اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند نبود کارگر ماهر دلیل افزایش حوادث ناشی از کار کاهش دلار حباب سکه را کوچک کرد + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ «طرح ساماندهی کارکنان» قبل پایان کار مجلس یازدهم تمام شود رهن و اجاره در منطقه آپارتمان‌نشین مشهد چقدر است؟ + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: پیشنهادی برای افزایش حق مسکن کارگران نداریم کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی شارژ می‌شود آخرین تغییرات درباره زمان واریز یارانه معیشتی (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو دربازار امروز | ۲۰۷ دوباره میلیاردی شد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تعرفه معاینه فنی خودرو گران می‌شود؟ کشف بیش از یک تن نان خشک درمشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش‌های امسال، ۲۵ میلیمتر بیش‌تر از پارسال | شناسایی ۳۸۹ انشعاب غیرمجاز آب در باغ ویلا‌های اطراف مشهد پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت واقعی مسکن چقدر است؟ | مسکن در ۱۲ سال اخیر ۴۰ برابر رشد قیمت داشته است!
سرخط خبرها

۱۳ هزار نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان رضوی شاغل هستند

  • کد خبر: ۱۵۱۵۸۱
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
۱۳ هزار نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان رضوی شاغل هستند
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: در استان چیزی حدود ۱۳ هزار نفر مقرری بیکاری می‌گیرند که بخشی از آن‌ها شاغل هستند، بنابراین باید از سیستم‌های هوشمند برای شناسایی اشتغال پنهان استفاده شود. امروز عصر فناوری است و باید از زیرساخت‌های فناوری به خوبی بهره برداری کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدامین بابایی امروز، سوم اسفند ماه، در برنامه همایش و تحکیم وحدت رویه در حوزه روابط کار که در هتل مرآت مشهد برگزار شد، با اشاره به افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۱ و تعیین حقوق کارگران برای سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: افزایش حقوق و دستمزد که اکنون بحث آن مطرح است در واحد‌های بزرگ مشکلی به وجود نمی‌آورد بلکه بیشترین مشکل در واحد‌های کوچک و اکثرا در واحد‌های صنفی است.

وی با اشاره به دعاوی کارگری افزود: به جای اینکه در استان سالانه ۱۵ هزار پرونده در مراجع رسیدگی شود باید نوع سیاست‌گذاری به سمت آموزش سوق داده شود تا جلوی شکایت‌ها گرفته شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به شکایت‌های مربوط به ماده ۱۴۸ قانون کار اظهار کرد: در این زمینه عناوین شغلی با لیست بیمه مطابقت ندارد و ۱۰ تا ۲۰ درصد شکایت‌ها در این خصوص است.

بابابی با اشاره به پرداخت مقرری بیکاری در خراسان رضوی تصریح کرد: در استان چیزی حدود ۱۳ هزار نفر مقرری بیکاری می‌گیرند که بخشی از آن‌ها شاغل هستند، بنابراین باید از سیستم‌های هوشمند برای شناسایی اشتغال پنهان استفاده شود. امروز عصر فناوری است و باید از زیرساخت‌های فناوری به خوبی بهره برداری کنیم.

وی درباره قردادکار برای مشاغل جدید گفت: مشاعل جدید فرایند‌ها و شرایطی دارند که در قردادکار معمول وجود ندارد. شرکت‌های دانش بنیان در حال طراحی چندین مدل از قردادکار برای کار پاره وقت، حجمی و... هستند که کمک بزرگی به حوزه روابط کار می‌کند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به بازدید از کارگاه‌ها بیان کرد: برای کارکاه‌های بالای ۲۵ نفر باید بازرسی صورت گیرد، اما به تعداد کافی بازرس کار در استان نداریم. با توجه به اینکه به ازای هر ۱۰ هزار واحد باید یک بازرس کار وجود داشته باشد، بنابراین باید در استان حداقل ۱۰۰ بازرس کار فعال باشند، اما اکنون تعداد بازرسان کار در خراسان رضوی ۴۲ نفر است. در حال حاضر یک میلیون بیمه شده اصلی در استان داریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->