برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد دبیرخانه شهرهای زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس ایجاد شد اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد رونمایی از پوستر اولین رویداد هفته خلاقیت و نوآوری شهری | اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد در هفته خلاقیت فرجام کلنل میهن پرست؛ روایت شش ماه آرمانگرایی نویافته های باستان شناسی «کشف رود» مشهد رونمایی شد شهروند خبرنگار| شهریه مدارس غیردولتی و دغدغه والدین در مشهد مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد برای نخستین بار در کشور ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌‎های زودبازده مشهد اختصاص داده شد | سهم هر محله ۱۵ میلیارد تومان سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: گسترش ورزش در مناطق کم‌برخوردار این شهر الگویی مناسب برای کشور است کوره‌پزخانه‌ها در مشهد احیا می‌شود تاکید استاندار خراسان رضوی بر فراهم شدن زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و زیارت امداد اورژانسی به آثار میراثی | رئیس کمیسیون اصل‌۹۰: با احضار وزیر میراث‌فرهنگی، متخلفان تخریب سنگ‌نگاره‌های تاریخی دیزدر را به دستگاه قضایی معرفی می‌کنیم ترافیک صبحگاهی مشهد سنگین و پرحجم است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: پاسخ پاسداران به رژیم صهیونیستی، دل هر ایرانی که دل در گرو استقلال کشور دارد را شاد کرد تقاطع غیرهمسطح شاهنامه، گامی مؤثر در جهت توسعه منطقه منفصل توس مدیریت آلودگی هوا با توسعه زیر ساخت های مراکز معاینه فنی شهرداری مشهد پروژه های گره‌گشا در اولویت مدیریت شهری | رضایت مردمی از پروژه تازه افتتاح شده پل دهرود مشهد + فیلم بازار شیرخشک دوباره بحرانی می‌شود؟ | بدهی بیمه به داروخانه‌ها، بازار شیرخشک را تحت تاثیر قرار می‌دهد استاندار خراسان رضوی از افزایش یک متری سرانه فضای آموزشی در مشهد خبرداد + فیلم
سرخط خبرها

فرماندار مشهد: طرح‌های زودبازده حاشیه شهر رضایت مردم را جلب کرده است

  • کد خبر: ۱۴۹۳۳۰
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۲
فرماندار مشهد: طرح‌های زودبازده حاشیه شهر رضایت مردم را جلب کرده است
فرماندار مشهد گفت: ارزیابی ما از طرح‌های زودبازده حاشیه شهر این است که هم توانسته رضایت مردم را جلب کند و هم در راستای طرح تحول حاشیه شهر کارآمد باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن داوری امروز ۱۸ بهمن ماه در جلسه پیگیری مصوبات محله مهرگان که در شهرک مهرگان برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۱۳۴۲ به دنبال اقدامات متعددی که جریان‌های مختلف اتقلابی انجام دادند، مردی بزرگ و با نگاهی ژرف و برنامه‌ای تنظیم شده برای ایجاد یک حکومت دینی قیام کرد که همه ابرقدرت‌ها و دینا مبهوت شدند. این مرد به دلیل خلوص و تفکری که داشت، علیرغم اینکه دنیا در مقابل وی قرار گرفته بودند، تمام دنیا را با خود همراه کرد. 

وی افزود: این رمز از حکومت علی ابن ابی طالب(ع) تاسی گرفته بود. امام علی(ع) یکی از ظرفیت‌های حاکمیت اسلامی را به میدان آوردن مردم می‌دادنستند. امام(ره) نیز با این مبنا که مردم باید حکومت خود را مدیریت کنند به میدان آمد. چون این رویکرد الهی بود خدا نیز به او توفیق داد و چون برنامه داشت، برای حکومت برنامه‌ریزی و مدل جدیدی از نوع دینی طراحی کرده بود، این انقلاب روز به روز باعظمت‌تر دیده شد و امروز انقلاب اسلامی را در اوج می‌بینیم.

داوری ادامه داد: نشانه و شاخص این در اوج بودن این است که ابرقدرت‌های دنیا، ۵ کشوری که حق وتو دارند و کشورهایی که امروز در دنیا سایر کشورها را مستعمره خود قرار دادند، در مقابل جمهوری اسلامی ایستادند و گفتند یا با ما مذاکره کنید و آنچه می‌گوییم اجرا کنید یا بقیه دنیا را در مقابل شما قرار می‌دهیم. این نشانه قدرت است. این قدرت را باید تقویت کنیم و سازوکار تقویت نیز این است که با مردم گفت‌وگو کنیم تا مردم بدانند نوکرهای آن‌ها نوکری می‌کنند، نه مدیریت و ریاست. مردم ببینند خادمی که گذاشته‌اند تلاش می‌کنند تا مشکل را برطرف کنند.

فرماندار مشهد گفت: ما یکی از اولویت‌های خود را رسیدگی به مشکلات مردم قرار دادیم و با ۳ روش این کار را انجام می‌دهیم. روش اول این بود که شبکه‌ای ایجاد کردیم و مدیریت آن را نیز برعهده مساجد قرار دادیم تا مشکلات محله را احصا و اولویت‌بندی کنند. ما در فرمانداری این مشکلات را با مدیران در میان می‌گذاریم. بعد از شناسایی مشکل، رفع آن را بررسی کرده و قول می‌دهند تا در یک بازه زمانی آن را حل کنند. ما افرادی را از همان محل به عنوان ناظر مصوبات اعلام می‌کنیم، در مسجد مستقر می‌شویم و بعد به هر دستگاهی وظیفه داده می‌شود تا اقدامات خود را گزارش دهند.

وی اضافه کرد: روش دوم این است که با مدیران در مساجد حضور پیدا می‌کنیم. مردم مشکلات خود را مطرح کرده و مدیران پاسخ می‌دهند. در روش سوم دوشنبه‌ها صبح از ساعت ۸ تا ۱۲ در فرمانداری با معاونان و برخی ادارات حضور داریم، مردم به فرمانداری مراجعه کرده و مشکلات خود را بیان می‌کنند و ما نیز پیگیری می‌کنیم. افرادی از بین مردم اعلام آمادگی کردند تا به صورت رایگان کمک کرده و این مصوبات را ثبت و رصد کنند. این کارها برای این انجام شده که مردم نگویند فرماندار یا مسئول حرفی زد و رفت. مردم بهترین ناظران بر عملکرد ما خواهند بود.

داوری با بیان اینکه در خصوص شهرک مهرگان در ۳۱ خرداد جلسه‌ای در فرمانداری برگزار شد و مسائل شناسایی شده را اولویت‌بندی کردیم، عنوان کرد: ۷ مسئله را در دستور کار قرار دادیم. یک مسئله انجام نشده بود که امروز مشکلات آن برطرف شد، سایر مسائل نیز یا حل شده و یا در حال انجام بود. در خصوص طرح هندسی ورودی جاده کلات به شهرک مهرگان نیز قبلا مصوبه داشتیم که در این جلسه مقرر شد تا پایان سال تابلو نصب شود و ورودی را اصلاح کنند. در مورد مشکل دیگر مردم که فاضلاب بود، طرح شروع و در این ماه پیمانکار مشخص خواهد شد. همچنین شهردار منطقه ۳ روش جمع‌آوری زباله را از ابتدای ماه فعال کردند، نواقص جزئی دارد که برطرف خواهد شد.

فرماندار مشهد اضافه کرد: مردم درخواست‌های دیگری از جمله روشنایی داشتند که قول داده شد تا یک هفته آینده انجام شود. همچنین مقرر شد شهرداری منطقه مشکل سگ‌های ولگرد را نیز پیگیری کنند. مشکل مدارس و درمانگاه را نیز در دستور کار خود قرار دادیم. تعدادی از مسائل نیز جمع‌آوری شد تا اولویت‌بندی کرده و حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های زودبازده حاشیه شهر با توجه به اینکه با هماهنگی خود مردم است و اولویت را خود مردم ایجاد می‌کنند، رضایتمندی خوبی ایجاد کرده است، تصریح کرد: ارزیابی ما از طرح‌های زودبازده این است که هم توانسته رضایت مردم را جلب کند و هم در راستای طرح تحول حاشیه شهر کارآمد باشد. باید مسئله‌شناسی کنیم، این طرح‌ها در راستای این مسائل باشد و همه دستگاه‌ها پای کار بیایند، در نتیجه می‌توانیم این حوزه را تقویت، مسائل مردم را حل و رضایتمندی ایجاد کنیم.

همچنین در این جلسه اعلام شد که یک دبیرستان ۱۲ کلاسه ساخته شده و دانش‌آموزان از شنبه در این مدرسه مستقر می‌شوند. ۸ میدان چمن مصنوعی نیز برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده که یک میدان در شهرک مهرگان است و در مدرسه شهید شهریاری خواهد بود. این میادین تا اردیبهشت ماه افتتاح می‌شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->