آمریکا چهار نهاد چینی و بلاروسی را به اتهام همکاری با پاکستان تحریم کرد امیرعبدالهیان: توسعه دامنه جنگ و تنش به نفع هیچ طرفی در منطقه نیست وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است مقام سابق رژیم صهیونیستی: بازدارندگی اسرائیل فروپاشیده است حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غرب و جنوب رفح چندین شهید و مجروح برجا گذاشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) انفجار مهیب در پایگاه نظامی در شمال استان بابل عراق + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکوم کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» اسرائیل + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون دبیرکل حزب الله: از رویارویی با اسرائیل دست نخواهیم کشید کنایه همراه امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم ابراز نگرانی عراق از حمله به برخی مواضع در اصفهان حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری پاسخ منفی انگلیس به «نتانیاهو» درباره سپاه خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ + فیلم واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه + فیلم ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع اسرائیل (۳۱ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

باکو آتش‌بس با ارمنستان را نقض کرد

  • کد خبر: ۱۵۱۶۴۸
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲
باکو آتش‌بس با ارمنستان را نقض کرد
منابع رسانه‌ای از نقض آتش بس توسط ارتش جمهوری آذربایجان در نقاط مرزی با ارمنستان خبر دادند.

به گزارش شهرآرانیوز، وزارت دفاع ارمنستان ادعای باکو مبنی بر نقض آتش بس در نواحی مرزی را بشدت رد کرد.

به گزارش خبرگزاری «آرکا» وزارت دفاع ارمنستان روز چهارشنبه گزارش‌های باکو مبنی بر اینکه نیروهای ارمنستان آتش‌بس را در بخش‌های شمال شرقی و غربی مرز نقض کرده‌اند، تکذیب کرد.

خبرگزاری «آرمنا پرس» نیز به نقل از وزارت دفاع ارمنستان گزارش کرد که ارتش جمهوری آذربایجان روز سه‌شنبه با شلیک سلاح‌های سبک در جهت شمال و شرق خط تماس آتش‌بس در قره باغ کوهستانی آتش بس  را نقض کرده است.

این وزارتخانه افزود که فرماندهی نیروهای حافظ صلح روسیه در مورد این حادثه مطلع شده و وضعیت اینک در نقاط مرزی با ثبات است.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان با وجود آتش‌بس، کماکان درگیری دارند و در دو ماهه گذشته، معترضان جمهوری آذربایجانی با در دست داشتن پلاکاردها و پرچم‌ها، کریدور لاچین را مسدود کرده‌اند. آن‌ها  دسترسی به قره‌باغ کوهستانی را مسدود و غذا، دارو و تدارکات را برای ۱۲۰۰۰۰ ساکن ارمنستانی آن قطع کرده‌اند.

نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان پنجشنبه (۱۶ فوریه) در یک نشست خبری گفت ایروان پیش‌نویس پیشنهادی برای حل‌وفصل صلح‌آمیز در خصوص مناقشه درباره منطقه قره‌باغ کوهستانی را برای باکو فرستاده است. پیش‌تر وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور آماده تنظیم مذاکرات میان وزارت‌ خارجه‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان در خصوص توافق صلح است. از سوی دیگر وزارت خارجه روسیه خبر داد که وزیر خارجه روسیه و همتای جمهوری آذربایجانی خود سه‌شنبه درباره اوضاع گذرگاه لاچین رایزنی کردند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->