سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
سرخط خبرها

تاثیر سهمیه‌بندی بنزین بر سفر‌های استان خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۵۲۳۳
  • ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷
تاثیر سهمیه‌بندی بنزین بر سفر‌های استان خراسان رضوی
 با آغاز طرح سهمیه بندی بنزین از ۲۵ آبان ماه امسال گمانه زنی‌هایی درباره تغییر الگوی سفر و کاهش مسافرت‌ها انجام شد، اما گذشت زمان و انتشار آمار از نتایج دیگری در این زمینه حکایت دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، معاون مدیریت و هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی در باره آمار سفر به مشهد گفت: با ورود ۳۴ میلیون و ۱۴۶ هزار و ۷۰۵ مسافر به کلانشهر مشهد در ۹ ماه گذشته این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۳.۸ درصد افزایش داشته است.

محمدصادق براتی افزود: از این تعداد هفت میلیون و ۳۰۰ هزار و ۶۶۹ نفر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای وارد مشهد شدند که این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال حدود یک درصد افزایش دارد.

وی ادامه داد: در بخش حمل و نقل ریلی نیز این رقم با ۴.۳ درصد افزایش به پنج میلیون و ۷۰۷ هزار و ۴۶۴ نفر رسیده است که با ۱۰ هزار و ۸۱ رام قطار وارد شهر مشهد شده‌اند.

وی گفت: در این مدت ورود مسافران و زائران به مشهد با هواپیما نسبت به مدت مشابه پارسال ۳.۴ درصد کاهش یافته و به سه میلیون و ۶۱۰ هزار و ۶۰۹ مسافر و زائر رسیده است.

براتی افزود: ۱۷ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۹۶۳ زائر هم در این مدت با خودرو شخصی به مشهد سفر کردند که این تعداد نیز نسبت به مدت مشابه پارسال ۴.۸ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین تغییر الگوی سفر به مشهد به سوی افزایش تقاضا در بخش ریلی محتمل است.

 

تقاضای سفر‌های ریلی در مسیر خراسان رضوی افزایش یافته است

 

مدیرکل راه آهن خراسان نیز گفت: در ۹ ماه امسال ۱۱ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۲۹۲ زائر و مسافر توسط راه آهن خراسان جا به‌جا شده‌اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد افزایش داشته و موجب شده است این اداره کل در میان سایر مناطق راه آهن در شبکه ریلی کشور بار دیگر رتبه نخست جا به‌جایی مسافر برون شهری را کسب کند.

مصطفی نصیری ورگ در باره تاثیرگذاری افزایش قیمت بنزین بر تقاضای سفر‌های ریلی اظهار نظر نکرد و افزود: با بهبود کیفیت خدمات ارائه شده در شبکه حمل و نقل ریلی، تقاضای سفر از طریق قطار در مسیر‌های منتهی به مشهد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: از جمله عوامل افزایش استقبال از سفر با راه آهن در مسیر‌های ریلی منتهی به مشهد می‌توان به کاهش تاخیر قطار‌ها اشاره کرد.

وی گفت: در مدت یاد شده ۲۲ هزار و ۵۱۶ رام قطار مسافربری از ۳۰ شهر و مرکز استان در مسیر ریلی خراسان رضوی تردد کرده‌اند که در این مسیر حمل خودرو نیز از مشهد به تهران، بندرعباس، شیراز، کرمان، تبریز و اهواز انجام شده است.

مدیر کل راه آهن خراسان افزود: در حال حاضر شمار ایستگاه‌های اداره کل راه آهن خراسان ۲۳ ایستگاه است و روزانه به طور متوسط ۸۸ رام قطار مسافربری در مسیر ۳۱ شهر و مرکز استان و ۱۰ رام قطار باری به مقاصد تجاری مختلف به صورت رفت و برگشت حرکت می‌کند.

وی ادامه داد: تراکم ریل در خراسان رضوی نسبت به مساحت آن ۲ برابر میانگین کشور است و به خاطر وجود بارگاه منور رضوی بیش از ۴۰ درصد قطار‌های مسافربری ایران به مشهد رفت و آمد دارند.

 

مسافران به ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای تمایل پیدا کرده‌اند

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی نیز گفت: بعد از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین و انجام اقدامات حمایتی از ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای تمایل مسافران برای استفاده از این ناوگان در استان افزایش یافته است.

ابراهیم نصری افزود: میزان جا به‌جایی مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای درون استانی شامل اتوبوس و ناوگان سواری کرایه پس از افزایش قیمت بنزین از ۲۵ آبان تا ۱۵ دی ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد سفر ۱۰ درصد و از نظر تعداد مسافر ۱۹ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: به صورت کلی نیز تعداد سفر‌های درون و برون استانی توسط این ناوگان ۶ درصد و تعداد مسافر ۱۰ درصد افزایش داشته است.

معاون مدیریت و هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: ۱۷ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۹۶۳ زائر هم در این مدت با خودرو شخصی به مشهد سفر کردند که این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال ۴،۸ درصد افزایش داشته است.

نصری با بیان اینکه ۴۹ هزار راننده در بخش حمل و نقل بار و مسافر جاده‌ای در قالب ۶۳۱ شرکت در خراسان رضوی فعالیت دارند گفت: سالانه بیش از ۳۰ میلیون تن کالای دارای بارنامه، ۲۰ میلیون مسافر دارای صورت وضعیت و حدود چهار میلیون تن کالای ترانزیتی و صادراتی توسط ناوگان جاده‌ای خراسان رضوی جابه‌جا می‌شود.

 

سفر با خودرو شخصی همچنان به صرفه است

 

فرمانده پلیس راه خراسان رضوی گفت:، چون هزینه‌های سفر با قطار زیاد است باز هم سفر با خودرو همچنان به صرفه‌تر است.

سرهنگ هادی امیدوار افزود: بلیت ارزانترین سفر با قطار حدود یک میلیون ریال است لذا شاید برخی سفر‌های کاری و ماموریت‌های جمعی با قطار منطقی باشد، اما سفر‌های شخصی و خانوادگی همچنان با خودرو شخصی به صرفه و محبوبتر است.

وی ادامه داد: طی ۱۰ روز نخست اجرای سهمیه بندی بنزین سفر‌ها از طریق جاده و خودرو شخصی تاحدی کاهش یافت، اما پس از آن ترافیک جاده‌ها در مدت یک ماه تغییری نکرد.

وی سفر با هواپیما را مختص قشر خاصی دانست و گفت: قیمت بلیت هواپیما زیاد است و تنها برخی اقشار جامعه می‌توانند از این ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند، اما عامه مردم به سفر با خودرو شخصی یا جاده‌ای رغبت بیشتری نشان می‌دهند.

در نیمه نخست امسال ۶۸ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۴۷ نفرشب اقامت در استان خراسان رضوی ثبت شده است که بر این اساس، میزان اقامت هر گردشگر خارجی و داخلی به صورت میانگین ۳.۳ روز می‌باشد.

استان خراسان رضوی با فعالیت بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد اقامتی رتبه نخست تاسیسات گردشگری را در کشور دارد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->