد و چهل هزار زن باردار نیز به سوءتغذیه دچار هستند.

گفتنی است مقامات حکومت افغانستان وضعیت بحرانی فعلی در این کشور را ناشی از دو دهه اشغالگری می‌دانند.

چندی قبل سرپرست وزارت خارجه افغانستان گفت: کشور‌های اشغالگر در دو دهه حضور خود مردم افغانستان را با بمب و باروت می‌کشتند و اکنون می‌خواهند با گرسنگی بکشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->