رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

دبیرکل سازمان ملل: جهان با «چشمانی باز» به سمت «جنگی گسترده‌تر» پیش می‌رود

  • کد خبر: ۱۴۹۲۱۱
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
دبیرکل سازمان ملل: جهان با «چشمانی باز» به سمت «جنگی گسترده‌تر» پیش می‌رود
دبیرکل سازمان ملل ضمن بیان اینکه «احتمال صلح در اوکراین رو به زوال است»، هشدار داد که جامعه جهانی با «چشمانی بسته» به سوی یک "جنگ گسترده‌تر" حرکت نمی‌کند، بلکه «با چشمانی باز» به سمت آن پیشروی می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به نقل از راشا تودی، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد "فقدان چشم‌اندازی استراتژیک" که تصمیم‌گیرندگان سیاسی را از برداشتن اقداماتی در جهتی درست منع می‌کند، محکوم کرد و گفت: احتمال صلح در اوکراین رو به زوال است و درگیری‌های بیشتر و خونریزی در حال افزایش است.

گوترش استدلال کرد که سیاستمداران و کارآفرینان نسبت به ماندن در قدرت بیش‌ از اندازه "غیرمنطقی" رفتار می‌کنند و این طرز تفکر نه تنها به شدت "غیرمسئولانه" بلکه "غیراخلاقی" است.

دبیرکل سازمان ملل فرسایش و تحلیل قوانین بین‌المللی و نظم مبتنی بر اصول سازمان ملل را به باد انتقاد گرفت و اظهار کرد: اگر هر کشوری وظیفه خود را براساس منشور سازمان ملل انجام دهد، مسئله صلح تضمین خواهد شد. از اعضای سازمان ملل می‌خواهیم رویکرد ما را نسبت به صلح از طریق تعهد مجدد به منشور سازمان ملل محقق کنند و حقوق بشر و شرافت را در اولویت اول قرار دهند.

وی تصریح کرد: ما باید بیدار شویم. سال ۲۰۲۳ بشر را در جبهه‌ای از چالش‌ها قرار داده که با سایر چالش‌های زندگی‌مان فرق می‌کند.

آنتونیو گوترش همچنین به "ساعت آخرالزمان" اشاره کرد و گفت که دانشمندان عقربه این ساعت نمادین را ۹۰ ثانیه به سمت نیمه‌شب نزدیک‌تر کرده‌اند؛ اقدامی که بیانگر "نابودی احتمالی بشریت" است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: احتمال توافق صلح برای اوکراین رو به زوال است و این درحالیست که خطرات بیشتر در حال رشد و افزایش است. همچنین درگیری‌ها در کشورهای دیگر ادامه دارد و حدود ۲ میلیارد نفر را تحت تاثیر قرار داده است. درخصوص مسئله فلسطین و اسرائیل، روز به روز از "راهکار دو کشوری" دورتر می‌شویم. در افغانستان حقوق زنان و دختران  پایمال می‌شود و فعالیت‌های تروریستی کشنده ادامه می‌یابد. از طرفی، امنیت در منطقه ساحل واقع در شمال آفریقا در حال بدتر شدن است. در میانمار با موج جدیدی از خشونت و سرکوب مواجه هستیم و در هائیتی گروه‌های شورشی کل کشور را گروگان گرفته‌اند.

این اظهارات گوترش پس از آن بیان شد که در بحبوحه درگیری میان مسکو و کی‌یف، ایالات متحده آمریکا و متحدانش متعهد شدند تا چندین تانک مدرن غربی را به اوکراین بفرستند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->