عمان: ایران می‌تواند نقش موثری در ایجاد آتش‌بس در غزه ایفا کند ​​​​​​​بورل: اتحادیه اروپا بر سر تحریم شهرک‌نشینان افراطی صهیونیست به توافق رسید وزیران صهیونیست تهدید به ترک کابینه نتانیاهو کردند صحت انتخابات مجلس در تمامی حوزه‌ها تایید شد دریادار تنگسیری: گذشت زمانی که آمریکا و انگلیس بتوانند نفت این ملت را بدزدند آمریکا، خواستار توضیح اسرائیل درباره اسارت خبرنگار الجزیره شد آمریکا به پیروزی پوتین در انتخابات روسیه واکنش نشان داد تماس تلفنی بایدن و نتانیاهو در میانه تنش‌ها در مورد غزه سازمان ملل: قحطی قریب الوقوع در شمال غزه بحرانی بی‌سابقه است حمله‌های هوایی شدید آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نماینده منتخب مسجدسلیمان در مجلس تغییر کرد + فیلم گوترش: گزارش‌ها درباره ناامنی غذا در غزه تکان دهنده است شهادت مدیر عملیات پلیس نوار غزه پس از هلاکت یک صهیونیست مجلس شهرداری‌ها را مکلف به صدور مجوز حفاری فیبر نوری در معابر کرد آیا مرگ چارلز سوم، پادشاه انگلستان صحت دارد؟ + بیانیه کاخ باکینگهام معاون وزیر کشور: ۲۷ شهرستان در ایام انتخابات ظرفیت بروز ناآرامی را داشت | داعش هم انتخابات را هدف گرفت مرحله دوم انتخابات مجلس ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود نخستین اظهار نظر انتخاباتی ترامپ درباره ایران تایید صحت انتخابات مجلس در ۱۸۹ حوزه انتخابیه دیگر (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) رئیس‌جمهور: سوداگری در حوزه غذا پذیرفتنی نیست | کسانی که با جان مردم بازی می‌کنند، به قانون سپرده شوند فرماندار مشهد: دغدغه مسئولان پابرجا ماندن سرمایه اجتماعی است طالبان: مواضع مرزی پاکستان را زیر آتش گرفتیم + فیلم
سرخط خبرها

جمهوری آذربایجان به ارمنستان حمله خواهد کرد؟

  • کد خبر: ۱۵۵۹۸۵
  • ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۹
  • ۱
جمهوری آذربایجان به ارمنستان حمله خواهد کرد؟
برخی منابع خبری مدعی شدند که ارتش جمهوری آذربایجان با انجام تحرکاتی قصد حمله مجدد را به ارمنستان دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، برخی منابع خبری سه شنبه شب به وقت تهران مدعی شدند که ارتش جمهوری آذربایجان قصد تحرکاتی را در منطقه دارد.

بنابر ادعای منابع خبری،  ارتش جمهوری آذربایجان قصد دارد  به مناطقی در «سیونیک» منطقه هم مرز با ایران در ارمنستان حمله کند.

برخی منابع خبری نزدیک به ارمنستان نیز مدعی شدند که دوربین‌های مداربسته پهپادهای ارتش جمهوری آذربایجان از خودروهای غیرنظامی اسکورت شده توسط نیروهای حافظ صلح روس فیلمبرداری کرده و آنها را به عنوان ادعای استقرار مجدد نظامی یگان‌های ارمنستان به نمایش گذاشته‌اند.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان روز سه شنبه  در بیانیه‌ای از ارمنستان  خواست تا از تحریک نظامی و لفاظی‌های تهاجمی دست بردارد و اقداماتی را که موجب افزایش تنش در منطقه می‌شود، متوقف کند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «ارمنستان باید از سوء استفاده از حضور ماموریت نظارت غیرنظامی اتحادیه اروپا در سرزمین‌های خود دست بردارد. رهبری سیاسی و نظامی ارمنستان مسئولیت کامل تحریکات علیه اقدامات صلح‌ساز جمهوری آذربایجان را در منطقه را بر عهده دارد.»

در روزهای گذشته وزارت خارجه ارمنستان در بیانیه‌ای به اظهارات «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهوری جمهوری آذربایجان که  گفته بود «هیچ پیمان صلحی وجود نخواهد داشت»، پاسخ داد. ارمنستان اعلام کرد که باکو همه مفاد اعلامیه‌های سه و چهارجانبه را نقض کرده   است. 

الهام علی‌اف اخیراً در دیدار با «فرانک والتر اشتاین‌مایر» رئیس‌جمهور آلمان اظهارات ارمنستان درباره انسداد جاده لاچین را کاملا بی‌اساس خواند. وی مدعی شد، تردد در این جاده وجود دارد و از ۱۲ دسامبر ۲۰۲۲ بیش از ۴۰۰۰ خودرو و بالای ۱۵۰ فرد نیازمند به کمک پزشکی از این جاده عبور کرده‌اند. 

در بیش از سه ماه گذشته، معترضان جمهوری آذربایجانی با در دست داشتن پلاکاردها و پرچم‌ها، کریدور لاچین را مسدود کرده‌اند. آن‌ها دسترسی به قره‌باغ کوهستانی را مسدود و غذا، دارو و تدارکات را برای ۱۲۰۰۰۰ ساکن ارمنستانی آن قطع کرده‌اند.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان با وجود آتش‌بس، کماکان درگیری دارند و یکدیگر را به آماده‌ شدن برای تجاوز متهم می‌کنند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
1
1
آذربایجان به ارمنستان حمله نخواهد کرد بلکه نیروهایش را به خاطر اینکه ارمنستان به حمایت از جدایی طلبان ارمنی قره باغ دست نزند در آماده باش کامل قرار می گیرد چون قراره نیروهای ارمنی که در داخل قره باغ هستند وبا حمایت دشمنان آذربایجان مسلح شدند به زودی توسط ارتش آذربایجان برچیده شوند وبقیه خاک قره باغ از متجاوزان آزاد گردد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->