اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت + علت فوت ویژه برنامه‌های تلویزیون برای روز معلم + زمان پخش تصویر سعید آقاخانی پس از آسیب‌دیدگی در پشت‌صحنه سریال «نون خ ۵» + عکس داوری هیئت ۷ نفری برای جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی نظر هنرمندان درباره حذف بخش رقابتی جشنواره تئاتر رضوی نامش زنده است تا زبان فارسی زنده است | دکتر محمد معین از نگاه بزرگان به مناسبت زادروزش نوستالژی «حنا دختری در مزرعه» در شبکه یک + زمان پخش سریال «رخنه» جایگزین «نون‌خ» می‌شود + زمان پخش و بازپخش موضوع فیلم جدید کارگردان «باربی» چیست؟ ماجرای ورود ۲۴ تن کتاب خارجی به کشور صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ هدیه تهرانی با «روز مبادا» به خانه‌ها آمد + زمان اکران آنلاین ۱۱ کنسرت پاپ در پایتخت + جزئیات «پدر خوانده ۳» به شبکه نمایش خانگی آمد
سرخط خبرها

همه چیز درباره سریال «رهایم کن» شهرام شا‌ه‌حسینی

  • کد خبر: ۱۵۱۷۲۶
  • ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
همه چیز درباره سریال «رهایم کن» شهرام شا‌ه‌حسینی
سریال «رهایم کن» داستان زندگی «هاتف» و «حاتم» دو برادر از یک خانواده سرشناس ساکن سیاهرود را روایت می کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شهرام شا‌ه‌حسینی بعد از تجربه موفق سریال «می‌خواهم زنده بمانم» حالا سریال «رهایم کن» را در شبکه نمایش خانگی توزیع کرده است. سریالی که یک داستان عاشقانه را در بستر رخدادی تاریخی تعریف می‌کند.

مدت‌هاست که سریال رهایم کن در حال ساخت است و حالا در حال پخش است؛ سریالی که دومین تجربه شهرام شاه‌حسینی در نمایش خانگی محسوب می‌شود و می‌خواهد با حضور چهره‌های محبوب، تجربه موفق سریال قبلی‌اش یعنی می‌خواهم زنده بمانم را تکرار کند. آیا موفق می‌شود؟

درباره کارگردان 

شهرام شاه‌حسینی فعالیتش را در سینما با دستیاری کارگردان‌های مطرحی همچون بهرام بیضایی و رسول ملاقلی‌پور و بهمن قبادی آغاز کرد. او یکی از استعداد‌های نوظهور سینمای ایران در دهه ۸۰ بود که با ساخت فیلم‌های کوتاه توجه اهالی رسانه و منتقدان و سینماگران را به خودش جلب کرد. ساخت ۳ فیلم کوتاه که ارمغانش سیمرغ جشنواره فجر بود، باعث شد شاه‌حسینی وارد عرصه فیلمسازی شود.

اگرچه در ابتدای مسیر برای آنکه در بدنه سینما بتواند به عنوان فیلمساز حضور جدی داشته باشد چند فیلم تجاری از جمله کلاغ پر و زن‌ها فرشته‌اند را ساخت، اما با ساخت فیلم خانه دختر نشان داد دغدغه‌های جدی‌تری در عرصه سینما دارد. خانه دختر اگرچه در اکران عمومی دچار جرح و تعدیل فراوان شد، اما دقت در انتخاب فیلمنامه مناسب و همکاری با نویسنده و فیلمسازی همچون پرویز شهبازی مسیر را برای شاه‌حسینی به سمت سینمای دغدغه‌مند هموار کرد.

شاه‌حسینی حضور در عرصه سریال‌سازی را با ساخت سریال‌های مطرحی، چون هشت‌ونیم دقیقه و پرستاران به تجربه‌ای درخشان در کارنامه کاری‌اش بدل کرد و سپس با حضور در عرصه نمایش خانگی با ساخت سریال می‌خواهم زنده بمانم نشان داد جزو فیلمسازان صاحب سبک و کاربلد سینما و نمایش خانگی است. می‌خواهم زنده بمانم فصل جدیدی در سریال‌های نمایش خانگی بود؛ شاه‌حسینی ثابت کرد حضور در نمایش خانگی صرفا جنبه تجاری و سرگرمی ندارد و می‌توان بر بستر داستانی جذاب و پرکشش حرف‌های مهمی را زد و مخاطب را با خود همراه کرد.

حالا شاه‌حسینی یکبار دیگر با سریال رهایم کن که پخش آن از فیلیمو قرار است آغاز شود تجربه دلپذیر دیگری را برای مخاطبان رقم زده است که می‌تواند در ادامه موفقیت‌ها و فعالیت درخشانش در فیلمسازی او را به مرتبه‌های مهم‌تری رهسپار کند.

زمان پخش و تعداد قسمت‌های سریال رهایم کن

اولین قسمت سریال رهایم کن ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ پخش شد. این سریال جمعه‌ها ساعت ۸ صبح به‌طور اختصاصی از فیلیمو پخش می‌شود. به‌زودی تعداد قسمت‌های نهایی این سریال هم مشخص خواهد شد.

چرا سریال تازه شهرام شاه حسینی را تماشا کنیم؟

گذشته آدم‌ها نشان‌دهنده شیوه کاری آنهاست؛ شهرام شاه حسینی تجربه قابل اعتنایی در سریال‌سازی در تلویزیون و نمایش خانگی دارد و اثر به اثر، در پرداخت داستانی و شیوه روایت، پیشرفت کرده است؛ این صعود قدم به قدم باعث می‌شود به این سریال هم امیدوار باشیم که یک گام بزرگ از سریال می‌خواهم زنده بمانم بهتر و جذاب‌تر باشد.

محسن تنابنده هربار که نقش جدیدی پذیرفته، یک تجربه جدید و اغلب شگفت از خود به‌جا گذاشته است. این‌بار هم او بازیگر نقش اول این سریال است و در اتمسفری متفاوت با همه نقش‌های پیشینش، کاراکتر جذابی خلق کرده که حتما به دیدنش می‌ارزد.

عین جمله قبلی درباره هوتن شکیبا هم صادق است؛ او نیز یکی از بازیگران با استعدادی است که هر نقشی که می‌آفریند، در دل مردم جا باز می‌کند؛ فرقی ندارد سریال طنز باشد یا فیلمی تراژیک.

در سریال رهایم کن، یک بازی متفاوت و نقشی متفاوت از او می‌بینید.

ترکیب بازیگران این سریال، وسوسه‌انگیز است. از سویی، حضور بازیگرانی که نخستین تجربه سریال درام در نمایش خانگی را از سر می‌گذرانند، در کاری از شاه‌حسینی که آزمون‌پس‌داده، یکی دیگر از دلایل تماشای سریال رهایم کن است.

در هنگام تماشای این سریال، به قاب‌بندی‌ها، نورپردازی و رنگ این سریال دقت کنید. تصاویر چشم‌نوازی که با وسواس ثبت شده‌اند تا به مخاطبان فیلیمو، احترام بگذارند.
موسیقی متن بامداد افشار یکی از جذابیت‌های این سریال تازه فیلیمو خواهد بود.

فهرست بازیگران و عوامل سریال رهایم کن

بازیگران سریال رهایم کن این چهره‌ها هستند؛ محسن تنابنده، هدا زین‌العابدین، هوتن شکیبا، مهدی حسینی‌نیا، بابک کریمی، مونا احمدی، مائده طهماسبی، شهرام قائدی، رابعه مدنی و با حضور آزاده صمدی، حسن معجونی، یوسف تیموری و سام نوری.

درباره بازیگران سریال رهایم کن

در این سریال شاهد نقش‌آفرینی بازیگران ستاره‌ای هستیم که تا کنون بار‌ها و بار‌ها هنرمندی خود را در ایفای نقش‌های متفاوت ثابت کرده‌اند. در این بخش با هنرپیشه‌های سریال جدید رهایم کن بیشتر آشنا می‌شویم.

محسن تنابنده در نقش حاتم

محسن تنابنده بازیگر، فیلمنامه‌نویس و کارگردان ایرانی متولد ۲۶ فروردین ۱۳۵۴ است. بسیاری از ما او را به خاطر ایفای نقش نقی معمولی در سریال پایتخت می‌شناسیم، اما او به جز این سریال در آثار موفق دیگری نیز نقش‌آفرینی کرده است. تنابنده در سال ۱۳۸۳ برای فیلم استشهادی برای خدا سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و در سال ۱۳۸۸ برای ایفای نقش در فیلم‌های هفت دقیقه تا پاییز و سنگ اول سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اصلی مرد را دریافت کرد.

برخی از دیگر آثار برجسته کارنامه هنری این بازیگر عبارتند از فیلم ندار‌ها محصول ۱۳۸۹، فیلم فراری محصول ۱۳۹۴، فیلم قهرمان محصول ۱۴۰۰ و فیلم جنگ جهانی سوم محصول ۱۴۰۱. گفتنی است که تنابنده برای بازی در فیلم جنگ جهانی سوم به کارگردانی هومن سیدی، جایزه بهترین بازیگر مرد در بخش افق‌های جشنواره فیلم ونیز را دریافت کرد.

هوتن شکیبا در نقش هاتف

هوتن شکیبا بازیگر و صداپیشه متولد ۲۴ خرداد ۱۳۶۳ است. او بیشتر برای ایفای نقش حبیب در سریال لیسانسه‌ها (از ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸) شناخته می‌شود. شکیبا در سال ۱۳۹۷ برای ایفای نقش در فیلم شبی که ماه کامل شد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را از جشنواره فیلم فجر دریافت کرد. هوتن شکیبا تا کنون در آثاری، چون طبقه هساث محصول ۱۳۹۲، فیلم هلن محصول ۱۳۹۴، فیلم ابلق محصول ۱۳۹۹ و فیلم ملاقات خصوصی محصول ۱۴۰۰ نیز به ایفای نقش پرداخته است.

اگر طرفدار برنامه‌هایی، چون کلاه‌قرمزی و مهمونی باشید نیز احتمالا خبر دارید که هوتن شکیبا صداپیشه شخصیت دیبی و خونه بغلی در مجموعه کلاه قرمزی بود و در سریال مهمونی نیز صداپیشگی بچه و شاباش را برعهده دارد.

هدی زین‌العابدین در نقش مارال

هدی زین‌العابدین بازیگر متولد ۲۳ خرداد ۱۳۶۸ است. او در سال ۱۳۹۰ و با ایفای نقش در سریال سقوط یک فرشته پا به عرصه‌ی هنر گذاشت. برخی از آثار این بازیگر سریال رهایم کن عبارتند از فیلم عرق سرد محصول ۱۳۹۶، فیلم سمفونی نهم محصول ۱۳۹۷، سریال کرگدن محصول ۱۳۹۸، فیلم دست انداز محصول ۱۳۹۸، فیلم سینمایی دسته دختران محصول ۱۴۰۰ و همچنین فیلم عطرآلود محصول ۱۴۰۱. گفتنی است که زین‌العابدین برای ایفای نقش در فیلم عرق سرد نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

یوسف تیموری بازیگر متولد ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ است. او از سال ۱۳۷۶ و با ایفای نقش در سریال سرزمین سبز پا به دنیای بازیگری گذاشت و پس از آن نیز در سریال‌های تلویزیونی، چون سیب خنده، مجید دلبندم و زیر آسمان شهر به ایفای نقش پرداخت. برخی از آثار یوسف تیموری، بازیگر سریال رهایم کن، عبارتند از سریال این چند نفر محصول ۱۳۷۸، فیلم بوتیک محصول ۱۳۸۲، سریال کوچه اقاقیا محصول ۱۳۸۳، سریال ماه عسل محصول ۱۳۸۸، سریال راه در رو محصول ۱۳۹۰، سریال خروس محصول ۱۳۹۲، فیلم پا تو کفش من نکن محصول ۱۳۹۵، سریال نوروز رنگی محصول ۱۴۰۰ و همچنین رئالیتی‌شو‌های شب‌های مافیا و جوکر هر دو محصول ۱۴۰۰.

خلاصه داستان سریال رهایم کن

خلاصه داستان سریال رهایم کن از این قرار است: «هاتف» و «حاتم» دو برادر از یک خانواده سرشناس ساکن سیاهرود هستند. حاتم -پسر ارشد خانواده- دلداده پرستار بچه‌اش، «مارال» است. در حالی که هنوز ابهامات زیادی در رابطه با سرنوشت زن سابقش در میان اهالی سیاهرود وجود دارد. مارال می‌فهمد جان برادرش در خطر است. حاتم در پی کمک به مارال و پیگیری ماجرا متوجه می‌شود داستان برادر او به برادر کوچک خودش هاتف که چند سالی است به تهران مهاجرت کرده، گره خورده است. با بازگشت هاتف به سیاهرود، دو برادر درگیر موقعیت پیچیده عاشقانه‌ای می‌شوند که خروج از آن ممکن است آن‌ها را تا مرز‌های غریبی از عشق و نفرت بکشاند…

دیگر عوامل سریال

سرپرست نویسندگان و تهیه‌کننده: مجید مولایی / کارگردان: شهرام شاه‌حسینی / نویسندگان: سینا شفیعی، سجاد ابوالحسنی

مدیر فیلمبرداری: آرش رمضانی / مدیر تولید: فواد بور بور / جلوه‌های ویژه بصری: فرید ناظر فصیحی / صداگذاری و میکس: حسین ابوالصدق / طراح صحنه: سهیل دانش‌اشراقی / تدوین: عماد خدابخش / مدیر صدابرداری: یاسر رمضانی / طراح چهره‌پردازی: عباس عباسی / موسیقی: بامداد افشار / مشاور انتخاب بازیگر: پانته‌آ پناهی‌ها / مدیر اجرایی: کامبیز دارابی / طراحان لباس: مارال جیرانی، نازنین خزاعی / دستیاران اول کارگردان: علیرضا هاشمی، افشین آقایی / منشی صحنه: هدیه نصیری / مدیر برنامه‌ریزی: سجاد دین‌پرست / عکاس: امید صالحی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->