نظر مخاطبان فیلم «آن‌ها مرا دوست داشتند» در پردیس سینمایی هویزه مشهد + فیلم

  • کد خبر: ۱۵۰۰۰۸
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶
نظر مخاطبان فیلم «آن‌ها مرا دوست داشتند» در پردیس سینمایی هویزه مشهد + فیلم
هفتمین روز از بیستمین جشنواره فیلم فجر مشهد، عصر امروز با نمایش فیلم «آن‌ها مرا دوست داشتند» در پردیس سینمایی هویزه مشهد آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز، هفتمین روز از بیستمین جشنواره فیلم فجر مشهد، امروز ۲۳ بهمن ماه در حالی آغاز شد که شب گذشته، منتخبان جشنواره فجر معرفی شده بودند و سیمرغ‌های جشنواره بر شانه منتخبان نشسته بود. اما با وجود این، هنوز هم علاقمندان به سینما این انگیزه را داشتند که مابقی فیلم‌های جشنواره را ببینند.

اما نمایش امروز فیلم‌های جشنواره در مشهد، از ساعت ۱۵ و در پردیس سینمایی هویزه با فیلم «آن‌ها مرا دوست داشتند» آغاز شد. پنجمین تجربه سینمایی «محمدرضا رحمانی» به عنوان کارگردان که فیلمی در ژانر اجتماعی است و تلاش کرده چالشی جدید را دنبال کند. ضمن این که امیر جعفری، امیرحسین آرمان، لیلا بلوکات، نسیم ادبی، شهرام قائدی، هادی تسلیمی، نفس عزیزی و مهسا اسماعیلی در این فیلم نقش آفرینی می‌کنند.

فقط قصه آن کشدار شده بود

یکی از مخاطبان اعتقاد دارد که این فیلم در اصل یک فیلم کوتاه است که حداکثر در ۳۰ دقیقه می‌شد آن را جمع کرد. اما کارگردان این فیلم را کشدار کرده است و در حد یک فیلم بلند رسانده است.

مخاطب دیگری از ریتم بسیار کند و خسته کننده فیلم می‌گوید و می‌افزاید: با وجود این که نویسنده می‌توانست قصه فیلم را به گونه‌ای تنظیم کند که فیلم به اندازه یک فیلم بلند کشش داشته باشد، اما قصه را برای یک فیلم کوتاه نوشته بود و در کارگردانی هم قصه به گونه‌ای بدون ضابطه کشدار شده بود.

مخاطب دیگری می‌گوید: نمی‌توانم واژه مناسبی برای فیلم پیدا کنم که قابل انتشار باشد. همین اندازه می‌گویم که فیلم خوبی نبود و به اندازه‌ای بد بود که از نیمه فیلم، از سالن سینما خارج شدم. هیچ جاذبه‌ای برای مخاطب برای ماندن در سالن سینما وجود نداشت.

قصه فیلم مشخص نبود

مخاطب دیگری از ضعف در فیلمنامه گلایه دارد و می‌گوید: اصلا قصه فیلم مشخص نبود و واقعا متوجه نمی‌شوم کارگردان به چه منظور این فیلم را ساخته است. پرداختن به یک موضوع اجتماعی، ضوابط خاصی را می‌طلبد که مطالعه درباره سوژه و پردازش سوژه توسط نویسنده، از حداقل‌های آن است. در حالی که چنین چیزی در این فیلم دیده نمی‌شد.

مخاطب دیگری می‌گوید: اگر چنین فیلمی تجربه نخست یک کارگردان باشد، شاید کمتر بتوان از آن انتقاد کرد. هر چند کارگردان‌های فیلم اولی هم اگر بخواهند در جریان سینما باقی بمانند، باید از همان فیلم اول خود بتوانند تاثیرگذار ظاهر شوند. اما این فیلم متاسفانه چندمین تجربه سینمایی کارگردان بود و اصلا انتظار نمی‌رفت چنین فیلمی توسط هیات انتخاب جشنواره پذیرفته شود.

برخی از تصاویر و قاب بندی‌های فیلم خوب بود

مخاطب دیگری اعتقاد دارد که فیلم آنقدر‌ها هم بد نبود. برخی از ویژگی‌های بصری و قاب بندی‌های فیلم خوب بود. اما مشکل فیلمنامه در آن وجود داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->