برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش
سرخط خبرها

نگاهی به آمار فروش سینما‌های کشور در هفته گذشته

  • کد خبر: ۱۵۱۹۵۳
  • ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
نگاهی به آمار فروش سینما‌های کشور در هفته گذشته
سینما‌های ایران در هفته گذشته بیش از ۱۰ میلیارد تومان فروش کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در هفته گذشته سینما‌های کشور برای اکران فیلم‌های ایرانی بدون هنر و تجربه و خارجی، ۱۰ میلیارد و ۱۵۲ میلیون تومان فروش کرد.

تعداد مخاطبانی که در هفت روز گذشته به سینما رفتند نیز ۳۲۸ هزار و ۱۱۴ نفر است و این میزان از فروشی که سینما‌ها در دو هفته قبل تجربه کرده‌اند که در آن ۳۰۰ هزار نفر به سینما رفتند نیز بیشتر است و سینما‌ها رکورد هفته قبل خود را در ۷ روز گذشته شکستند.

این آمار در ۶ ماه گذشته رکورد محسبوب می‌شود. البته سینما‌های کشور در ۶ ماه نخست سال و در اوج فروش خود یعنی در شهریور ماه فروش ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی را نیز تجربه کرده‌اند که به ۱۹ تا ۲۸ شهریور برمی‌گردد. با این حساب فروش هفته قبل تنها ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تا اوج فروش کل سال فاصله دارد؛ بنابراین می‌توان گفت که فروش سینما‌ها تقریبا به اوج خود در سال نزدیک شده است و شاهد روز‌های خوب سینما مانند آنچه که در تابستان امسال تجربه کردیم هستیم.

در هفته گذشته فیلم تازه‌اکرانی «خط استوا» نیز به فیلم‌های در حال اکران اضافه شده که توانسته ۹۰۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان فروش کند. این فیلم کمدی ماجرای فوتبالی دارد و در آن فرهاد اصلانی و سیامک انصاری بازی می‌کنند. به نظر می‌رسد که شاهد افزایش فروش این فیلم در هفته‌های پیش‌رو خواهیم بود و با این حساب ۳ فیلم کمدی پرفروش در سینما‌ها اکران خواهند داشت. به نظر می‌رسد که حضور فیلم «خط استوا» در فروش سینما‌ها در هفته گذشته تأثیر روشنی داشته است.

در این میان تنها ملاقات خصوصی فیلم اجتماعی است که از فروش بالا برخوردار است و در جایگاه دوم فروش هفته با بیش از ۷۲ هزار نفر مخاطب است.

آمار فروش سینما‌ها در هفته قبل به شرح زیر است:

بخارست ۳ میلیارد و ۱۴۸ میلیون تومان

ملاقات خصوصی ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان

چپ راست ۱ میلیارد و ۱۵۱ میلیون تومان

خط استوا ۹۰۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

لوپتو ۷۹۰ میلیون تومان

جزیره فضایی ۴۲۶ میلیون تومان

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->