سرخط خبرها

کرسی ایرانشناسی در آلمان راه‌اندازی می‌شود

  • کد خبر: ۱۵۲۴۹
  • ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
کرسی ایرانشناسی در آلمان راه‌اندازی می‌شود
کرسی ایرانشناسی با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در دانشگاه مونستر آلمان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، به منظور آشنایی بیشتر با فعالیت‌های مرکز اسلام‌شناسی دانشگاه مونستر و بررسی همکاری‌های علمی ـ پژوهشی این مرکز با رایزنی فرهنگی ایران و دانشگاه‌های ایران، حمید محمدی، رایزن فرهنگی کشورمان در برلین با مُهَنَد خورشید، رییس مرکز اسلام‌شناسی دانشگاه مونستر دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار که با ایام شهادت سردار شهید سپهبد سلیمانی تقارن داشت، مهند خورشید این مصیبت را به رایزن فرهنگی ایران و ملت ایران تسلیت گفت و ابراز همدردی کرد.

محمدی در سخنان خود، بر ضرورت وجود دانشگاه‌های تخصصی در حوزه مطالعات ادیان، اسلام‌شناسی و قرآن‌پژوهی در ایران و وجود زمینه‌های گسترده برای همکاری با دانشگاه‌های ایران در موضوعات فوق به صورت تخصصی تأکید کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان در برلین همچنین، به سوابق همکاری رایزنی فرهنگی ایران با مرکز اسلام‌شناسی اشاره و آمادگی برای برقراری ارتباط بین دانشگاه مونستر و هریک از دانشگاه‌های مشابه در ایران را اعلام کرد.

وی افزود: این همکاری‌ها به غنای برنامه‌های علمی و پژوهشی مرکز اسلام‌شناسی مونستر کمک می‌کند.

محمدی همچنین، پیشنهاد بررسی راهکارهای امکان‌پذیر برای احیای توافقنامه قبلی برای ایجاد کرسی شیعه‌شناسی در دانشگاه مونستر و برگزاری گفت‌وگوی فرهنگی ایران و آلمان در قالب برنامه مشترک با یکی از دانشگاه‌های معتبر ایران از جمله دانشگاه تهران یا ادیان و مذاهب قم و دانشگاه رضوی مشهد را داد.

مُهَنَد خورشید هم در سخنانی، به تشریح فعالیت‌های مرکز اسلام‌شناسی دانشگاه مونستر پرداخت و گفت: این مرکز بزرگترین مرکز اسلام‌شناسی در آلمان است. این مرکز ۹۰۰ دانشجو دارد که ۳۰ نفر از آنان در مقطع دکترا و فوق دکترا تحصیل می‌کنند.

رییس مرکز اسلام‌شناسی دانشگاه مونستر اظهار کرد: فارغ‌التحصیلان این مرکز به عنوان معلم دینی در مدارس جذب خواهند شد و تعداد کمی از آنان به عنوان امام مساجد فعالیت خواهند داشت.

وی از راه‌اندازی کرسی ایرانشناسی در دانشگاه مونستر آلمان خبر داد و گفت: در سال ۲۰۲۱ میلادی کرسی ایرانشناسی طبق برنامه قبلی دانشگاه و رایزنی فرهنگی ایران راه‌اندازی می‌شود.

مُهَنَد خورشید در ادامه، به جذب استاد برای کرسی شیعه‌شناسی و تبدیل مرکز اسلام‌شناسی به دانشکده اسلام‌شناسی در سال ۲۰۲۱ میلادی اشاره کرد.

در ادامه این دیدار، بر لزوم گفت‌وگوهای فرهنگی، اجرای برنامه‌های علمی عمیق و متفاوت دانشگاه‌های ایران در حوزه اسلام و قرآن، توجه به عرفان و فلسفه در مطالعات دینی و پروژه‌های علمی در حوزه مطالعات قرآنی تأکید شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->