ترافیک سنگین در چهار ضلع میدان‌های فردوسی، استقلال و جهاد | اتخاذ تمهیدات ترافیکی لازم برای حضور نامزد‌ها در مشهد (۶ تیر ۱۴۰۳) شهردار مشهد: خرید ۴۷۹ اتوبوس و مینی‌بوس در دستور‌ کار است یک خیابان به وسعت غدیر | خیابان فدائیان اسلام مشهد در عید ولایت خاطره ساز شد + فیلم اطعام ۱۱ هزار نفر در بزرگ‌ترین سفره اطعام کشور در مشهد + فیلم فضا آرایی معابر منتهی به حرم مطهر و برگزاری جشنواره عید تا عید در منطقه ثامن مشهد کیفیت هوای مشهد امروز چگونه است؟ (۵ تیر ۱۴۰۳) + عکس سرویس‌دهی رایگان دوچرخه‌های اشتراکی بایدو در مشهد به مناسبت عید غدیر تشکیل دبیرخانه دائمی نشست شهرداران کشور‌های عضو بریکس در مشهد مقدس  اطعام ۱۱ هزار نفر در روز عید سعید غدیر خُم در بوستان ملت مشهد اعمال‌قانون ۲۳۳۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۴ تیر ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بولوار وکیل آباد، میدان استقلال و پیرامون حرم امام‌رضا (ع) (۴ تیر ۱۴۰۳) افتتاح برج پرچم در مشهد به‌مناسبت عید غدیرخم سرویس‌دهی مترو و اتوبوسرانی مشهد روز عیدغدیر (سه‌شنبه، ۵ تیر ۱۴۰۳) رایگان است نگاهی به تاریخچه برگزاری عید ولایت و موقوفه‌های مربوط به آن در مشهد| چراغ روشن وقف در جشن غدیر شهردار مشهد: تخریب دیوار‌های خطرساز شهر برای حفظ جان مردم امسال هر روز یک اتوبوس به اتوبوسرانی شهرداری مشهد اضافه می‌شود اعلام محدودیت‌های ترافیکی عید سعیدغدیرخم در مشهد دلجویی شهردار مشهدمقدس از نیروی حفاظت فیزیکی بوستان خورشید بارش شدید باران خسارتی نداشته است | احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها تا پایان امشب (۳ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

فرماندار مشهد: همه ظرفیت‌های شهر، پای کار اسکان زائران نوروزی

  • کد خبر: ۱۵۲۷۴۰
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
فرماندار مشهد: همه ظرفیت‌های شهر، پای کار اسکان زائران نوروزی
فرماندار مشهد درباره جزئیات تدابیر قرارگاه خدمات سفر گفت: در حوزه اسکان زائران، همه تلاش ما این است که ظرفیت‌های شهر در حوزه اقامتگاه‌ها تجمیع شود.

شهرآرانیوز - پیش‌بینی‌ها از ورود ۱۰‌میلیون زائر نوروزی به مشهد حکایت دارد و با توجه به اینکه احتمال بارندگی و سرما وجود دارد، به گفته فرماندار مشهد «همه ظرفیت‌های اسکان شهر اعم از اقامتگاه‌های رسمی همچون هتل‌ها و مسافرخانه‌ها، اقامتگاه‌های غیررسمی همچون مدارس، مساجد و حسینیه‌ها و اقامتگاه‌های اضطراری همچون سوله‌های بحران و سالن‌های ورزشی فعال شده‌اند تا در نهایت، ظرفیت اسکان ۶۰۰‌هزار نفر‌شب را فراهم کنند» تا زائرانی که به پابوسی بارگاه نورانی حضرت‌رضا (ع) مشرف می‌شوند، دغدغه اسکان نداشته باشند.

محسن داوری در گفتگو با خبرنگار شهرآرا درباره جزئیات تدابیر قرارگاه خدمات سفر پرداخت و گفت: در حوزه اسکان زائران، همه تلاش ما این است که ظرفیت‌های شهر در حوزه اقامتگاه‌ها تجمیع شود. تفاوت ایام نوروز با دهه آخر صفر در دو محور است؛ نخست اینکه زائران در دهه آخر صفر در قالب هیئات مذهبی و به‌صورت انفرادی به مشهدالرضا (ع) مشرف می‌شدند، درحالی‌که در نوروز، تشرف زائران به‌صورت خانوادگی و دسته‌جمعی خواهد بود.

او ادامه داد: علاوه بر این، تقارن روز‌های پایانی ماه صفر با فصل تابستان سبب می‌شد به‌سادگی بتوان فضای اقامتی را برای زائران فراهم کرد، اما این موضوع در ایام نوروز با فرارسیدن فصل بارندگی و حتی احتمال سر رسیدن موج سرما، امکان برپا کردن اقامتگاه روباز را غیرممکن کرده و سرپوشیده بودن فضای اسکان ضروری است.

۳۸ اکیپ راهنمای اسکان زائر

او با اشاره به فراهم شدن ظرفیت ۶۰۰‌هزار نفر‌شب اقامت در این ایام اظهار کرد: به دنبال این هستیم که به‌موازات همه این فضاها، ظرفیت‌های دیگری را هم در دسترس قرار دهیم تا اگر زائران به دنبال اقامت در چادر‌های مسافرتی هستند، بتوانند چادرهایشان را در فضایی کنترل‌شده و محفوظ برپا کنند.

داوری به زائران نیز توصیه کرد که باید برای سفر نوروزی خود، نحوه اقامت را تعیین کنند و برنامه‌ریزی قبلی داشته باشند تا در ازدحام جمعیت مشهد، دچار سرگردانی نشوند.
او خاطرنشان کرد: البته ۳۸ اکیپ ویژه هم در اطراف حرم‌رضوی مستقر خواهند بود تا به‌صورت سیار و به‌موازات ایستگاه‌های مستقر در ترمینال، راه‌آهن، فرودگاه و مبادی ورودی شهر، زائرانی را که در حوزه اسکان دچار مشکل شده‌اند و سرگردان هستند، به اماکن موردنظر راهنمایی کنند.

شاید هنوز بسیاری از زائران و مجاوران به یاد داشته باشند که در ایام اربعین، نابسامانی‌های زیادی در حوزه حمل‌ونقل برون‌شهری زائران پدید آمد و هرروز اخبار متعددی از ازدحام شدید ترمینال، نایاب شدن بلیت قطار و بازار سیاه بلیت هواپیما در رسانه‌ها منتشر می‌شد. فرماندار مشهد با اشاره به تجربه سخت اربعین، تصریح کرد: در حوزه حمل‌ونقل برون‌شهری، هماهنگی‌های ویژه‌ای با حوزه راهداری وزارت راه انجام شده و بر‌این‌اساس، ادارات کل راهداری در استان‌هایی همچون مازندران، یزد و اصفهان که بیشترین شمار زائر را روانه مشهد می‌کنند، مکلف شده‌اند تا شرکت‌های مسافربری را برای پوشش سرویس برگشت زائران سازمان‌دهی کنند.

او تأکید کرد: نباید این‌طور باشد که یک شرکت مسافران را به مشهد برساند و مأموریت خود را تمام‌شده بداند بلکه باید به‌موازات رفت، شرکت‌ها مسافربری سرویس لازم برای بازگرداندن مسافرانشان به مبادی سفر را نیز تأمین کنند. البته علاوه‌بر این، امکان پیش‌فروش بلیت رفت‌وبرگشت به‌صورت هم‌زمان نیز فراهم شده تا زائران بتوانند از زمان آغاز سفر، از بابت بازگشت به شهر و دیارشان نیز مطمئن و آسوده‌خاطر باشند.

ظرفیت ۱۵‌هزاری در پارکینگ‌های ایستگاهی

داوری برای زائرانی هم که قصد عزیمت به مشهد با خودرو‌های شخصی‌شان را دارند خبر‌های امیدوارکننده‌ای داشت و از هماهنگی با شهرداری برای تخصیص ۸ هزار ظرفیت پارک خودرو در پارکینگ‌های ثابت بافت پیرامونی حرم خبر داد.

او ادامه داد: علاوه‌بر‌این، مجموعه‌ای از پارکینگ‌های موقت و ایستگاهی هم در فواصل دورتر نسبت به بافت پیرامونی حرم مطهر در نظر گرفته شده تا زائران بتوانند خودرو‌های خود را در فضای امن و مناسب پارک کنند و با وسایل نقلیه ویژه‌ای که تدارک دیده‌شده، به حرم مشرف شوند. یک نمونه از این فضاها، پارکینگ میدان فردوسی است که به استعداد ۲ هزار جای پارک پذیرای زائران خواهد بود و به‌همین‌ترتیب، ۱۵ هزار ظرفیت پارک دیگر هم در فضا‌های این‌چنینی تأمین خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->