میزان تلفات رانندگی در ۹ ماهه امسال افزایش یافت (۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۵۰۵۵۳
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳
میزان تلفات رانندگی در ۹ ماهه امسال افزایش یافت (۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۱)
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آمار‌ها نشان‌دهنده افزایش میزان تلفات رانندگی در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، «شهریار افندی زاده» امروز در نخستین رویداد «مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۱» که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، با بیان اینکه در کمیسیون ایمنی راه‌ها برای کاهش تلفات در همه مدل‌های حمل و نقل اقدام جدی انجام می‌شود، افزود: برای سفر‌های نوروزی به‌منظور پیشگیری از تلفات برنامه ریزی لازم انجام خواهد گرفت.

وی از تشکیل هفت کارگروه مدیریت بحران در وزارت راه و شهرسازی برای کاهش مخاطرات ناشی از حوادث خبر داد و گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای مخاطرات جاده‌ای، سازمان بنادر و دریانوردی برای حوادث دریایی و سواحل، سازمان هواپیمایی کشور برای مخاطرات هوایی، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برای حوادث ریلی، سازمان هواشناسی برای بلایای جوی و طوفان ها، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برای مخاطرات زلزله و لغزش‌های لایه‌های زمین، ابینه و ساختمان ماموریت یافته‌اند که البته برای هیچکدام ردیف بودجه‌ای وجود ندارد.

افندی زاده ادامه‌داد: راه و شهرسازی یک وزارتخانه تخصصی است و باید ابزار پیشگیری حوادث حمل و نقلی و مسکن و شهرسازی را داشته باشد که به همین منظور باید اقداماتی انجام شود.

وی با بیان اینکه نیازمند ساختاری برای کاهش مخاطرات طبیعی در حمل و نقل و مسکن و شهرسازی هستیم، اظهار داشت: باید ردیف بودجه به این امر اختصاص یابد.

معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی در ادامه به موضوع مسکن اشاره کرد و بیان‌داشت: در موضوع مسکن مقرر شده تا سیاستگذاری و برنامه‌ریزی برای اجرای چهار میلیون مسکن در دولت سیزدهم توسط وزرات راه و شهرسازی انجام شود که در این خصوص در وزارتخانه برنامه‌ریزی مناسبی انجام شده است.

افندی زاده با تاکید بر اینکه برای ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن برنامه‌ریزی انجام شده است، خاطرنشان‌کرد: در این طرح بخشی از مسکن با نوسازی در بافت‌های فرسوده، بخشی با واگذاری زمین و فراهم کردن منابع و تسهیلات مالی برای سازندگان و مردم و بخشی نیز از طریق ایجاد شهرک‌ها احداث شود.

وی بر تحلیل تخریب‌های واحد‌های مسکونی ناشی از زلزله برای درس‌آموزی از آن‌ها و عدم تکرار اشتباهات گذشته تاکید کرد و گفت: تجربه از زلزله‌های رخ داده فقط نباید به جهت امداد باشد، بلکه باید از نظر کاهش آسیب‌ها، آموزش، کنترل و نظارت انجام شود که تحت عنوان پیشگیری شناخته می‌شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->