سرخط خبرها

انتشار جدید «قصه‌های مجید» هوشنگ مرادی کرمانی

  • کد خبر: ۱۵۰۱۲۸
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
انتشار جدید «قصه‌های مجید» هوشنگ مرادی کرمانی
کتاب «قصه‌های مجید» نوشته هوشنگ مرادی کرمانی به چاپ سی و هشتم رسید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کتاب «قصه‌های مجید» نوشته هوشنگ مرادی کرمانی به‌تازگی توسط انتشارات معین به چاپ سی و هشتم رسیده است.

«قصه‌های مجید» ابتدا یک مجموعه ۵ جلدی بود که بعد‌ها در قالب یک‌مجلد منتشر شد. اولین‌جلد این مجموعه سال ۵۸ منتشر شد. داستان‌های شخصیت مجید، به‌واسطه اقتباس تلویزیونی و سریالی که کیومرث پوراحمد براساس آن ساخت، در ایران شناخته می‌شوند. «قصه‌های مجید» موفق شد عناوین کتاب برگزیده شورای کتاب کودک، کتاب برگزیده سال ۱۳۶۴، کتاب برگزیده مجله‌های سروش نوجوان و مجله کیهان بچه‌ها و کتاب برگزیده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را برای نویسنده‌اش به ارمغان بیاورد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«آری، در این دنیای بزرگ همهٔ مردم زحمت می‌کشند و کارشان به حال جامعه مفید می‌باشد. دکتر‌ها مریض‌ها را معالجه می‌نمایند و مهندس‌ها نقشهٔ ساختمان می‌کشند و معلم‌ها بچه‌های مردم را باسواد می‌سازند که در آتیه کور و بی سواد بار نیایند. سربازان در جنگ‌ها شرکت می‌نمایند و نمی‌گذارند دشمنان بی مروت و از خدا بی خبر دستشان به مال و ناموس و وطن عزیز ما دراز شود. پاسبان‌ها شب‌ها بی خوابی می‌کشند و دزد‌ها را می‌گیرند و به زندان می‌برند. همین طور بقال و عطار و کفاش و نجار و آهنگر برای این مردم خدمت می‌کنند. بیشتر ما دانش آموزان که در سر کلاس‌ها می‌باشیم پدر و مادرمان انتظار دارند که دکتر و مهندس بشویم و در جامعه آبرومند بشویم. اگر درس را از میان کار رها کردیم و پول پدر مادرمان نرسید که به کلاس بالاتر برویم و یا تنبل بازی در بیاریم کاسب می‌شویم. کاسبی هم خوب است. جامعه به کاسب احتیاج دارد. کارگر هم مخصوصاً زحمت می‌کشد. پدران ما اکثرشان کاسب یا کارگر می‌باشند و خیلی هم افتخار می‌نمایند. پس نمی‌توانیم بگوییم که چه کسی بیشتر به مردم خدمت می‌کند.»

چاپ سی وهشتم این کتاب با ۶۸۰ صفحه با جلد گالینگور عرضه شده است.

منبع: برنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->