شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد
سرخط خبرها

رشد ۵۷ درصدی پروژه‌های شهرداری مشهد در حاشیه شهر

  • کد خبر: ۱۴۹۶۷۹
  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۴
رشد ۵۷ درصدی پروژه‌های شهرداری مشهد در حاشیه شهر
فرماندار مشهد در مراسم بهره برداری از فاز اول پروژه مسیر مصلی شرقی گفت: دستگاه اجرایی را مکلف کردیم که ٣٠ درصد بودجه‌شان را در حاشیه شهر هزینه کنند. تا الان ۵٣ درصد پروژه ها اجرایی شده است. شهرداری مشهد ۶٩ پروژه را با مبلغ بیش از ٣٧٠٠ میلیارد تومان در دستور کار دارد که این پروژه‌ها تاکنون۵٧ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن داوری در مراسم بهره‌برداری از فاز اول پروژه مسیر مصلی شرقی اظهار کرد: استاندار هر روز با ترمزی بر نقص‌ها سعی بر رفع مشکلات و خدمت رسانی بهتر به مردم می‌شوند. این شهر، شهر امام رضا و قطعه ای از بهشت است.همه دنیا نگاهشان به این شهر است.اما متاسفانه یک نقض در این شهر وجود دارد که دغدغه همه مسئولان، مدیران ارشدکشور، نخبگان، مدیران استانی و مردم را در پی دارد که آن هم حاشیه شهر است حالا به هر دلیلی که ایجاد شده است . 

وی افزود: از اولین روزهایی که در خدمت استاندار بودم حاشیه شهر  دغدغه ایشان بود، لذا تصمیم گرفتیم ستاد بازآفرینی شهرستان را با کمیته‌هایی ایجاد کنیم. طرحی را ایجاد و ارائه کردیم و سرانجام در ٨ مرداد این طرح که شامل ٢٠۴ پروژه بود به تصویب رسید. سپس بلافاصله تفاهم نامه‌های با سازمان‌های مربوطه منعقد کردیم.

داوری ضمن اشاره به اینکه حاشیه شهر مشهد به ٨ پهنه و ۵٠ محله تقسیم  و ٢٠۴  پروژه را در چهار حوزه تعریف کردیم، گفت: این چهار حوزه شامل ستاد بازآفرینی،دستگاه اجرایی، شهرداری و نهادهای عمونی، مردمی و خیرین است که اجرای ٧٠ پروژه حدود ٢٣ درصد پروژه‌ها با ستاد باز آفرینی، ۵١ پروژه با  دستگاه اجرایی که ١۶.۵ درصد پروژه ها را شامل می‌شود و شهرداری مشهد با ۶٩ پروژه حدود ۵٣ درصد پروژه ها  با ٣ هزار و ٧٠٠ میلیارد تومان را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: همچنین نهادهای عمومی، مردمی و خیرین با ۵۵١ میلیارد تومان ٧.۶٩ درصد از پروژه ها را به عهده خواهند گرفت. این پروژه ها در مدت یکسال مبلغ ٧ هزار میلیارد تومان را در بر خواهد داشت که انشالله اجرایی خواهد شد.روند پیشرفت این پروژه ها به صورت مداوم رصد خواهد شد.

داوری اضافه کرد: در ستاد بازآفرینی ۵٣ درصد پروژه ها رشد پیدا کرده است، حوزه که ما در آن عفب افتادیم مریثبوط به پروژه‌های محل زمین زکریا است که ٢٠ سال است درگیر  آن  بودیم که به همت همکاران و  مسئولان بعد از ٢٠ سال مشکلات آن حل شد اما کمی نیاز به عنایت و دستورات وزیر داریم تا مشکلات کاملا رفع شود.

فرماندار مشهد ادامه داد: در تخصیص بودجه در ستاد بازآفرینی تاخیرات افتاد که با عنایت وزیر این مشکل نیز برطرف خواهد شد . همچنین ٣٠ درصد بودجه دستگاه اجرایی را مکلف کردیم که در حاشیه شهر اجرایی شود که تا الان ۵٣ درصد پروژه ها اجرایی شد. شهرداری مشهد ۶٩ پروژه را با مبلغ بیش از ٣٧٠٠ میلیارد تومان در دستور کار دارد که تاکنون۵٧ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. تا این لحظه از تعهدات شهرداری ٢ هزارو  ٢٠٧ میلیارد تومان اجرایی شده و ٢۴٩ میلیارد تومان در حال اجراست اما همچنان ١٢٧ میلیارد تومان باید جاگذاری شود. پروژه‌ای شهرداری در شش حوزه تعریف شده  و یکی از این پروژه امروز افتتاح شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->